Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Fiat Linea 1.3 Multijet 16V Emotion - Grande Bravo?

A négyajtós Linea a Grande Punto alapjain házon belül a Bravo vevőkörére is tör.

Képekben

A Linea jóval több, mint lépcsőshátú Grande Punto. Az önálló – állítólag szinte teljes egészében török – formaterv a Bravót idézi, a manapság ritkán látható krómdíszek finoman retrós húrokat pengetnek
 
A magas far tolatáskor nem látszik, jól jön a feláras radar segítsége
 

Az ízléses színvilágú, precíz kivitelű műszerpult alapjaiban a Grande Puntóé; műanyagai kopogósan kemények. A látványos, ám az Emotion-szinten leolvashatóságrontóan kesze-kusza rajzolatú műszerek értelmezését nappal nehezíti a csak a számokat kivilágító műszervilágítás is. A puha tömetű, hátrafelé dőlő lapú ülések hosszabb távokon is kényelmesek

    

  

A hátsó lábtér még langaléták mögött is kellemesen bő, s a csekély padlómerevítő miatt a középső hely sem kényelmetlen
 
Az ajtók szélesre nyílnak, a kárpitelemek a Grandéból valók. Csak a kartámaszok szövethuzatúak, az őket övező bézs felület kemény műanyag. Az ajtózsebek átlagosak, viszont a hátul ülőknek is járnak
 
Aszimmetrikus támladöntés, a raktérpadló sík. A csomagtartó/utastér átjáró nem zavaróan szűk
    

  

Tágas pedáltér, minimális fék/gáz szintkülönbséggel
 
A középkonzol oldala nyomhatja a jobban megtermett sofőrök combját. A kapcsolók egyértelműen kezelhetők, finoman járnak, de a beléjük épített visszajelző LED-ek nappal csak nagyon nehezen láthatók
 
Béleletlen, és világítása sincs, de legalább méretes a kesztyűtartó
    

 

 

 
Teljesen kárpitozott a csomagtartó, a gázrugós kitámasztás és a helytakarékos pántmegoldás kimondottan igényes. A rakodóperem magas, a nyílás nem szűk, a fedélbelsőbe nyomott Fiat-felirat kedves részlet
 
Csendes, de 2000/perc alatt nyomatékszegény a modern, hengerenkénti négyszelepes, változó geometriájú turbós kis dízel
 
Alapesetben minden Lineához defektjavító készlet jár, a pótkerék felár nélkül kérhető. Nélküle azonban a kötelező tartozékok is jól elférnek a padló alatt
    

Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Kényelmes ülések, széles utastér
Minőségi kidolgozás és összeszerelés
Bőséges fej- és lábtér elöl-hátul
Nagy, holttérmentes tükrök
Jó fékek
Jól világító fényszórók
Nagy, bővíthető csomagtér
Az úthibákat kiválóan szűrő futómű
Csendes utastér
Nagy tempónál érzékeny kormányzás
Erős kanyarodási és fékezési billenés
Kemény, karcolódó utastéri műanyagok
Láthatatlan far
 
Korszerű, csendes motor
Csekély vibráció
Nagy turbólyuk (2500/perc alatt)
Nyomatékszegény motor (2000/perc alatt)
Hosszú utakon, pontatlanul kapcsolható váltó
A motor karakterisztikájához nem passzoló váltófokozat-kiosztás
Biztonság Költségek
Blokkolásgátló alapáron
Jó világítás
Teherbíró fékrendszer
Alapáron csak két légzsák jár
 
30 000 kilométeres szervizciklus
Kedvező fogyasztás
 

Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Adatlap

Motor Soros négyhengeres, közös csöves befecskendezésű turbódízelmotor, változó turbógeometriával, köztes hűtővel, elöl keresztben beépítve. Két vezértengely lánchajtással. Hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej és blokk. Hengerűrtartalom: 1248 cm3, furat 69,6, löket 82,0 mm. Sűrítési arány: 17,6:1. Teljesítmény: 90 LE/66 kW (4000/min). Nyomaték: 200 Nm (1750/min). Olajtöltés: 3,2 l. Hűtővíz: 7,4 l. Akkumulátor: 12V, 50 Ah.

Erőátvitel Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség 1000/ perc fordulatszámon ötödik fokozatban: 43 km/óra.

Felfüggesztés Elöl segédkeretes McPherson, kanyarstabilizátorral. Hátul csatolt hosszanti lengőkarok, tekercsrugókkal. Elöl hűtött tárcsa-, hátul dobfékek. 2,7 fordulatos fogasléces kormánymű, hidraulikus rásegítéssel.

Karosszéria Négyajtós, ötüléses acélkarosszéria. Saját tömeg: 1185 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1685 kg-ig. Üzemanyagtartály: 45 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 13,8 s. Végsebesség: 170 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 6,5/4,0/4,9 l/100 km Tesztátlag: 6,0 l/100 km* * Saját mérés, vegyes használatban, egy-három személlyel, 22-33 Celsius-fok hőmérsékleten.

Garancia, szerviz Általános: két év, kilométer-korlátozás nélkül. Átrozsdásodás elleni: 8 év. Szervizperiódus: 30 000 km vagy egy év, olajcsere és szerviz. Védőszárny-szolgáltatás: 2 év.

Az alapkivitel (Active) érdemleges tartozékai Vezető- és utasoldali légzsák, központi zár, függőlegesen és tengelyirányban állítható kormányoszlop, elektromos ablakemelők elöl, blokkolásgátló, aszimmetrikusan dönthető hátsó üléstámla, öt hárompontos biztonsági öv feszítővel, elöl erőhatárolóval, Isofix-gyerekülésrögzítési pontok, öt, állítható magasságú fejtámla, mechanikus légkondicionáló (a bevezetéskor). Ára: 3 490 000 Ft

Az Emotion-kivitel további érdemleges tartozékai Függönylégzsákok, első oldallégzsákok, állítható magasságú vezetőülés, automata légkondicionáló, elektromos ablakemelők hátul, távirányítós központi zár, elektromosan állítható, fűthető külső visszapillantók, első ködfényszórók, fedélzeti számítógép, bőrkormány és sebességváltó gomb, kormányról vezérelhető CD-s rádió, Bluetooth-telefonkihangosító, elektromosan állítható, vezetőoldali deréktámasz, középső kartámasz elöl, könnyűfém keréktárcsák. Ára: 4 090 000 Ft

Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás