Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Ford Fiesta 1.4i Trend - Sokra viheti

A kisautópiac ikonja jobban ráerősített, mint valaha bármikor. A megbízhatóságáról híres Fiesta a legjobb formáját mutatja.

Képekben

Mai vonalaival kicsit a Mazda2-re üt. Ívei ellenére nagy belteret ölel körül
 
Barokkba hajló fara kategóriájához mérten nagyobb csomagteret rejt
 
Az első ajtón kevés a textil, de finomak a könnyen tisztítható műanyagok, a zseb is nagy
    

  

Finom anyagokból épített látványos, jól áttekinthető és használható műszerfal
 
A műszerek egyértelműek, és sok másodlagos információt adnak
 
A szórakoztatóközpont kezelője. Értéke, hogy a kijelző nincsen túlhangsúlyozva
    

  

A kesztyűtartó nem túl nagy, a kategóriához igazodik
 
Az ablakmozgató kapcsolók túlságosan hátul vannak, csuklótörő mutatvány elérni a vezetőülésből
 
Az ablak-páramentesítők közvetlenül az üvegre fújják a levegőt
    

  

Hosszú ülőlapjukkal kényelmesek az ülések, a háttámla szűkre vett oldaltartása zavaró
 
Hátul három öv, de csak két fejtámla van, a középső padlómerevítő magas, és rajta az italtartó nagyon hátralóg, az ajtókon nincsenek zsebek
 
A csomagteret csak támladöntéssel lehet növelni
    

  

Az ajtó magasra nyílik, a csomagtartó magasabb pereme nem segíti a pakolást
 
Ügyeltek a részletekre: a kinyúló sárterelő a légáramlattal a hátsó részről hajtja el a szennyet
 

Az 1,4-es motor itt (a mi hibánkból) piszkos, viszont finoman dolgozik

    

Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Méretéhez képest kényelmes, tágas beltér
Látványos kiviteli minőség és anyagok
Csendes felfüggesztések, élvezetes rugózás és kanyarodási tulajdonságok
Zajtalan utastér
Precíz kormány, jó szervóval
Hatásos, jól adagolható fék
Nagy csomagtér
A kormány eltakarja a lámpakapcsolót
Magas gördülési zaj
Kicsit szűk oldaltartású első üléstámlák
Kevés rakodóhely
 
Dinamikus, finom járású motor
Igen jó elindulási hajlam
Megfelelően osztott, könnyen kapcsolható váltó
Zajtalan, zökkenőmentes erőátviteli lánc
 
Biztonság Költségek
Aktív első fejtámlák
Felső Isofix bekötési pontok
A műszerfal kapcsolói takarásban vannak
Egyik külső tükör sem aszferikus
 
12 év átrozsdásodás elleni garancia
Magas mért fogyasztás
Kétéves fényezési garancia

Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, hengerenkénti négyszelepes benzinmotor elöl keresztben beépítve. Könnyűfém hengerfej és blokk. Hengerűrtartalom: 1388 cm3, furat: 76,0 mm, löket: 76,5 mm. Sűrítési arány: 11,0:1. Teljesítmény: 96 LE/71 kW (5750/min). Nyomaték: 128 Nm (4200/min). Olajtöltés: 3,8 l. Hűtővíz: 6,1 l. Akkumulátor: 12 V 43 Ah.

Erőátvitel Ötfokozatú kéziváltó, hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló, elsőkerék-hajtás. Sebesség 1000/ perc fordulatszámon ötödikben: 40 km/h.

Felfüggesztés Elöl McPherson-, hátul csatolt hosszanti lengőkarok spirálrugókkal. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek. Fogasléces kormánymű, elektromos rásegítéssel.

Karosszéria Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 979 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1495 kg. Üzemanyagtartály: 45 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 12,2 s. Végsebesség: 175 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 7,5/4,6/5,7 l/100 km. Tesztátlag: 10,6 l/100 km.* * Saját mérés, vegyes használatban, egy személlyel, 10–18 Celsius-fok hőmérsékleten.

Garancia, szerviz Általános: 2 év (km-korlát nélkül). Átrozsdásodás elleni: 12 év. Fényezési: 2 év. Védőszárny: 2 év. Szervizperiódus, olajcsere: 20 000 km vagy 1 év.

A Ford Fiesta Ambiente (az indulóváltozat) érdemleges tartozékai Két frontlégszák, négy fejtámla, Isofix-pontok, vészfékvillogás, fényszórómagasság-állítás, hátsó ablaktisztítás, szervokormány, blokkolásgátló, sugár- és tengelyirányban állítható kormány, kormányról vezérelhető rádió (CD/MP3), osztottan dönthető hátsó üléstámlák, központi zár, indításgátló, defektjavító készlet, színezett üvegek.

Ára: még nem ismert

A Ford 1.4 Trend (tesztautó) érdemleges többlettartozéka Légkondicionáló, elektromos első ablakemelés és tükrök, első ködfényszórók, távvezérelt központi zár, állítható magasságú vezetőülés, fedélzeti számítógép, zseb az első üléstámlák hátán.

Ára: még nem ismert

Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás