Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Ford Kuga 2.0 TDCi AWD Titanium - Terepszínben

Erőteljes formai jegyekkel különül el versenytársaitól a Ford szabadidő-autója.

Képekben

Nemcsak síkra száll: még 45 cm mély vízben és 33 fokos emelkedőn is elboldogul
 
Nem csupán magában az üveg, hanem a hátfal teljes felső része is felnyitható önállóan
 
Az övvonal fölfelé tör, a hátfal széles, és magasra ívelődik
    

  

Az ereszkedő tetőív elegendő magasságot hagy a hátsó üléssor fölött. A hátsó védőlemezen két kipufogó búvik át
 
A kialakítás finom, a kesztyűzsebbe szinte semmi se fér
 
A középkonzol széles, de nincs rajta áttekinthetetlenül sok gomb. Aljából nő ki a váltókar
    

  

A sok fém közötti órasor a C-Max műszerfaláról is ismert. Jól látszanak a sötét alapon világos számok
 
A kézifék függőleges mozgása helytakarékos, de leengedve valamit könnyen odacsíp
 
Kulcs nélkül indítható. A gomb a középkonzol központi helyén büszkélkedik
    

  

A vaskos oszlop a műszerfalnál kiöblösödik. A tükör sokat láttat
 
A vezetőé elektromosan, az utas ülésének magassága kézzel állítható. Mindkét deréktámasz szabályozható
 
Széles, magas az ülés, a középre ülőt a hátranyúló középkonzol-végződés zavarhatja
    

  

A csomagtér és a támla egy síkot képez. A hatalmas tetőablak nem nyitható, de árnyékolni lehet
 
A 14 cm magas bordák a csomagtér alját támasztják. Hosszuk legfeljebb 30 cm, szélességük változó – hátán fekvő fűszertartó
 
Nem lifeg, nem akad ki a határozottan vezetett kalaptartó
    

  

Ford biztonsági eszköz: kulcsos a motorháztető
 
A közvetlen befecskendezéses turbódízel 320 Nm nyomatékát a túltöltés rövid időre további 20-szal képes megtoldani
 
 
    

Az Autó2 újság 2008/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Egyedi forma
Prémiumos kialakítás
Széles utastér
Kényelmes ülések
Jó úttartás
Térdhely
Felütő úthibák
Akadályozott kilátás
Csomagtér mérete
 
Alacsony fordulaton is nyomatékos motor
Könnyen kapcsolható váltó
 
Biztonság Költségek
Hat légzsák, övfeszítők
ABS, ESP szériatartozék
  
Kedvező fogyasztás
Bőkezű felszerelések
 Magas ár
Sűrű, 20 000 km-es szervizciklus

Az Autó2 újság 2008/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Motor Soros négyhengeres, közös csöves befecskendezésű turbódízel, változó turbógeometriával, köztes hűtővel, elöl keresztben beépítve. Két vezértengely szíjhajtással. Hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej. Hengerűrtartalom: 1997 cm3, furat: 85, löket: 88 mm. Sűrítési arány: 17,9:1. Teljesítmény: 136 LE/100 kW (4000/min). Nyomaték: 320 Nm (2000/min). Sebesség 1000-es fordulaton: 53 km/h. Olajtöltés: 5,5 l. Hűtővíz: 8,4 l. Akkumulátor: 12V, 80 Ah.

Erőátvitel Hatfokozatú kéziváltó, összkerékhajtás Haldex-rendszerű elektronikus nyomatékelosztóval. Hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség 1000/ min. fordulatszámon hatodik fokozatban: 53 km/h.

Felfüggesztés Elöl segédkeretes McPherson, kanyarstabilizátor. Hátul több lengőkaros, kanyarstabilizátor. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl hűtöttek. 2,7 fordulatos fogasléces kormánymű, elektrohidraulikus rásegítés.

Karosszéria Ötajtós, ötüléses karosszéria. Saját tömeg: 1613 kg-tól. Megengedett össztömeg: 2130 kg. Üzemanyagtartály: 58 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 10,7 s. Végsebesség: 180 km/h. Fogyasztás: Város/városon kívül/vegyes: 8,1/5,4/6,4 l/100 km. Tesztátlag: 8,2 l/100 km. CO2-kibocsátás: 169 g/km. * Saját mérés, vegyes használatban, egy-két személlyel, 17–28 Celsius-fok hőmérsékleten.

Garancia, szerviz Általános: két év, km-korlátozás nélkül. Átrozsdásodás elleni: 12 év. Szervizperiódus: 20 000 km vagy egy év, olajcsere és szerviz.

A Titanium-kivitel érdemleges tartozékai IVD menetstabilizáló rendszer, zárható motorházfedél, fényszórómosó, távnyitós központi zár, elülső, oldalsó és függönylégzsákok, kétzónás automata klíma, elektromos szervokormány, állítható magasságú vezetőülés, szövet-bőr kárpit, függőlegesen és tengelyirányban állítható kormányoszlop, kulcs nélküli indítás, elektromos ablakemelők elöl-hátul, elektromosan állítható külső visszapillantók, fény- és esőérzékelő, sebességtartó, aszimmetrikusan osztva dönthető hátsó ülés, 6 hangszórós CD-s rádió, öt darab hárompontos biztonsági öv feszítővel, elöl erőhatárolóval, ködfényszórók, fedélzeti számítógép, bőrkormány és sebességváltó gomb, tanksapka nélküli töltőnyílás, könnyűfém felnik.

Ára: 8 480 000 Ft

Az Autó2 újság 2008/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás