Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Termékteszt: iconX G 400 - Útitárs

A magyar fejlesztésű iconX a legfejlettebb navigáció mellett egyéb hasznos funkciókkal is csábít.

Termékteszt

Igényes műanyagokból épül a fekvő formátumú iconX G 400 háza, 3D megjelenítésű navigációs szoftvere lényegében az iGO 8. A TMC-vevővel az útlezárások és a dugók automatikusan elkerülhetők

Nem könnyű kiigazodni a tengernyi navigációs eszköz piacán, s már az önálló GPS-ek, PNA-k (Personal Navigation Assistantok) léte is megkérdőjeleződik, hisz a navigációs programot akár telefonunk is fogadhatja. Így persze a gyártók is rákényszerülnek, hogy egyre több funkciót tömörítsenek gépeikbe.

Nem áll rosszul a 2008 végén debütált iconX G 400.

Hiba, hogy a táp és a TMC-vevő kábelét külön kell csatlakoztatni, ezeket illett volna az autós tartóba integrálni

A szabvány-PNA formájú, 124x85x15,5 mm-es, 185 g-os, 4,3 colos TFT érintőképernyős készülékbe a legnaprakészebb tudást táplálták. Kifejezetten navigációs eszközökhöz fejlesztett Centralitiy AtlasIII, (396+264 Mhz-es) processzora a Nav N Go iGO 8 szoftverét futtatja. A TMC- (Traffic Message Channel) vevővel is kapható készülék ráadásul a dugók és útlezárások elkerülésében is partner lehet. A G 400-as palettája az antennán kívül még a beépített térkép kiterjedtségével variál: 15 országos közép-európai, vagy 43 országos teljes európai tudás választható.

Hasznos újdonság, hogy az útjelző táblák a készüléken is megjelennek, közülük az élénken vetített vezet az úti célhoz

A fő funkció, vagyis a navigáció alapjai az iGO 8-as verziójából ismertek, 2 és 3 dimenziós nézet egyaránt választható, temérdek kedvenc pont menthető. A műholdak követése a korábbi etalonnak számító SiRF Star III utódjául érkezett, 28 csatornás SiGE GPS-vevővel pontos és gyors. Az iGO-hoz szokott fülnek szokatlan hang „olvassa a térképet”, néhány mondata precízebben formált, nyelvezete magyarosabb. Fontosabb újdonság, hogy az útválasztást autópályán, autóúton a követendő útjelző táblák harsány vetítésével is segíti az iconX.

Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Gyakran frissülő térkép
Pontos GPS-vevő
TMC-antenna
Városban, országúton jó hangú kihangosító
Választékos beszéd navigáláskor
Sok társított szolgáltatás
3 év garancia
Internetes terméktámogatás, frissítési lehetőség
Aktív bölcső hiánya
Autópályás tempónál nehézkesen használható kihangosító
Lassan induló szoftverek

Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Méretek: 124,0×85,0x15,5 mm. Tömeg: 185 g. Processzor: Centrality AtlasIII. GPS-vevő: 28 csatornás, SiGE. Memória: 64 MB ROM, 128 MB RAM, 2/4 GB SD-memória. Kijelző: TFT, 4,3 col, 480×272 pixel. Akkumulátor: 1000 mAh, Li-ion, ~3 óra üzemidő. Audiokimenet: 2,5 mm jack. Operációs rendszer: Microsoft WinCE 5.0 (Core). Ára: 79 200 Ft (TMC-vevővel, teljes Európa-térképpel). Forgalmazó: LCP Systems Kft. 1119 Budapest, Fehérvári út 84/a.

Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás