Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Audi A4 2.0 TDi DPF - Ezekben a körökben

A kétliteres dízel és a hozzá tartozó felszerelési szint a józan luxust kínálja.

Képekben

Hagyomány az oldalnézet fém/üveg 2/3-1/3-os osztása. A fényszórok hulláma a nappali fény LED-sora
 
Szilárd a karosszéria, a futómű kifinomult, elöl-hátul több lengőkaros a felfüggesztés
 
A tetőív enyhén lejt, a motorház hosszan nyújtózik. A tengelytávolság meghaladja a 280 centit
    

  

Befelé nem jelez, a széles tükör külsején keskeny csíkban villog az irányjelző
 
Csöndes, szinte sportos menetteljesítményre képes a motor, fogyasztása visszafogott
 
Elektromosan állítható, fűthető mindkét elülső ülés
    

 

 

Kellemes tapintású műanyag borítja a famintás ajtókat
 
A világos borítás meg-megcsillan a műszerfalon. Az adaptív első légzsákok, az ütközés ereje szerint, kétféle sebességgel képesek leereszteni
 
A bonyolult irányítórendszer és kisegítő gombjai kitöltik a kardánboxot. Az elektromechanikus rögzítőfék helytakarékos. A fémkapcsoló pöccintésére rögzül és old, vagy maga az elindulás engedi ki. Nincs visszagurulás az emelkedőn rajtoláskor
    
   
Jól megmarkolható a kormány. Távirányítója a hangzórendszert vezényli
 
Kis ablakmetszés oldja az oszlop vaskosságát. A támlák nem zavarják a hátralátást
 
A csomagtér fala egyenletes. Az akasztószemek, a háló és az elakadásjelző fedélbeli helye alaptartozék
    
  

A széles könyöktámasza elérhető helyen őrzi az elsősegélydobozt
 
A hátul utazók maguknak keverik a levegőt. A rakodóháló feláras
 
Szolid légterelőben végződik a csomagtartó fedele
    

Az Autó2 újság 2008/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Térkínálat
Gondos kialakítás, csöndes utastér
Kedvező légellenállás
Kiváló úttartás
Rugózási komfort
Pedál-kormány-üléshelyzet
Felütő úthibák
 
Takarékos motor
Élénk menetteljesítmény
Csöndes motor
Nehézkes váltások
Alapjáraton kormányrezegtető motor
Biztonság Költségek
Hat légzsák, övfeszítők
Az ESP is szériatartozék
  
Garancia három évre
Kedvező fogyasztás
Ritka szervizigény
Drága extralista

Az Autó2 újság 2008/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Adatlap

Motor Soros négyhengeres, közös csöves befecskendezésű turbódízel, változó turbógeometriával, köztes hűtővel, elöl hosszában beépítve. Két vezértengely lánchajtással. Hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej. Hengerűrtartalom: 1968 cm3, furat: 81,0, löket: 95,5 mm. Sűrítési arány: 16,5:1. Teljesítmény: 143 LE/105 kW (4200/ min). Nyomaték: 320 Nm (1750–2500/min). Olajtöltés: 5,0 l. Hűtővíz: 7,5 l. Akkumulátor: 12V, 70 Ah. Emissziós besorolás: EU 4.

Erőátvitel Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség 1000/min. fordulatszámon hatodik fokozatban: 52 km/h.

Felfüggesztés Elöl segédvázkeret, öt lengőkaros felfüggesztés, kanyarstabilizátor. Hátul segédváz, több lengőkaros felfüggesztés, stabilizátor. Elöl-hátul tárcsafék, ESP. 3 fordulatos fogasléces kormánymű, szervorásegítés.

Karosszéria Négyajtós, négyüléses horganyzott acél-karosszéria. Saját tömeg: 1460 kg-tól. Megengedett össztömeg: 2010 kg-ig. Üzemanyagtartály: 70 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 9,4 s. Végsebesség: 215 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 7,5/4,3/5,5 l/100 km. Tesztátlag: 6,1 l/100 km.* * Saját mérés, vegyes használatban, egy-három személlyel, 0 és plusz 10 Celsius-fok hőmérsékleten.

Garancia, szerviz Általános: három év, km-korlátozás nélkül. Átrozsdásodás elleni: 12 év. Szervizperiódus: a kijelző szerint (kb. 30 000 km vagy két év).

A kivitel érdemleges tartozékai Hat légzsák, szervokormány, állítható magasságú első ülések, négy irányban állítható kormányoszlop, elektromos ablakemelők elöl-hátul, távirányítós központi zár, ESP, elektromos külső visszapillantók, aszimmetrikusan dönthető hátsó üléstámla, CD-rádió, automatikus légkondicionáló, Isofix-pontok, fedélzeti számítógép, bőrkormány és váltógomb, alumínium küszöbborítás, csomagrögzítő szemek és háló, ködfényszóró, önműködő csomagtérnyitás, könyöktámaszok. Ára: 7 950 000 Ft

A tesztautó további érdemleges tartozékai Fény- és esőszenzor, sebességfüggő kormányszervo, háromzónás légkondicionáló, kormányról vezérelhető audiorendszer, navigáció, tempomat, elektromosan állítható, fűthető első ülések, tolatóradar, elektromosan behajtható külső tükrök, könnyűfém keréktárcsák, bőrülések, krómozott ablakkeretlécek, xenon fényszórók. Ára: 11 846 800 Ft

Az Autó2 újság 2008/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás