Újautó
Teherpróba: Peugeot Expert 120 HDi - Egyterűs
Az új Expert megpakolva is meglepően személyautós.
Teherpróba
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Tesztautónk a kétszintű tengelytávkínálat hosszabbikja, motorja a bevált 2,0 literes, közös csöves HDi-turbódízel 120 lóerős „igavonásra hangolt” változata, de a raktér tetejét nem emelték meg, így magassága alap.
Utastér, raktér A háromüléses vezetőfülkében csak a kopogós műanyagok árulkodók, a formák és a kényelem szinte személyautós. Ez nem is meglepő, hiszen a vezetői környezet majdnem minden porcikájában megegyezik a személyszállító kivitelű Tepee-sorozatéval. A csupa üveg kabinból előre és oldalra megfelelő a kilátás, a vezetőülés kellemesen emelt, de egyáltalán nem teherautós.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A kormánymagasság állítható, ám a sofőr üléstámlája a raktér elválasztófala miatt csak korlátozottan dönthető. A rakodóhelyek jól használhatók, a pedáltér tágas, a középkonzol elé emelt váltókar kezelése kifejezetten kényelmes. A két első utashely két személynek csak rövid távokra megfelelő, egy utas azonban egészen jól ül; kár, hogy a támla fix. A könnyen áttekinthető műszerfalon egyedül a rádió kezelhető nehezen. Az alapáron félig bélelt, de rögzítőfülekkel felszerelt, 2,58 méter hosszú raktér a 270 fokban kitárható, függőleges osztású hátsó ajtón át vagy a targoncás rakodáshoz is kellően széles (92,4 cm) oldalsó tolóajtón keresztül pakolható. A padlószint kellemesen alacsony, a belmagasság jó.
Vezetés, menettulajdonságok Menet közben az Expert meglepően csendes, a gördülés zaját a hat köbméteres láda csak alig erősíti fel. A rugózás üresen sem pattogós, bár terheléssel érezhetően javul az ívmenet és a lengéskényelem is. A könnyen, de nem túl pontosan kapcsolható váltó áttételei jól illeszkednek a 120 lóerős dízel karakterisztikájához, a kapcsolási fordulatszámesések nagyok, de a rugalmas motor könnyedén felhúz, még terhelés alatt is. A motorzaj autópályán is csekély, a méretes, osztott felületű tükrök felől azonban már 120 km/órától hallatszik a szélzaj.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A négytárcsás, elektromos erőelosztós fékrendszer – bár határozott pedálerővel – még a telepakolt Expertet is hatásosan lassítja, a kormányzás pontos, személyautósan könnyű. A méretes tükrökkel nem gond a tolatás.
Felszereltség, költségek Alapáras a vezetőoldali légzsák, a blokkolásgátló és az elektronikus fékerőelosztó. A kitörésgátló felára 120 000, a kétoldali tolóajtó 104 000, az utasoldali légzsák 53 400 Ft. A szervizciklus hosszú, 30 000 kilométeres, az általános garancia kilométer-korlátozás nélkül két év, a rozsdagarancia 12 évre szól. A védőszárny-szolgáltatás a jótállás teljes idejére érvényes.
SzG
Az Autó2 újság 2007/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom: 1997 cm3. Teljesítmény: 88 kW (120 LE) 4000/percnél. Nyomaték: 300 Nm 2000/percnél. Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel. Hossz: 5135 mm, szélesség: 1986 mm, magasság: 1942 mm, tengelytáv: 3122 mm. Raktérhossz: 2584 mm, belmagasság: 1449 mm, belső szélesség (hátsó ajtó): 1237 mm. Megengedett össztömeg: 2900 kg. Végsebesség: 160 km/h. Fogyasztás (vegyes): 8,0 l/100 km.
Az Autó2 újság 2007/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...