Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Chevrolet Captiva 2.0 D LT High - Szerény rokon?

A General Motors egypetéjű terepjáró ikrei közül a Captiva az alacsonyabbra pozicionált.

Képekben

A hamisítatlanul mai szabadidőautó vonalvezetés, az Opel Antarától alig eltérő megjelenés ellenére - az alapvetően más orr miatt - egyedi. A húszcentis hasmagasság nálunk, akár lakott területen is jól jön. Jól látszik az alapáras motorvédő lemezA duplacsövű kipufogó látványelem, a csomagtér rakodópereme magas, a pótkerék kívülről kapaszkodik a padlólemezre

A csomagtérajtó ablaka külön is nyitható

A hamisítatlanul mai szabadidőautó vonalvezetés, az Opel Antarától alig eltérő megjelenés ellenére – az alapvetően más orr miatt – egyedi. A húszcentis hasmagasság nálunk, akár lakott területen is jól jön. Jól látszik az alapáras motorvédő lemez
 
A duplacsövű kipufogó látványelem, a csomagtér rakodópereme magas, a pótkerék kívülről kapaszkodik a padlólemezre
 
A csomagtérajtó ablaka külön is nyitható
    
Opeles beütésű, egyszerű, jól áttekinthető műszerfal, a kezelőszervek nem finomak, s a szellőzés sima felületű gombjai is csak hosszabb idő után kezelhetők ránézés nélkül. Az összeszerelési minőség jó, bár rossz úton a középkonzol zörög A szinte teljesen műanyaggal borított ajtók szélesre tárhatók, a küszöbök kellemesen alacsonyak, a padlólemez teljesen sík A pedáltér bakancsban is tágas, a fék/gáz magasságkülönbség a jobbak közül való, de a kuplungút hosszú
Opeles beütésű, egyszerű, jól áttekinthető műszerfal, a kezelőszervek nem finomak, s a szellőzés sima felületű gombjai is csak hosszabb idő után kezelhetők ránézés nélkül. Az összeszerelési minőség jó, bár rossz úton a középkonzol zörög
 
A szinte teljesen műanyaggal borított ajtók szélesre tárhatók, a küszöbök kellemesen alacsonyak, a padlólemez teljesen sík
 
A pedáltér bakancsban is tágas, a fék/gáz magasságkülönbség a jobbak közül való, de a kuplungút hosszú
    
A hátsó üléseket előredöntve a raktérpadló sima, a rögzítőfülek alapárasak A vadonatúj, olasz segédlettel fejlesztett, modern közös csöves dízel 2000/perc alatt nagyon nyomatékszegény,  zajos, és nem is takarékos. A zajvédő burkolat hosszirányú beépítést sejtet, pedig a főtengely keresztben forog A harmadik sor ülései felnőtteknek is elfogadható méretűek, a fejtá-maszok maguktól csukódnak be a támlák előrehajtásakor
A hátsó üléseket előredöntve a raktérpadló sima, a rögzítőfülek alapárasak
 
A vadonatúj, olasz segédlettel fejlesztett, modern közös csöves dízel 2000/perc alatt nagyon nyomatékszegény,  zajos, és nem is takarékos. A zajvédő burkolat hosszirányú beépítést sejtet, pedig a főtengely keresztben forog
 
A harmadik sor ülései felnőtteknek is elfogadható méretűek, a fejtá-maszok maguktól csukódnak be a támlák előrehajtásakor
    

 Hét üléssel ennyi a csomagtér, meg még egy kevés a padlóba rejtett rekeszekben. A leghátul ülők feje a csomagtérajtó alá ér

 

 

Az oldalindexeket ma divatos, és kevéssé terepbarát módon a tükörházakba építették, a visszapillantók holttere csekély, bár egyik sem aszferikus

 Hét üléssel ennyi a csomagtér, meg még egy kevés a padlóba rejtett rekeszekben. A leghátul ülők feje a csomagtérajtó alá ér
 
Méretes, kivilágított, és hűthető a bélelt kesztyűtartó
 
Az oldalindexeket ma divatos, és kevéssé terepbarát módon a tükörházakba építették, a visszapillantók holttere csekély, bár egyik sem aszferikus
    

  
A fényszórók a látszat ellenére hagyományos halogének, fényelosztásuk jó, és hosszan is világítanak
 
 
 
 

Az Autó2 újság 2007/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Tágas, kényelmes utastér
Jól kihasználható rakodóhelyek
Szintszbályozós futómű
Kényelmes ülések
Teljes értékű hétüléses kialakítás
Síkba dönthető hátsó ülések
Lengéskényelem rontó nagy rugózatlan futóműtömegek
Gyenge oldaltartású ülések
Erős kanyarodási oldaldőlés
Gördülési zaj
Olcsó műanyagok az utastérben
 
Könnyen induló dízel
Zajtalan erőátviteli lánc
Terhelésváltási reakciók nélküli váltó
Gyors reakciójú összkerékhajtás
Túl hosszú váltófokozatok
Pontatlanul megvezetett váltókar
2500/perc alatt nyomatékszegény motor
Zajos dízelmotor
Biztonság Költségek
Két elülső-, két oldallégzsák, függönylégzsákok, hét hárompontos biztonsági öv (feszítéssel és határolással a két első ülésen) és hét fejtámla
Kitörésgátló
Lejtmenet asszisztens
A hátsó fejtámlák mindig belelógnak a visszapillantó képébe
Egyik külső tükör sem aszférikus
Nagy fékpedál erő
 
Hosszú olajcsere ciklus (30 000 km)
Gazdag alapfelszereltség
Viszonylag nagy fogyasztás

Az Autó2 újság 2007/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Motor Soros, négyhengeres, közös csöves befecskendezésű turbódízel, változó turbógeometriával, köztes hűtővel, elöl keresztben beépítve. Egy vezértengely lánchajtással. Hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej, acélblokk. Hengerűrtartalom: 1991 cm3, furat 83,0 löket 92,0 mm. Sűrítési arány 17,5:1. Teljesítmény 150 LE/110 kW (4000/min). Nyomaték: 320 Nm (2000/min). Olajtöltés: 6,5 l. Hűtővíz: 10 l. Akkumulátor: 12V, 90 Ah.

Erőátvitel Ötfokozatú kéziváltó, összkerékhajtás. Hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség 1000/min fordulatszámon ötödik fokozatban 52 km/h.

Felfüggesztés Elöl segédkeretes McPherson, kanyarstabilizátor. Hátul oldalanként több lengőkaros, multilink. Elöl-hátul tárcsafékek, belső hűtéssel. 3 fordulatos fogasléces kormánymű, hidraulikus rásegítés.

Karosszéria Ötajtós, hétüléses karosszéria. Saját tömeg: 1845 kg-tól. Megengedett össztömeg: 2505 kg-ig. Üzemanyagtartály: 65 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0 – 100 km/h) 10,6 s. Végsebesség: 186 km/h.

Fogyasztás Város/városon kívül/vegyes: 9,0/6,5/7,4 l/100 km Tesztátlag: 10,9 l/100 km* *Saját mérés, vegyes használatban, egy-három személlyel, +7–17 Celsius-fok hőmérsékleten

Garancia, szerviz Általános: három év, vagy 100 000 km. Átrozsdásodás elleni: 6 év. Védőszárny, szolgáltatás: 3 év(meghosszabbítható). Szervizperiódus: 30 000 km vagy egy év, olajcsere és szerviz.

Az LT High érdemleges tartozékai Vezető- és utasoldali elülső légzsák, első oldallégzsákok, függönylégzsákok, kitörésgátló, lejtmenetasszisztens, automatikus szintszabályozású futómű, állítható magasságú vezetőülés, síkba dönthető támlájú, aszimmetrikus osztású hátsó ülések, két,  padlóba hajtható ülés a csomagtérben, távirányítós központi zár, külön nyitható hátsó szélvédő, automatikusan sötétedő belső visszapillantó, esőérzékelős ablaktörlők, fényszórómosó, automata világításkapcsolás, sebességtartó, CD-s rádió, automata légkondicionáló, hét állítható magasságú fejtámla és ugyanennyi hárompontos biztonsági öv, négy elektromos ablakemelő, elektromosan behajtható külső tükrök, fedélzeti számítógép, fűthető, elektromos állítású bőrülések, tolatóradar.

Ára: 9 353 000 Ft

A tesztautó további érdemleges tartozékai: Metálfényezés (120 000 Ft)

Ára: 9 473 000 Ft

Az Autó2 újság 2007/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás