Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Ford Mondeo Turnier 1.8 TDCI Trend - Sportcsarnok

A legkisebb dízelmotorral, majdnem alapfelszereléssel próbáltuk ki minden idők legnagyobb Mondeóját.

Képekben

Nem csak a vonalai nyújtják  osztályában a leghosszabb a 2,9 m-es tengelytávolság
 
Az oldalfalon túlról a rendszámig tart a hátsó lámpa. Osztott, nem akadályozza a széles ajtót
 

Sima, puha héj burkolja a teljes műszerfalat. A vezetői térdlégzsák szériatartozék

    

  

Kevés a gomb az áttekinthető, széles középkonzolon. A telefontartó nem gyári szerelvény
 
A nagy jelzéseket mutató óra kerete érdektelen alsó részén úgy lapul le, mintha ütközési próbán járt volna
 
Kényelmesek az ülések. A vezető a magasságot elektromosan változtathatja
    

  

Gondosan szigetelt a fémdíszes, nagy zsebű ajtó
 
A rekeszt fedő csomagtéralj az ajtókeretre függeszthető
 
Széles, sík a csomagtér. A perem nem akadály
    

 

 

 
A két szélső ülés alakra formázott, középről támasz hajtható ki. A lábhely parádés
 
Kívülről nagyrészt üveg fedi a belülről vastag hátsó oszlopot
 
Kiegyensúlyozottan jár az elszigetelt Duratorq-turbodízelmotor
    

Az Autó2 újság 2007/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Tágas, igényes kialakítású utastér
Könnyen rakodható, nagy csomagtér
Komfortos rugózás
Biztos úttartás
Vaskos oszlopok
 
Csöndes motor
Takarékos dízelfogyasztás
Erőtlen alacsony fordulaton
Biztonság Költségek
ESP, hét légzsák alapáron
Gazdag biztonsági felszereltség
Körülményes légzsák-kikapcsolás
 
Értékarányos ár
Kedvező fogyasztás
 

Az Autó2 újság 2007/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Adatlap

Motor Soros négyhengeres Duratorq-turbodízelmotor, elöl keresztben beépítve. Öntöttvas blokk és hengerfej. Egy felülfekvő vezértengely fogazottszíj-hajtással. Hengerenként két szelep. Common rail többpontos közvetlen befecskendezés, változó geometriájú turbofeltöltő, köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 1753 cm3, furat 82,6 löket 82,0 mm. Sűrítési arány 18,5: 1. Teljesítmény 125 LE/92 kW (3850/min). Nyomaték: 320-340 Nm (1800/min). Olajtöltés: 5,6 l. Hűtővíz: 7,9 l. Akkumulátor: 12 V, 70 Ah.

Erőátvitel Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség 1000-es fordulatszámon (5. fokozatban) 50 km/h.

Felfüggesztés Elöl McPherson-felfüggesztés, segédváz, kanyarstabilizátor. Hátul többkaros, összetett felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS, ESP. 2,7 fordulatos, fogasléces kormánymű, szervorásegítés.

Karosszéria Ötajtós, ötüléses acélkarosszéria. Saját tömeg: 1450 kg-tól. Össztömeg: 2255 kg. Üzemanyagtartály: 70 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h) 10,9 s. Végsebesség: 195 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 7,6/4,9/5,9 l/100 km. Tesztátlag: 7,3 l/100 km*. * Saját mérés, zömében városban, két személlyel, 20-30 C-fok hőmérsékleten.

Garancia, szerviz Általános: két év, km-korlátozás nélkül, további két évre (150 000 km-ig) meghosszabbítható a védőszárny-szolgáltatással együtt. Átrozsdásodás elleni: 12 év. Fényezési: 2 év. Szerviz- és olajcsere-periódus: 20 000 km (vagy egy év). Az Ambiente kivitel érdemleges tartozékai: ABS, ESP, tanksapka nélküli töltőnyílás, központi zár, automatikus vészvillogó, elektromos elülső ablakok és külső tükrök, kísérőfény, fedélzeti számítógép, isofix-pontok, manuális légkondicionáló, elülső, oldalsó, függönylégzsákpár és vezetői térdlégzsák, hidraulikus szervokormány, vezetőülésben deréktámasz, osztott hátsó ülés, távirányítós CD-rádió, defektjavító készlet, színezett üvegek, bőrkormány.  Ára: 6 503 000 Ft

A Trend kivitel további érdemleges tartozékai Automata légkondicionáló, elektromos vezetőülés-emelő, elektromos ablakemelő hátul is, ködfényszóró, fényezett kilincs. Ára: 6 823 000 Ft

Az Autó2 újság 2007/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás