Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Citroën C5 2.0 Exclusive - Kincstáros

A Citroën C5 a középkategória legfejlettebb autója. Kifinomult műszakiságába – ha ennyiért kéne adni – minden más autógyár belerokkanna.

Képekben

A mai irányzathoz igazodik kupé-limuzin kontúrjával. Nagy bajusza márkajellé nőtte ki magát

Tekintse meg mozgásban is!

 
Innen igazi, márkákon átvezető nemzetközi arcot mutat, csak a homorú hátsó üveg tekinthető családi vonásnak. A rövid farrész ellenére méretes a csomagtér
 
Modern és használható ajtókárpit. A könyöklő bemélyítése alaposan növeli a szélességet. Az ajtózsebre mozgásérzékelős világítás vetül
    

  

Igényes belső, puha anyagokból. Az álló agyú kormány már megszokott Citroën-elem, a középső nagy kijelző csak a magasabb felszereltséghez jár
 
Felül a kétzónás elektronikus szellőztetőrendszer szabályozása, alatta az infotainment rendszeré. Kicsit sok a gomb, a kezelés egyszerű
 
Különleges első ülés. Oldaltartása hangsúlyozott, de még nem tolakodó, a háttámla felső része külön, a háthoz igazítva állítható
    

  

Széles, de két személyre szabott hátsó ülőpárna. Nagy a lábtér, nem szűkös a plafonmagasság
 
Aszimmetrikusan, rakfelületet síkban tartva a teljes ülés hajtogatható
 
Finoman jár, de harcosan húz a hengerenkénti négyszelepes, közvetlen befecskendezéses dízel
    

 

 

 
A csomagtér nagy, bejárata kisebb, a padló alatt a pótkerék teljes
 
 
 
 
    

Az Autó2 újság 2008/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Szellős beltér elöl-hátul
Különlegesen állítható, kényelmes első ülések
Jó anyag- és kiviteli minőség
Komfortos rugózás, szigetelt felfüggesztések, kiváló kanyarstabilitás
Pontos, finoman szervózott kormány
Csendes utastér
Precízen adagolható, hatásos fék
A hátsó oldalüvegek nem ereszkednek le teljesen
Kevés rakodóhely
Szűk csomagtérszáj
 
Nagyon kiművelt járású, csendes motor
Extrafinom kapcsolású, jól osztott váltó
Holtjátékmentes, csendes erőátviteli lánc
 
Biztonság Költségek
Kitörésgátló
Térdzsák
Felső Isofix bekötési pontok 3 ülésen
Kitörésgátló
A műszerfal kapcsolói takarásban vannak
Egyik külső tükör sem aszferikus
 
Versenyképes ár
30 000 km-es olajcsere
12 év átrozsdásodás elleni garancia
Kicsit magas, mért városi fogyasztás

Az Autó2 újság 2008/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Motor Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, hengerenkénti négyszelepes, közvetlen befecskendezéses (közös csöves) dízelmotor elöl keresztben beépítve. Változó geometriás turbó, köztes hűtő. Könnyűfém hengerfej, acélblokk. Hengerűrtartalom: 1997 cm3, furat: 85,0 mm, löket: 88,0 mm. Sűrítési arány: 17,6:1. Teljesítmény: 138 LE/ 100 kW (4000/min). Nyomaték: 340 Nm (2000/min). Olajtöltés: 5,0 l. Hűtővíz: 4,0 l. Akkumulátor: 12 V 44 Ah.

Erőátvitel Hatfokozatú kéziváltó, hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Elsőkerék-hajtás. Sebesség 1000-es 1000/percnél 6-ikban 52,5 km/h.

Felfüggesztés Elöl kettős keresztlengőkarok, hátul összetett, független felfüggesztés, hidropneumatikus rugózás. Elöl-hátul tárcsafék. Fogasléces kormánymű, hidraulikus rásegítéssel, ESP.

Karosszéria Négyajtós, ötüléses önhordó acélkaroszszéria. Saját tömeg: 1550 kg-tól. Megengedett össztömeg: 2050 kg. Üzemanyagtartály: 71 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 11,6 s. Végsebesség: 204 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 7,7/4,9/6,0 l/100 km. Tesztátlag: 12,0 l/100 km.* * Saját mérés, csak városi használatban, egy személlyel, 22–33 Celsius-fok hőmérsékleten

Garancia, szerviz Általános: 2 év (km-korlát nélkül). Átrozsdásodás elleni: 12 év. Fényezési: 2 év. Védőszárny: 2 év. Szervizperiódus, olajcsere: 30 000 km vagy 2 év.

A Prestige-kivitel érdemleges tartozékai Kitörésgátló, két frontlégzsák, térdzsák, első oldallégzsákok, függönylégzsákok, öt biztonsági öv (hátul is överő-határolóval), pánikfék, felső bekötési pontos Isofix (elöl és a hátsó szélső üléseken), elektromos gyermekzár, Hydractive 3 rugózási rendszer, elektromos kézifék, visszagurulás-gátló, kanyarfényszórók, ködfényszórók, sebességtartó és -határoló, állítható magasságú vezetőülés, kétzónás automata klíma, sötétedő tükör, esőérzékelő, automatikus lámpakapcsolás, fedélzeti számítógép, elektromos tükrök és ablakok, távvezérelt központi zár, két síkban állítható kormány, hűtött kesztyűtartó, 6 hangszórós CD-s, MP3-as rádió, síalagút.

Alapára: 6 890 000 Ft

Az Exclusive többletfelszerelése Keréknyomásjelző, xenon kanyarfényszórók nagynyomású mosóval, elektromosan állítható első ülések, tolatáskor lebillenő tükrök, ülésfűtés és masszázs, 17 colos könnyűfém kerekek, bőr-szövet kárpit.

Alapára: 7 890 000 Ft

Az Autó2 újság 2008/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Videó

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás