Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teherpróba: Peugeot Expert 120 HDi - Egyterűs

Az új Expert megpakolva is meglepően személyautós.

Teherpróba

A csekély szélzajú karosszéria előre és oldalra jól áttekinthető, tolatáskor sokat segítenek a méretes, osztott látóterű külső tükrök

Tesztautónk a kétszintű tengelytávkínálat hosszabbikja, motorja a bevált 2,0 literes, közös csöves HDi-turbódízel 120 lóerős „igavonásra hangolt” változata, de a raktér tetejét nem emelték meg, így magassága alap.

Utastér, raktér A háromüléses vezetőfülkében csak a kopogós műanyagok árulkodók, a formák és a kényelem szinte személyautós. Ez nem is meglepő, hiszen a vezetői környezet majdnem minden porcikájában megegyezik a személyszállító kivitelű Tepee-sorozatéval. A csupa üveg kabinból előre és oldalra megfelelő a kilátás, a vezetőülés kellemesen emelt, de egyáltalán nem teherautós.

Az utastér akár személyautóban is jól mutatna, csak a kemény felületek árulkodnak. Az utaslégzsák feletti kacatgödör kifejezetten praktikus

A kormánymagasság állítható, ám a sofőr üléstámlája a raktér elválasztófala miatt csak korlátozottan dönthető. A rakodóhelyek jól használhatók, a pedáltér tágas, a középkonzol elé emelt váltókar kezelése kifejezetten kényelmes. A két első utashely két személynek csak rövid távokra megfelelő, egy utas azonban egészen jól ül; kár, hogy a támla fix. A könnyen áttekinthető műszerfalon egyedül a rádió kezelhető nehezen. Az alapáron félig bélelt, de rögzítőfülekkel felszerelt, 2,58 méter hosszú raktér a 270 fokban kitárható, függőleges osztású hátsó ajtón át vagy a targoncás rakodáshoz is kellően széles (92,4 cm) oldalsó tolóajtón keresztül pakolható. A padlószint kellemesen alacsony, a belmagasság jó.

Vezetés, menettulajdonságok Menet közben az Expert meglepően csendes, a gördülés zaját a hat köbméteres láda csak alig erősíti fel. A rugózás üresen sem pattogós, bár terheléssel érezhetően javul az ívmenet és a lengéskényelem is. A könnyen, de nem túl pontosan kapcsolható váltó áttételei jól illeszkednek a 120 lóerős dízel karakterisztikájához, a kapcsolási fordulatszámesések nagyok, de a rugalmas motor könnyedén felhúz, még terhelés alatt is. A motorzaj autópályán is csekély, a méretes, osztott felületű tükrök felől azonban már 120 km/órától hallatszik a szélzaj.

A hátsó ajtó szélesre tárható, a küszöb kényelmesen alacsony

A négytárcsás, elektromos erőelosztós fékrendszer – bár határozott pedálerővel – még a telepakolt Expertet is hatásosan lassítja, a kormányzás pontos, személyautósan könnyű. A méretes tükrökkel nem gond a tolatás.

Felszereltség, költségek Alapáras a vezetőoldali légzsák, a blokkolásgátló és az elektronikus fékerőelosztó. A kitörésgátló felára 120 000, a kétoldali tolóajtó 104 000, az utasoldali légzsák 53 400 Ft. A szervizciklus hosszú, 30 000 kilométeres, az általános garancia kilométer-korlátozás nélkül két év, a rozsdagarancia 12 évre szól. A védőszárny-szolgáltatás a jótállás teljes idejére érvényes.

SzG

Az Autó2 újság 2007/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1997 cm3. Teljesítmény: 88 kW (120 LE) 4000/percnél. Nyomaték: 300 Nm 2000/percnél. Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel. Hossz: 5135 mm, szélesség: 1986 mm, magasság: 1942 mm, tengelytáv: 3122 mm. Raktérhossz: 2584 mm, belmagasság: 1449 mm, belső szélesség (hátsó ajtó): 1237 mm. Megengedett össztömeg: 2900 kg. Végsebesség: 160 km/h. Fogyasztás (vegyes): 8,0 l/100 km.

Az Autó2 újság 2007/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás