Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Citroën C6 Exclusive 2.7 HDi - Retúr

A Citroën presztízsmodellje arra megy, ahonnan jött, a rendhagyó forma és a kiemelkedő műszakiság felé.

Képekben

Teljesen egyedi a légellenállástanilag is logikus forma. A gyalogoselütés enyhítésére ütközéskor a gépháztetőt pirotechnikai patronok emelik megAutós minimalista műszerfal, alul a sebesség digitjével, felette a fordulatszámmérő íve. Középen a központi megjelenítő, a kesztyűtartó csatlakozójára dugott videojel is rávihető. A képen nem látszik a szélvédőre vetített (head-up) jelzésAz ülés beállításai jól láthatóan az ajtóról intézhetőek, a faborítás a hatalmas zseb ajtaja
Teljesen egyedi a légellenállástanilag is logikus forma. A gyalogoselütés enyhítésére ütközéskor a gépháztetőt pirotechnikai patronok emelik meg
 
Autós minimalista műszerfal, alul a sebesség digitjével, felette a fordulatszámmérő íve. Középen a központi megjelenítő, a kesztyűtartó csatlakozójára dugott videojel is rávihető. A képen nem látszik a szélvédőre vetített (head-up) jelzés
 
Az ülés beállításai jól láthatóan az ajtóról intézhetőek, a faborítás a hatalmas zseb ajtaja
    
Izgalmas egyedi, igazi nagy túraautós befejezés. Az üveg-fém arány szép harmóniában van. A homorú hátsó ablak a képen nem jön ki, mint ahogyan a Citroën-embléma felől kiemelkedő szárny sem Finom töltet a V6-os HDi-motor. Csendes, dinamikus és takarékos. A hidraulikarendszeren csak ötévenként van tennivaló 

Az infotainment kezelője, sok a gomb, nem olvashatóak, a középső az egér szerepét játssza

Izgalmas egyedi, igazi nagy túraautós befejezés. Az üveg-fém arány szép harmóniában van. A homorú hátsó ablak a képen nem jön ki, mint ahogyan a Citroën-embléma felől kiemelkedő szárny sem
 
Finom töltet a V6-os HDi-motor. Csendes, dinamikus és takarékos. A hidraulikarendszeren csak ötévenként van tennivaló
 
Az infotainment kezelője, sok a gomb, nem olvashatóak, a középső az egér szerepét játssza
    
Hatalmas és szellős a hely hátul, a padlólemez középen is gyakorlatilag sík marad, az üléspárna kényelmes és hosszú, az ülés dőlése állítható. Középről a szellőzés is szabályozható, és két elektromos csatlakozó is van Mechanikus rugó helyett hidropneumatika. Ennyi helyet foglal a mechanikus rugót pótló nitrogén töltetű elem Nagy a kesztyűtartó, ezt a navigációs CD tokja is mutatja. A navigáció úgyszólván csak a magyar megyéket ismeri, nem érdemes költeni rá
Hatalmas és szellős a hely hátul, a padlólemez középen is gyakorlatilag sík marad, az üléspárna kényelmes és hosszú, az ülés dőlése állítható. Középről a szellőzés is szabályozható, és két elektromos csatlakozó is van
 
Mechanikus rugó helyett hidropneumatika. Ennyi helyet foglal a mechanikus rugót pótló nitrogén töltetű elem
 
Nagy a kesztyűtartó, ezt a navigációs CD tokja is mutatja. A navigáció úgyszólván csak a magyar megyéket ismeri, nem érdemes költeni rá
    

Az ülés beállításai jól láthatóan az ajtóról intézhetőek, a faborítás a hatalmas zseb ajtaja

 

 

Kényelmesen alacsony a csomagtartó rakszintje, de a szűk és alacsony száj miatt mélyre kell hajolni megrakásához

 
Az ülés beállításai jól láthatóan az ajtóról intézhetőek, a faborítás a hatalmas zseb ajtaja
 
Kényelmesen alacsony a csomagtartó rakszintje, de a szűk és alacsony száj miatt mélyre kell hajolni megrakásához
 
    

Az Autó2 újság 2006/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Igen nagy, kényelmes utastér
Finom kivitelű karosszéria és utastér
Rendkívül jól alakítható vezetési helyzet
Átlag feletti rugózási kényelem
Jó egyenesfutás és útfekvés
Gazdag és egyedi felszereltségi lehetőség
Sok tárolóhely
Mérsékelt fordulókör
Éles úthibákra keményen reagáló felfüggesztés
Éles úthibákra keményen reagáló felfüggesztés
 
Kulturált, rezonanciamentes motorikus tulajdonságok
Zajtalan erőátviteli lánc
Automatikusan és manuálisan is jó váltó
Alacsony hőmérsékleten sincs izzítási idő
Elinduláskor ötletszerűen kicsit rángató váltó
Biztonság Költségek
Két front-, négy oldallégzsák, vezetői térdzsák, két függönylégzsák, öt hárompontos biztonsági öv (feszítéssel és határolással a két első és két hátsó szélső ülésen) és fejtámla
Felső Isofix bekötési pontok
Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer
A terhelést kompenzáló futóműből eredő, átlagosnál magasabb biztonságosság
Aktív gépháztető (gyalogoselütés enyhítésére)
A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer megbízhatatlansága
Rossz pedálrend (magas fékpedál)
 
Gazdag felszereltség
Gazdag felszereltség
30 000 km-es olajcsere-periódus a dízelre
Ár
 

 Az Autó2 újság 2006/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Motor Hatvanfokos V6-os, közvetlen befecskendezéses, közös csöves turbódízel elöl keresztben beépítve. Hengersoronként két vezértengely lánc/fogazottszíjhajtással, hengerenként négy szelep, két változó geometriás turbó (Garrett), köztes hűtő. Könnyűfém hengerfej, acélblokk. Hengerűrtartalom: 2720 cm3, furat 81,0, löket 88,0 mm. Sűrítési arány 17,3:1 1. Teljesítmény 208 LE/150 kW (4200/min). Nyomaték: 440 Nm (1900/min). Olajtöltés: 5,75 l. Hűtővíz: 10,5 l. Akkumulátor: 12 V, 92 Ah.

Erőátvitel Hatfokozatú, szekvenciálisan is kapcsolható automata váltó, elsőkerékhajtás, hidrodinamikus nyomatékváltó. Sebesség 1000/min fordulatszámon (6. fokozatban) 56,7 km/h.

Felfüggesztés Elöl független kettős keresztlengőkarok, kanyarstabilizátor. Hátul összetett független karrendszer, stabilizátor. Hidropneumatikus (folyadékközvetítéses gáz) rugózás. Elöl és hátul tárcsafékek. Háromfordulatos, fogasléces kormánymű, sebességfüggő, hidraulikus rásegítés.

Karosszéria Négyajtós, ötüléses karosszéria. Saját tömeg: 1815 kg-tól. Össztömeg: 2270 kg. Üzemanyagtartály: 72 l. Menetteljesítmények Gyorsulás (0-100 km/h) 8,9 s. Végsebesség: 230 km/h.

Fogyasztás: Város/városon kívül/vegyes: 12,0/6,8/8,7 l/100 km. Tesztátlag: 10,5 l/100 km*. * Saját mérés, zömében városban, két személlyel, 15-23 C-fok hőmérsékleten. Garancia, szerviz Általános: 2 év (km-korlátozás nélkül, védőszárny-szolgáltatással. Átrozsdásodás elleni: 12 év.

Fényezési: 6 év. Olajcsere-periódus: 30 000 km.

A Citroën C6 alapkivitelének érdemleges tartozékai Két frontlégzsák, 4 oldallégzsák, 2 függönylégzsák, vezetői térdzsák, öt hárompontos öv (elöl és hátul a szélen övfeszítővel-erőhatárolóval), elektromos gyermekzár, fékezéses vészvillogás, sebességfüggő szervokormány, sebességtartó és korlátozó automatika, könnyűfém kerekek, kettős xenonfényszórók, ködlámpák, automatikus világításkapcsolás, esőérzékelős ablaktörlők, hővédő üvegezés, elektromos tükrök, elektromos ülésmozgatás, felsőbekötéses Isofix-pontok hátul, aszimmetrikusan dönthető hátsó támlák, kétzónás automatikus klíma, 4 ablak elektromos mozgatása, hátsó napfényvédő, küszöbvilágítás, 12 voltos csatlakozó a csomagtérben, 8 hangszórós CD-MP3-rádió, aktív motorházfedél, indításgátló, távvezérelt központi zár, motorolajszint-jelzés, fedélzeti számítógép, defektjelző. 

Ára: 12 810 000 Ft.

A Citroën C6 Exclusive 2.7 HDI-kivitel további érdemleges tartozékai A vezető szeme elé vetített (head-up) kijelző, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, kanyarfényszórók, fényre sötétedő belső tükör, 18-as könnyűfém tárcsák, fűthető bőrkárpit, elektromosan öt irányban állítható vezetőülés, három irányban állítható utasülés, 10 hangszórós hangrendszer 6 lemezes CD-tárral, bluetooth-os telefon, színes kijelzős navigációs rendszer.

Ára: 15 430 000 Ft.

Az Autó2 újság 2006/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás