Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Termékteszt: Nokia 616 autótelefon - Hangzavar

A Nokia legújabb autótelefonja Bluetoothon keresztül is kapcsolódhat a mobilkészülék SIM-kártyájához. Az átváltás az autóba ülve automatikusan is működik, hangja alapján a rendszer nem minőségi.

Tapasztalatok

A kijelző kellően nagy betűket ír, külmérete mégsem tolakodóan nagy
A korábban (Autó2 2004/6.) tesztelt Nokia-autótelefon fejlesztett változata a 616-os. Kijelzője kellően nagy betűket ír, akár rakodópolcba is tehető, vezérelni a négygombos, gombként is funkcionáló vezérlőtárcsás kezelővel lehet. Komplett telefont is rejt a kihangosító központi egysége, és három különböző üzemmódban, mindegyikben két felhasználói profillal – saját telefonkönyvvel és beállításokkal – is használható. Elődjéhez hasonlóan egy önálló vagy autós SIM-kártyával is használható, újdonsága azonban, hogy a „napközben” használt mobiltelefon kompatibilitásától függően Bluetooth-kihangosítóként vagy a mobilkészülék SIM-kártyájához Bluetooth–SIM-hozzáféréssel kapcsolódva, külön kártya vagy kártyacsere nélkül is használható. Mi a legutóbbi üzemmódban, Nokia 6230-as készülékkel próbáltuk működését.

A készülékek első összekapcsolásakor, a párosítás után beállítható, hogy a PIN-kódot az autótelefon rögzítse, azt az átváltásoknál ne kelljen bepötyögni a számok bevitelére is szolgáló forgótárcsával. Így érhető el, hogy az autótelefon – ha beülünk az autóba – a Bluetooth segítségével, teljesen automatikusan vegye át a gyújtás ráadásakor a SIM-hozzáférést a zsebkészüléktől. A visszakapcsolódás a gyújtás levétele utánra időzíthető. Aktív hívás közben a gyújtás ráadásakor pár másodperces kihagyással megy az átkapcsolás, a gyújtást elvéve azonban nem fut át a hívás a mobilkészülékre, azt az autóban kell befejezni. A telefonkönyv az első találkozáskor automatikusan töltődik át az autótelefonba (a memóriába felhasználónként 1000 név, 5 különböző számmal fér), kés

Mindössze 12 név hívható hanggal, a többi a számok bevitelére is szolgáló tárcsa tekerésével
őbb ez bármikor, akár hangparanccsal is megismételhető az új bejegyzések átvitelére. A szinkronizációval a telefonban levő SMS-ek is áttöltődnek, a hanghívás beállítások azonban nem. A hívás fogadása, elutasítása nem vezérelhető hanggal, csupán automatikus fogadás állítható be. Az autóban kapott SMS-eket megmutatja a biztonsági szempontból – okosan – csakis sablonválaszokat engedő készülék.

Használat közben vegyes képet mutatott a tulajdonképpen kihangosítóként is használható, de önálló adóvevős és antennás telefon. Az átkapcsolódás mindig hibátlanul ment végbe, a kapcsolat stabilan megmaradt. A rögzített elhelyezés, az egyszerűsített, de egyértelmű kezelőfelület és az automatikus csatlakozás miatt a Nokia 616 kényelmi és biztonsági előnye hibátlan lenne jó hangminőség esetén. A vonal másik oldaláról azonban kivétel nélkül panaszokat kaptunk a hangminőség miatt. Szerintük még álló autóban, felhúzott ablakokkal, jó térerő mellett is zajos és kihagyásos, szaggatott az egyébként jó Pannon-kártyás kapcsolat. A rádiót is némító és akár az autó hangszóróinak használatára is fogható rendszer hangja az autóban is kissé alulmúlta a hagyományos kihangosítóktól megszokott szintet. Külön pénzért teljes tasztatúrás kézibeszélővel is kiegészíthető a rend- szer, Bluetoothon keresztül pedig HSCSD- és GPRS-adatátvitelre használható, és fülhallgató is csatlakoztatható hozzá.

Noha praktikus, hangminősége alapján nemhogy egy közönséges autós kihangosító, de még a Nokia 6230 saját kihangosítása is jobb nála, a 109 900 forintos vételár pedig egyenesen megkérdőjelezi létjogosultságát.

katona

Az Autó2 újság 2005/11. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Előnyei:
– Nincs szükség külön SIM-kártyára
– Automatikus kapcsolódás a mobilkészülék kártyájához
– Nagy telefonkönyv
– Két felhasználói profil
– Jól olvasható kijelző
– GPRS- és HSCSD-adatátvitel Bluetooth-csatlakozással

Hátrányai:
– A Nokia megszokott színvonalához mérten igen gyenge hangminőség
– Csupán 12 név hívható hanggal
– Hangvezérlés csak három funkcióhoz állítható
– A hangjegyzetek hossza erősen korlátozott
– Nagyon drága

Az Autó2 újság 2005/11. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás