Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Chevrolet Aveo 1.2 Plus - Csomagfelvétel

Az Aveo új modell az olcsó limuzinok között, a bevált Daewoo Kalos alapján.

Képekben

A hűtőkeret krómozott, a tükör kivételével minden a karosszéria színére fújt
 
A lámpák között keskeny a csomagtérnyílás. Az oldalajtók magasak
 
Szinte egy darabból kiöntött kemény műszerfal, barátságos kialakítással. A légkondicionáló feláras
    
  
Íves forma, az oszlop túl sokat takar
 
A háromfordulatos kormány légzsákja alapáras, a jobb oldaliért felárat kérnek
 
A támasztókarok a raktérbe hajlanak. Az arasznyi szintkülönbség túloldalán az utastér
    
  
Kissé rövid, ám kényelmes a vezetőülés, a támla oldaltartása megfelelő
 
Az átlagtermetűek térde, feje Aveo-konform, az üveg az ablak kétharmadáig hajtható le
 
A rövid rakodónyílás teteje jobban nem húzódik hátra
    

 

 

A vékony kesztyűzsebet kitölti a kezelési könyv, s nem zörög a puszta műanyagon
 
Kis zseb, fémes behúzókar, elektromos ablak az első ajtókon
 
A fém hátfalú ülés lehajtásával a kétszeresére nő a 82 cm-es csomagtér hossza
    

 

 
Nagyautós far, a légterelő szolid optikai elem
 
Kiegyensúlyozott, visszafogott hangú a négyhengeres, nyolcszelepes klasszikus motor
 
 
   

Az Autó2 újság 2006/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Kényelmes tér elö
Bővíthető csomagtér
Gondos kialakítás, kezelhetőség
Felütő úthibák, elbizonytalanodó úttartás
Vastag oszlopok, rossz kilátás
Magasaknak szűk tér hátul
Csomagrögzítés hiánya
 
Csöndes, kiegyensúlyozott motor
Pontatlanul vezetett váltó

Lanyha menet-teljesítmények

Biztonság Költségek
Blokkolásgátló alapfelszerelés
Rossz ütközési teszteredmény
Utasoldali légzsák felárért
Oldallégzsák, kitörésgátló nem rendelhető
 
Hosszú garancia
Jó-közepes ár
Gyakori szervizigény

Az Autó2 újság 2006/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Adatlap: Chevrolet Aveo 1.2 Plus

Motor: Vízhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros motor elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, egy felülfekvő vezértengely fogazottszíjhajtással. Hengerenként két szelep. Könnyűfém hengerfej, elektronikus befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1150 cm3, furat 68,5, löket 78 mm. Sűrítési arány 9,3: 1. Teljesítmény 72 LE/ 53 kW (5400/min). Nyomaték: 104 Nm (4400/min). Olajtöltés: 3,2 l. Hűtővíz: 4,2 l. Akkumulátor: 12V, 45 Ah.

Erőátvitel: Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,416; II. 1,950; III. 1,280; IV. 0,971; V. 0,757; H: 3,262. Végáttétel: 4,105. Egytárcsás száraz tengelykapcsoló. Sebesség 1000-es fordulatszámon ötödik fokozatban: 35,5 km/óra.

Felfüggesztés: Elöl független McPherson-felfüggesztések, alsó hossz- és keresztlengőkarok. Hátul csatolt felfüggesztés, hosszanti lengőkarok, csavarrugók, elöl-hátul kanyarstabilizátor. Elöl tárcsa-, hátul dobfék, ABS. Háromfordulatos fogasléces kormánymű, hidraulikus szervorásegítéssel.

Karosszéria:  Négyajtós, ötüléses önhordó acélkaroszszéria. Saját tömeg: 997 kg. Megengedett össztömeg: 1490 kg. Üzemanyagtartály: 45 l. Hossz: 4310 mm, Szélesség: 1710 mm, Magasság: 1505 mm, Tengelytáv: 2480 mm, Nyomtáv elöl: 1450 mm, Nyomtáv hátul: 1430 mm, Belső szélesség elöl: 1380 mm, Belső szélesség hátul: 1360 mm, Belmagasság elöl: 970 mm, Elülső ülőlap: 480 mm, Lábhelyméret: 480–660 mm, Belmagasság hátul: 880 mm, Hátsó ülőlap: 460 mm, Üléstér: 140–350 mm, Csomagtér: 400 l, Gumik: 185/60 R14.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 13,7 s. Végsebesség: 157 km/h. Fogyasztás (EU) ·város: 8,4 l/100 km ·városon kívül: 5,2 l/100 km ·vegyes: 6,4 l/100 km. Tesztátlag: 7,1 l/100 km* (csak városban) * Saját mérés, két személlyel, 10-20 Celsius-fok hőmérsékleten

A szériakivitel érdemleges tartozékai: Vezetőoldali légzsák, ABS, elöl övfeszítő, szervokormány, indításgátló, központi zár, osztva dönthető hátsó üléstámla, elektromos ablakemelő elöl, színezett üvegek, fordulatszámmérő, CD-s rádió 4 hangszóróval.

Ára: 2 434 000  Ft

Az Autó2 újság 2006/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás