Haszonjármű

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teherpróba: Renault Master 2.5 dCi 120 LE Komfort Professional - Mindent visz

A Master legfrissebb változatát leghosszabb tengelytávjával, normál magasságú dobozával, 2,5 literes turbódízelének középső, 120 lovas teljesítményszintjével próbáltuk.

Teherpróba

Méretes rakterével, csekély fogyasztásával pénztárcabarát fuvaros a Master, de csupán 1,5 tonnás terhelhetőségével leginkább könnyebb áruk terítésére alkalmas csupán

Hatfokozatú váltója alapjaiban határozta meg a menetkényelmet, de a komfortot a furgonok között „fullextrás” ellátmány is fokozta. A normál magasságú doboz a Renault palettáján a középutat jelenti, alatta „alacsony”, felette pedig „magas választható. A tér így is óriási, a teherbírás nem gigászi: 1,5 tonna, így nehezebb áruval aligha használhatjuk ki a raktér 12,6 köbméteres űrtartalmát.

Raktér, utastér A vezetőfülke kényelme messzemenően kielégítő, a sofőr ülése magasságában is állítható, sőt lapjának dőlésszöge is szabályozható. A kétszemélyes utaspad még teljes legénységgel is kényelmes, hárman sem kell szorongani a Masterben. A pakolóhely kínálat igen jó, a menetlevélnek, az üdítős palackoknak és az úti elemózsiának is bőven jut hely. A Komfort szinten a tükrök és az oldalablakok elektromos mozgatása az induláskor automatikusan reteszelő központi zárral együtt alapáras, van fedélzeti számítógép is, sőt a tesztelt (1,5 milliós árelőnyt kínáló) Professional változatban klímaberendezés is dolgozik.

A 4,08 méter tengelytávú, 5,9 m hosszú Master raktere 3,64 méter hosszú és 1,87 m magas, szélessége a kerékdobok között 1,28, máshol 1,51 m.

A hátsó ajtó 180 fokban kitárható, bal oldali tolóajtó 80 ezer forintért kérhető

A hátsó ajtók 180 fokban nyithatók, alapesetben csak jobb oldali tolóajtó jár, az 1,1 méter széles nyíláson az Euro-raklap könnyedén befér. Az 54 cm-es raktérküszöb könnyű rakodhatóságot ad, a csomagok rögzítését csak külön pénzért segítik horgok, egyébként az oldalfal lyukait használhatjuk a hevederekhez.

Vezetés, menettulajdonságok A 2,5 literes turbódízel hangja és alapjárati rezonanciája a személyautókhoz mérten jelentős, de haszonjárműves viszonylatban teljesen megbocsájtható. A hatfokozatú váltóhoz társított gép mélyről húz, a fordulatszám még a (tehergépjárművel amúgy szabálytalan) autópályás 130 km/óránál sem megy 2500/perc fölé, járása már az elinduláskor kisimul, hangja nemigen fokozódik. A műszerfalra vitt váltókar kényelmes, rövid úton, precízen kapcsolható. A fogyasztás a sebességhatárok betartásával megdöbbentően alacsony: bő 600 kilométeres tesztátlagunk 7,8 l/100 km-t mutatott. A csaknem 6 m hosszú és 2,36 m magas doboz oldalszél-érzékenységével számolni kell,

A műszerfal ötletes, praktikus és a haszonjárművek között igényes kialakítású, feltűnően sok a pakolóhely. A vezetőülés kényelmes

de a Master vezetése hosszabb távon sem embert-nyúzó, a 15 m-es fordulókörrel a városi manőverezhetőség is még fájdalomküszöb alatti, igaz a Professional-tesztautó tolatóradarja sokat segített.

Felszereltség, költségek Méretéhez és gazdag felszereltségéhez (az említetteken túl még egyebek mellett RDS rádió, fűthető hátsó szélvédő, vezetői könyöktámasz) mérten a hosszú Master Professional 5 375 000 forintos bruttó ára kedvező. A fuvarosoknak nem csak a költségek miatt lehet vonzó az alacsony fogyasztás, a Master hatótávja 100 literes üzemanyagtankjával bőven 1000 km feletti, ráadásul nem csak a benzinkutak a szervizek is ritkán, mindössze 30 000 kilométerenként várják az áruszállítót. Az opciós lista igen hosszú, sok más mellett tempomat, pnemuatikus, szintszabályzós felfüggesztés, fűthető üléspár, műanyag padlóborítás, sőt akár navigációs rendszer is elérhető.

Katona Mátyás

Műszaki adatok

Elöl keresztben épített, soros négyhengeres, négyütemű, OHC vezérlésű, common-rail turbódízelmotor. Hengerűrtartalom 2464 cm3, furat x löket 97 x 92 mm. Teljesítmény 88/120 kW/LE (3500/min), nyomaték 300 Nm (1500/min). 6 fokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Önhordó acélkarosszéria, elöl kettős háromszög-lengőkar, tekercsrugó, stabilizátor, lengéscsillapító, hátul laprugó, merevtengely. Elöl-hátul tárcsafék, ABS. Üzemanyagtartály 100 l. Gumik 225/65 R16. Legnagyobb sebesség 144 km/h. Fogyasztás 100 km-re (város/országút/kombinált) 10,7/7,8/8,8, tesztfogyasztás 7,8 l/100 km. Jármű hosszúság x szélesség x magasság: 5899 x 2361 x 2484 mm. Tengelytáv 4078 mm. Fordulókör 15,7 m. Raktér hosszúság x szélesség x magasság 3634 x 1515 x 1874 mm. Rakszint 538 mm. Saját tömeg 1960 kg, megengedett össztömeg 3500 kg.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás