Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Dacia Logan MCV 1.5 dCi Laureate - Neo román

A Renault-egyenlet: spártai egyszerűség + hatalmas térkínálat + minimálár = Dacia MCV

Képekben

Személy- vagy teherautóként is tágas – a teherbírása 580 kilóA kesztyűzseb inkább fedett rés, mint jelentős tárolóhelyA műszerfal tartozéka a fordulatszámmérő. Valamennyi nyitott ajtóra hang- és fény-jelzés is figyelmeztet. Csak elölről áramlik a levegő, hátra nem vezetnek a hűtés-fűtés csövei
Személy- vagy teherautóként is tágas – a teherbírása 580 kiló
 
A kesztyűzseb inkább fedett rés, mint jelentős tárolóhely
 
A műszerfal tartozéka a fordulatszámmérő. Valamennyi nyitott ajtóra hang- és fény-jelzés is figyelmeztet. Csak elölről áramlik a levegő, hátra nem vezetnek a hűtés-fűtés csövei
    

A világosabb középkonzoli szín szériatartozék, a légkondicionáló feláras felszerelés

 Dakszli az autófalkában: hosszú törzs, távoli első-hátsó támaszok 

A rakodóra nem veszélye-sek az ajtó-szárnyak kikandikáló rögzítőpontjai. Az ajtók széles helyet adnak

A világosabb középkonzoli szín szériatartozék, a légkondicionáló feláras felszerelés
 
Dakszli az autófalkában: hosszú törzs, távoli első-hátsó támaszok
 
A rakodóra nem veszélye-sek az ajtó-szárnyak kikandikáló rögzítőpontjai. Az ajtók széles helyet adnak
    
Még a kerékjáratok között is szélesebb és magasabb egy méternél az előrehajtott ülésig 1,5 m-es raktér. Küszöb nem nehezíti a pakolást 

Hosszú úton is ,,megülhetőek“, puhák az első ülések, a lapjuknem támaszt hosszan

 

Hárman is elférnek a középső üléssoron. A hajtogatás osztott, a távolság fix

Még a kerékjáratok között is szélesebb és magasabb egy méternél az előrehajtott ülésig 1,5 m-es raktér. Küszöb nem nehezíti a pakolást
 
Hosszú úton is ,,megülhetőek“, puhák az első ülések, a lapjuknem támaszt hosszan
 
Hárman is elférnek a középső üléssoron. A hajtogatás osztott, a távolság fix
    
Az eldugott kar együtt oldja ki a támla és az ülés rögzítését A hátrajutáshoz magasra kell fellépni az ülés mögötti széles sávon Széles és rövid ülőfelületű a hátsó üléspár 
Az eldugott kar együtt oldja ki a támla és az ülés rögzítését
 
A hátrajutáshoz magasra kell fellépni az ülés mögötti széles sávon
 
Széles és rövid ülőfelületű a hátsó üléspár
    
A pakolást megnehezíti, az ülés elhelyezését megkönnyíti a padló moziszerű emelkedése Opciós a parányi zseb. Az első ajtót a keskeny résbe kapaszkodva lehet behúzni Kevéssé elszigetelt, kulturált járású a dízelmotor
A pakolást megnehezíti, az ülés elhelyezését megkönnyíti a padló moziszerű emelkedése
 
Opciós a parányi zseb. Az első ajtót a keskeny résbe kapaszkodva lehet behúzni
 
Kevéssé elszigetelt, kulturált járású a dízelmotor
    

Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Bő térkínálat mindhárom soron
Könnyű beszállás a harmadik sorhoz is
Nagy csomagtér alakítható ki
Komfortos rugózás
Igénytelen kialakítás
A felhajtott üléssorok nem rögzíthetők
A második üléssor nem kivehető
Szélérzékeny karosszéria
Felütő úthibák
 
Kulturált járású motor
Takarékos dízelfogyasztás
Zajos gyorsítások
Biztonság Költségek
Felárért oldallégzsák kapható
Hiányos felszerelés (ABS, egy légzsák)
 Felárért sincs ESP, függönylégzsák
 
Mérsékelt ár
Hosszú garanciaidő
Rövid idejű rozsdagarancia

Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Adatlap

Motor Soros négyhengeres turbódízelmotor, elöl ke-resztben beépítve. Öntöttvas blokk, alumínium hengerfej. Egy felülfekvő vezértengely fogazottszíj-hajtással. Henge-renként két szelep. Common rail többpontos közvetlen befecskendezés, turbófeltöltő, köztes hűtő. Hengerűr-tartalom: 1461 cm3, furat: 76,0 löket: 80,5 mm. Sűrítési arány: 17,9: 1. Teljesítmény: 70 LE/50 kW (4000/min). Nyo-maték: 160 Nm (1700/min). Olajtöltés: 4,7 l. Hűtővíz: 6,5 l. Akkumulátor: 12 V, 70 Ah. Erőátvitel: Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség 1000-es fordulatszámon (5. fokozatban) 42 km/h.

Felfüggesztés Elöl pseudo-McPherson-felfüggesztés, kanyarstabilizátor. Hátul csatolt felfüggesztés, tekercs-rugók. Elöl tárcsa-, hátul dobfék, kipörgésgátló. 3,2 for-dulatos, fogasléces kormánymű, szervorásegítés.

Karosszéria  Ötajtós, hétüléses acélkarosszéria. Saját tömeg: 1245 kg-tól. Össztömeg: 1860 kg. Üzemanyag-tartály: 50 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h) 17,7 s. Végsebesség: 150 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 6,2/4,8/5,3 l/100 km. Tesztátlag: 6,3 l/100 km*. * Saját mérés, zömében városban, két személlyel, 10-20 Celsius-fok hőmérsékleten

Garancia, szerviz Általános: három év, km-korlátozás nélkül, további két évre meghosszabbítható. Átrozsdá-sodás elleni: 6 év. Fényezési: 2 év. Szervizperiódus: 20 000 km (vagy egy év), olajcsere-periódus: 20 000 km (vagy egy év). Az Ambiance-kivitel érdemleges tartozékai: Vezetőoldali légzsák, fordulatszámmérő, ABS, központi zár, szervokormány, színezett üvegek, oldalsó védőcsík, osz-tott, hajtogatható második üléssor, egyben hajtogatható harmadik üléssor.

 Ára: 3 199 000 Ft.

A Laureate-kivitel további érdemleges tartozékai Állítható magasságú vezetőülés, gerinctámasz, távnyitó, fedélzeti számítógép, elektromos külső tükrök és első ol-dalablakok, tetőrúd, ködfényszórók, fényezett hűtőrács króm-kerettel, osztott hátsó üléstámla. Ára: 3 239 000 Ft.

A tesztautó további érdemleges tartozékai Manuális klímaberendezés (200 000 Ft), metálfényezés (80 000 Ft), felső rakodópolc a második üléssorhoz (20 000 Ft), rádió-CD (50 000 Ft), utasoldali és oldallégzsák (110 000 Ft).

Ára: 3 799 000 Ft.

Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás