Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Termékteszt: Motorola HS830 és Scala Rider motoros kihangosítókészlet - Fejhangok

Ha valakinek, akkor a motorosnak még nagyobb szüksége van a kéz nélküli telefonálás lehetőségére, mint az autósnak. Ezért két megoldást is kipróbáltunk

Motorola HS830

A kihangosítót a sisakhoz kétoldalas ragasztó rögzíti, a finom gégecsővel a mikrofon helyzete jól beállítható, a vastag hallgató nyomja a fület
A kihangosítót a sisakhoz kétoldalas ragasztó rögzíti, a finom gégecsővel a mikrofon helyzete jól beállítható, a vastag hallgató nyomja a fület

A nagyok közül a Motorola viszonylag korán ugrott bele ebbe az üzletágba, és kézenfekvő módon a sisakot a telefonnal vezeték nélkül összekötő, bluetoothos változattal. Jó ötlet, hogy a sisakra ragasztással rögzíthető házból maga a bluetoothos egység: a komplett elektronika kivehető, és egy nyakba akasztható tartóban illesztve fülhallgatóként is használható. A sisakra kétoldalas ragasztó rögzíti a szerkezetet, ebbe a jól szigetelt dobozkába kell betenni az elektronikát, a hallgatórészt bogáncs (vagy ha kell, ragasztó) fogja a sisakbéléshez a fülnél, a dobozkából kinyúló gégecsöves mikrofont a száj elé húzva kezdődhet a beszélgetés. A kezelés viszonylag jó, a nagy központi gomb a bekapcsoló, ezzel indítható akár hangtárcsázással is a hívás, a ház felső és alsó gombjai hangosítják vagy halkítják a hallgatót.

A vízzáró héjszerkezetbe a bluetoothos elektronika egyetlen mozdulattal tehető be, nemcsak telefonálásra, hanem motoros és utas közötti (intercom) beszélgetésre is alkalmas. Kiemelve fülhallgatóként is használható
A vízzáró héjszerkezetbe a bluetoothos elektronika egyetlen mozdulattal tehető be, nemcsak telefonálásra, hanem motoros és utas közötti (intercom) beszélgetésre is alkalmas. Kiemelve fülhallgatóként is használható

A Motorola egyszerűen és jól kezelhető, a középső gomb mérete jó, de a hangosítás-halkítás nagyobbakat is kaphatott volna. A hangtárcsás jól dolgozik, az érthetőség nagyon jó, a hangerő fokozásával a szél és a környezet zaja legyőzhető. A mikrofon szivacsborítása annyira jól szűri a zajokat, hogy a beszélgetőpartner úgy ítéli meg: csendes szobából beszélünk. Súlyos hiba azonban, hogy a készülék belső rendszere (a csengetési jel, a hangtárcsázás jelzései és hangvisszamondása) halk, és ezen a hangerőszabályozóval sem lehet segíteni. A készülék hallgatója túlságosan vastag, még egy megfelelő méretű sisakban is nyomja a fület.

Jó szolgáltatása a HS380-nak, hogy egy kapcsoló átállításával két ilyen készülékkel közvetlen (intercom), állandó kétirányú (duplex) beszélgetést lehet folytatni, motoros és utasa zavartalanul cseveghet egymással. Már csak ezért is megéri használni. A készenléti vagy beszélgetési időről a Motorola nem ad tájékoztatást. A készlet hálózati töltőt is tartalmaz.

Fogyasztói ár: 24 999 Ft

Scala Rider

A Scala Rider gombnyomás nélküli hívásfogadásra is alkalmas, így nem kell elengedni a kormányt

Az űrkorszaki megjelenésű szerkezet két fő alkatrészből áll: az aljzatból és az elektronikát is tartalmazó tojás alakú akkuból. Az aljzatot, a sisak héját két oldalról „satuba fogva” két belső kulcsnyílású csavar rögzíti a fejfedő bal oldalára, a rögzítés belső részét a héj és a bélés közé kell bepréselni. A csavarok meghúzásához a készletben apró kulcs is jár. Az aljzatból vezetéken kilógó, ötvenforintos méretű, 3 mm vastag hallgatót tépőzár rögzíti a sisakbéléshez. Az egységet a gyári útmutató szerint úgy kell rögzíteni, hogy a szerkezet elejéből, a rugalmas szárra tett mikrofont éppen a szánk sarkához tudjuk illeszteni. A dobozba két mikrofonszivacsvéget tettek; a leírás szerint a kisebbik inkább a zárt, a nagyobbik, a jobb zajvédelmű pedig a nyitott sisakokhoz való.

A két-három óra alatt teljesen feltölthető, hét-nyolc nap készenléti és hét óra beszédidejű akku egyszerűen az aljzatra csúsztatható, végállásában biztosan reteszelődik. A Scala Rider kesztyűben is jól kitapintható, méretes gombjaival kezelhető. A nagy nyomófelületű, ezüstszínű központi gombbal kapcsolható ki-be, illetve ezzel lehet a telefonhoz párosítani és a hívásokat fogadni is. A kisebb, hátsó fekete gomb a hívás megszakítására, illetve az újrahívásra szolgál, míg a szerkezet oldalán levő kettővel a hangerő szabályozható. A töltő csatlakozóját a hangerőgombok közé telepítették, időjárás-állósága tökéletes, gumidugó védi.

A mikrofont közvetlenül a száj bal széle elé kell állítani. Ha messzebb van, szélzajos, ha közelebb, nagyon felerősíti a motoros szuszogását
A mikrofont közvetlenül a száj bal széle elé kell állítani. Ha messzebb van, szélzajos, ha közelebb, nagyon felerősíti a motoros szuszogását

Menet közben (állvédő nélküli, de áll alá érő plexivel felszerelt sisakban) mindig egy kissé emelt hangon kellett beszélnünk, mert bár tökéletesen hallottuk a másik felet, ő rendszeresen arra panaszkodott, hogy „dobozból szólunk“, s a hangunk bár érthető, mégis távoli. Ez a jelenség a sebesség növelésével fokozódott, de még 100 km/óránál sem kellett kiabálnunk. A gyártó szerint a kihangosító agya folyamatosan figyeli a környezeti zajokat, s a mikrofon és a hangszóró hangerejét is ehhez igazítja. Próbánk során a hangszóró mindig tökéletesen szólt, autópályán is jól hallottunk mindent, még a telefon üzemmódjelző pitytyenéseit is. A Scalán keresztül a telefon hangtárcsázással is használható, sőt hanggal akár hívást is fogadhatunk. Ha a csengetés megkezdésétől hét másodpercen belül megszólalunk (és bármit mondunk), automatikusan „felvesszük a kagylót”, így nem kell gombot nyomogatnunk, s nem kell elengednünk a kormányt sem. A hét másodperc leteltével a hívás már csak gombbal fog adható.

A Nyugat-Európában általános motorhoz láncolós sisaktárolásra gondolva a Scalához a töltőn kívül egy kis szíjra fűzhető tartó is jár, ebbe pontosan belepasszol a két mozdulattal levehető akkurész.

Fogyasztói ár: 19 999 Ft

Surányi/Szécsényi

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás