Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Termékteszt: Nav N Go iGO 8 - Navigátorcsere

Az új, 3D képes navigációs szoftvert szándékosan régebbi készülékeken futtattuk. Kíváncsiak voltunk, hogy a már régebb óta használt PDA-kon miként muzsikál.

Tapasztalatok

Sem az új menürendszerre, sem a 3D-s megjelenítésre nem lehet panasz, utóbbival az alul/felüljárók szintezésének köszönhetően főként a nagyobb csomópontok átláthatósága javult

Lapunk márciusi számában a 3D-s iGO-t egy extrémerős, kétmagos (600 Mhz), 128 MB belső memóriás HP-készüléken próbáltuk. A programot korábbi tesztünk alapján túlzott „hardverigényűnek” éreztük, ezért kíváncsiak voltunk, a régebbi PDA-kon hogy futhat az új szoftver. A próbához két 1 éves, olcsó Airis T620-as készüléket vetettünk be. Ezekben 400 Mhz-es processzor ketyeg, és beépített memóriájuk 64 MB, a korábbi iGO My way 2006 szoftver hibátlanul futott rajtuk. Az idén áprilisban debütált Nav N Go iGO 8 Európa szoftver minimális igényeként 300 Mhz-es processzort, 64 MB memóriát írnak a fejlesztők, de megjegyzik, hogy legalább 400 Mhz/ 128 MB az optimális erőforrás.

Az új Nav N Go iGO 8 program sokakat áttérésre sarkallhat. Ajánlatsora nem szerény, példaképp a nagyobb városokban (3D módban) a látványosabb építmények valósághű megjelenítése is segítheti a navigálást, de ami sokkal fontosabb: az alul/felüljárók szintezésével a bonyolultabb csomópontok a hagyományos kétdimenziós megjelenítésnél sokkal jobban átláthatók. A képernyőre bökve egyébként bármikor válthatunk a megjelenítési módok között, értékes opció, hogy a 3D-ábrázolás az épületek vetítése nélkül is kérhető, sőt az is beállítható, hogy a készülék a hosszabb egyenes, cselekmény nélküli útszakaszokon automatikusan a teljes útvonalat áttekintő madártávlati módba váltson. Talán a legtöbbet érő új funkció, hogy a készülék immár nem csupán egyetlen következő irányváltást mutat, hanem mellette párhuzamosan jelzi az azutáni lépés távolságát és irányát is. A menet közbeni információs panelben új adatok is megjeleníthetők, a hátralévő távolságon és időn, az érkezési időponton, az aktuális időn és sebességen túl immár a mindenkori sebességkorlát, a tengerszinthez viszonyított magasság és egy szinte játékszernek tűnő iránytű is felvihető.

Érdekes bogarásznivaló az utazási információkat összesítő táblázat

Gyorshajtáskor a hangjelzés kiegészítéseként az érvényes sebességkorlát figyelmeztető táblája is a kijelzőre kerül, a program az „útbiztonsági kamerákat” is mutatja, a lista bővíthető. Egy-egy utazás átlagsebessége, maximális sebessége, (állás- és menetidejének különbontásával) időtartama, távolsága, legkisebb és legnagyobb magassági pontja egyaránt kiolvasható. A nyomvonalak számítógépre menthetőségével, a 8 millió érdekes hely (POI) bővíthetőségével és megoszthatóságával az útvonalak egyszerűbben szerkeszthetők. POI-t immár a teljes útvonalon is kereshetünk. Az iGO 8 semmit sem érne, ha a korábbi készülékeken a jóval nagyobb (immár 2 GB-os) kártyán csücsülő szoftver csak akadozva futna. A szoftver elindulása hajszálnyival lassabb ugyan, de a „bootolás” után még 3D módban sem lassú. Stabil működéséről vall, hogy többnapos használatban sem mutatott megtorpanást. Az Airis T 620-as készülékkel egyetlen hibát észleltünk: a program újraindítása után minden esetben újból kellett csatlakoztatni a GPS-vevőt.

Az Oroszország kivételével teljes Európára kiterjedő, 43 ország útjait ismerő program 39 900 forintos bruttó áron kapható. A korábbi iGO-felhasználók kedvező áron válthatnak az újdonságra, a szoftverüket idén vásárlók a http://my.navngo.com címről ingyenesen tölthetik le, míg a régebbi, teljes európai verzióval bírók 23 000 Ft-ért (89 euróért) kaphatják meg. A Magyarország-, illetve a Kelet-Európa-térképes iGO My way 2006 felhasználói nem tudnak frissíteni a Nav N Go iGO 8-ra, mert memóriakártyájuk kapacitása nem elegendő az új 3D-s térképek tárolására. Számukra továbbra is kínálnak majd térképfrissítéseket, de eredeti kártyájuk leadásával ők is kedvezményes árért válthatnak. A térkép-update-et végezhetik el azok is, akiknek PDA-ja nem alkalmas a 3D-s program futtatására, vagy nem szeretnének áttérni az új szoftververzióra.

-katona-

Az Autó2 újság 2008/6. számából

Előnyei-hátrányai

Előnyei – 3D-s navigáció – A piac legfrissebb szoftvere és térképe – Egyirányú utcák jelölése – Irány-előrejelzés 2 lépésig – Összetett útvonalkezelés, útvonal-információ – 30 kedvenc pont elmenthető – Közlekedési (TMC – Traffic Message Channel) információk fogadása, figyelembevétele

Hátrányai – GPS-vevő elvesztése a program újraindításakor (Airis T 620 készülékkel)

Az Autó2 újság 2008/6. számából

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás