Újautó
Teherpróba: Opel Vivaro CDTI 2,9 LWB - Színesebb
A Vivaro átrajzolt eleje mögött új a motorja és felszereltsége is gazdagabb mi több, extralistája majdnem vég nélkülivé vált
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az áruszállításra feláron túlszépített és ezzel kissé kényessé tett Vivaro azon tulajdonságaira voltunk elsősorban kíváncsiak, melyek változtak, hiszen az alapot már többször és több változatában bemutattuk.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A tesztautó extra fényezett hátsó lökhárítója tolató radarral kényezteti a sofőrt, egyúttal riogatja a targoncást, ha az a masszív padlóburkolatra kíván árut tenni. Erős horgonyzó fülek és oldalburkolat gazdagította tesztautónkat. A rakodót kényezteti még a baloldali tolóajtó is. A fő, amúgy kiemelkedően jó adatok nem változtak, a hosszú tengelytávval 5,9 köbméteres, kerekítve 1,2 t terhelhetőségű áruszállító minden átlagos garázsba befér, hiszen hossza nincs 5,2 m, magassága is 2 m alatti.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A vezetés komfortját, elsősorban az elektronikai kütyükkel emelték, stabilitás kontrol, fedélzeti számítógép, MP3-at is tudó jó hangú zeneberendezés nyújtja a személyautós világot, de talán a leghasznosabb a baloldali ülés könyök és deréktámasza. A típushoz szokottak a műszerfal és oldalkárpit evolúcióját is megfigyelhetik.
A fő újdonságot a motor jelenti.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A kettő literesre cserélt közös nyomócsöves motor egy kicsit mélyebb hanggal duruzsol és jóval tovább tekerhető, mint elődje. A hamar elérkező 3700 helyett valamivel 4000 felett is dolgozik az új, csaknem 20 %-al nyomatékosabb és annak érezhető gép. A 114 lóerő is jóval magasabb, mint az előd. Nem változott azonban, hogy 7-8 literrel megelégszik a Vivaro, még rakottan is. Az új motor nyomatéka, hangja élvezetesebbé tette a közlekedést, nem szűnt meg azonban a kezes hatfokozatú váltó belső zaja, mely a vájt fülűeket erősen zavarja. Ezt leszámítva azonban a Vivaro haszonjármű kategóriában csendes, az úthibákon áthaladva sem méltatlankodik.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Összességében egy új Vivaro legkiválóbb része a futóműve. Kanyarokban üresen és terhelten is végtelenül stabil. Precízen irányítható és egyenesfutása is jó, kifejezetten élvezetes vele autózni. Nagy tempónál is biztonságosnak tűnik, amihez a nagyon hatásos fék is hozzájárul.
A lépésről-lépésre egyre fényesebben
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
csillogó Blitz az árcédula növekvő eleganciájában is meglátszik. Ez a személyautóknál egy céltudatosan végrehajtott, logikus fejlődés. A Vivaro azonban a szoros Renault (és Nissan) testvériség miatt közismerten nem tiszta vérvonalú és sok vásárló szemében nincs akár többszázezret érő imázs előnye. Az 5 millióról induló árlista tesztautónk karosszériájával és motorjával már az 5,4 milliót is meghaladja. Ezért a pazar összeállításért pedig további 2,2 milliót kérnek. Minden további fenntartási költség, a fogyasztás, a nagy szervizintervallum viszont már alacsonynak számít.
Doma
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...