Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Fiat Bravo 1.9 Multijet Sport - Koraszülött?

A Fiat rekordidő alatt szülte meg új autóját. Eladási robbanást vár tőle.

Képekben

Sportos, üdítően olaszos karosszéria, hátrafelé keskenyedő üvegezéssel, masszívságot sejtető magas övvonallal. A belső szélesség kifejezetten jelentős, akárcsak az ülések lapjának mérete
 
Anyagában, formájában igényes, egyéni műszerfal, a bal oldali kilométerórát kicsit nehéz olvasni. A középső kijelzőn az infotainment-rendszer elemei jeleníthetőek meg. Autós navigációja, ahogyan bármelyik a piacon, itthon jóformán nem használható, ma már nem is szabad beépített rendszert rendelni
 

Hátulról is emlékeztet a Grande Puntóra. Az új embléma nyomására, de belső kapcsolóra és távnyitóra is nyílik a nagy, 400 literes csomagtér ajtaja

    
  

Olaszosan jól tervezett ülés, bátor színtervvel, igen kényelmesen nagy ülőlappal. A belső szélesség szinte példa nélküli
 
Hatalmas a kesztyűtartó, és egyébként is sok a rakodóhely
 
Kényelmes a hátsó hely, a mély ülés miatt magas is, az ülőlap hosszú, akár az első üléseké
    

  

A mélybarna bőr és a fekete műanyag szokatlan, de izgalmas összeállítás. A zseb ha nem is méretes, de kihasználható
 
A pedálrend majdnem példás, csekély magasságkülönbség van a gáz és a fék között
 
A hátralátás nehézkes, az ablaksor keskenyedik, az oszlop széles, a hátsó ablak kicsi, és magasan van
    

 

 

 
A csomagtér a hagyományos módon hajtogatható ülésekkel
 
Az alapállásban is nagy csomagteret síkok határolják, padlója alatt szükségpótkerék van
 
Nagyon dinamikusan, nem hangosan húz a hengerenkénti négyszelepes, 150 lovas, 305 Nm-es motor
    

Az Autó2 újság 2007/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Nagy utas- és csomagtér
Kényelmes vezetőülés és vezetési helyzet
Igen jó kormányzás, egyenesfutás és útfekvés
Stabilitásra és kényelemre hangolt felfüggesztések
Alapkivitelben is igényes, szereltséggel és extrákkal gazdagon növelhető felszereltség
Rakodási helyek
Nagy csomagtér
Légkondicionáló az alapárban
Kicsit szűk térdhely hátul
Sebességmérő olvashatósága
Kilátás átlósan hátra és hátra
 
Dinamikus, rezonanciaszegény, csendes motor
Nagy nyomaték kis fordulatszámtól folyamatosan
Élvezetes elindulási hajlam
Jól kapcsolható és osztott, ötfokozatú váltó
A tesztautóban eltört kinyomólaprugó
Biztonság Költségek
Ötcsillagos biztonság, jó gyermekvédelemmel (EuroNCAP)
Felső isofix-bekötési pontok hátul
Hat légzsák, öt hárompontos biztonsági öv és fejtámla
Hatásos fék
  
30 000 km-es olajcsere-periódus
Jó fogyasztás
Alapmodell (1,4-es motorral) kedvező ára
Nyolcéves átrozsdásodási garancia

Az Autó2 újság 2007/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Adatlap

A tesztautó adatlapja: Fiat Bravo 1.9 Multijet Sport

Motor Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, négy-ütemű, közvetlen befecskendezéses, közös csöves dízel elöl keresztben beépítve. Két vezértengely fogazottszíj hajtással, hengerenként négy szelep, változó geometriás turbó, köz-tes hűtő. Könnyűfém hengerfej, acélblokk. Henger-űrtartalom: 1910 cm3, furat 82,0, löket 90,4 mm. Sűrítési arány 17,5:1. Teljesítmény 150 LE/110 kW (4000/min). Nyomaték: 305 Nm (2000/min). Olajtöltés: 4,3 l. Hűtővíz: 7,2 l. Akkumulátor: 12V, 50 Ah.

Erőátvitel  Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség (1000/min) fordulatszámon hatodik fokozatban 56 km/h.

Futómű Elöl McPherson segédalvázon, kanyarstabilizátor. Hátul csatolt hosszanti lengőkarok, tekercsrugók. Elöl-hátul tárcsafékek. 3 fordulatos fogasléces kormánymű, elektromos rásegítés.

Karosszéria Ötajtós, ötüléses karosszéria. Saját tömeg: 1360 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1870 kg-ig. Üzemanyagtartály: 58 l. , Hossz: 4335 mm, Szélesség: 1790 mm, Magasság: 1490 mm, Tengelytáv: 2600 mm, Nyomtáv elöl: 1535 mm, Nyomtáv hátul: 1550 mm, Belső szélesség elöl: 1490 mm, Belső szélesség hátul: 1990 mm, Belmagasság elöl: 1005 mm, Elülső ülőlap: 530 mm, Lábhelyméret: 430–680 mm, Belmagasság hátul: 940 mm, Hátsó ülőlap: 510 mm, Üléstér: 120-345 mm, Csomagtér: 400/1175 l, Gumik: 225/45 R17 Bridgestone Potenza.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 9,0 s. Végsebesség: 209 km/h. Fogyasztás (EU) ·város: 7,6 l/100 km ·városon kívül: 4,5 l/100 km ·vegyes: 7,0 l/100 km. Tesztátlag: 7,9 l/100 km* (csak városban) * Saját mérés, vegyes használatban, egy-három személlyel, 5-20 Celsius-fok hőmérsékleten

Garancia, szerviz Általános: 2 év (km-korlátozás nél-kül) védőszárny-szolgáltatással. Átrozsdásodás elleni: 8 év. Fényezési: 3 év. Olajcsere-periódus: 30 000 km.

A (legolcsóbb) Fiat Bravo 1.4 Active alapkivite-lének érdemleges tartozékai: Állítható magasságú vezetőülés, két síkban állítható kormány, elektromosan állítható és fűthető tükrök, osztottan dönthető hátsó ülések, indításgátló rendszer, légkondicionáló, elektro-mos első ablakmozgatás, távvezérelt központi zár, hátsó szellőzés, elektromos szervokormány, blokkolásgátló, frontlégzsákok, öt hárompontos öv, rádió-előkészítés (4 hangfal, 2 magas sugárzó, antenna). Ára: 3 600 000 Ft

A Fiat Bravo 1.9 Multijet Sport további érdemle-ges tartozékai: 225/45 R17-es kerekek, szénszál- erezetes műszerfal, deréktámasz-állítás, hátsó kartámasz, első oldallégzsákok, függönylégzsákok, kitörésgátló, visszagurulás-gátló, kanyarkövető ködlámpa, rádióvezérlés a kormányról. Ára: (Lapzártakor csak az alapár volt ismert. Lásd feljebb!)

Az Autó2 újság 2007/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Videó

A film megtekintéséhez Internet Explorer ajánlott!

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás