Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teherpróba: Opel Vivaro CDTI 2,9 LWB - Színesebb

A Vivaro átrajzolt eleje mögött új a motorja és felszereltsége is gazdagabb mi több, extralistája majdnem vég nélkülivé vált

A metálzöld különlegese feltűnő a Vivaro-n, megfontolandó azonban a lökhárítók kényessége

Az áruszállításra feláron túlszépített és ezzel kissé kényessé tett Vivaro azon tulajdonságaira voltunk elsősorban kíváncsiak, melyek változtak, hiszen az alapot már többször és több változatában bemutattuk.

Belül a műszerfal-betét felújítása a legszembetűnőbb, a számítógép algoritmusa nem mindig tűnik logikusnak

A tesztautó extra fényezett hátsó lökhárítója tolató radarral kényezteti a sofőrt, egyúttal riogatja a targoncást, ha az a masszív padlóburkolatra kíván árut tenni. Erős horgonyzó fülek és oldalburkolat gazdagította tesztautónkat. A rakodót kényezteti még a baloldali tolóajtó is. A fő, amúgy kiemelkedően jó adatok nem változtak, a hosszú tengelytávval 5,9 köbméteres, kerekítve 1,2 t terhelhetőségű áruszállító minden átlagos garázsba befér, hiszen hossza nincs 5,2 m, magassága is 2 m alatti.

A raktér szögletessége óriási erény, a hátsó nyílás szinte tökéletes négyzet

A vezetés komfortját, elsősorban az elektronikai kütyükkel emelték, stabilitás kontrol, fedélzeti számítógép, MP3-at is tudó jó hangú zeneberendezés nyújtja a személyautós világot, de talán a leghasznosabb a baloldali ülés könyök és deréktámasza. A típushoz szokottak a műszerfal és oldalkárpit evolúcióját is megfigyelhetik.

A fő újdonságot a motor jelenti.

Takarékos a motor, jó hajtani

A kettő literesre cserélt közös nyomócsöves motor egy kicsit mélyebb hanggal duruzsol és jóval tovább tekerhető, mint elődje. A hamar elérkező 3700 helyett valamivel 4000 felett is dolgozik az új, csaknem 20 %-al nyomatékosabb és annak érezhető gép. A 114 lóerő is jóval magasabb, mint az előd. Nem változott azonban, hogy 7-8 literrel megelégszik a Vivaro, még rakottan is. Az új motor nyomatéka, hangja élvezetesebbé tette a közlekedést, nem szűnt meg azonban a kezes hatfokozatú váltó belső zaja, mely a vájt fülűeket erősen zavarja. Ezt leszámítva azonban a Vivaro haszonjármű kategóriában csendes, az úthibákon áthaladva sem méltatlankodik.

A 15 000 forintos komfortülés deréktámasza sokak számára elengedhetetlen a hosszú ülés kényelméhez

Összességében egy új Vivaro legkiválóbb része a futóműve. Kanyarokban üresen és terhelten is végtelenül stabil. Precízen irányítható és egyenesfutása is jó, kifejezetten élvezetes vele autózni. Nagy tempónál is biztonságosnak tűnik, amihez a nagyon hatásos fék is hozzájárul.

A lépésről-lépésre egyre fényesebben

Tologathatóak az oldalfal rakományrögzítő fülei

csillogó Blitz az árcédula növekvő eleganciájában is meglátszik. Ez a személyautóknál egy céltudatosan végrehajtott, logikus fejlődés. A Vivaro azonban a szoros Renault (és Nissan) testvériség miatt közismerten nem tiszta vérvonalú és sok vásárló szemében nincs akár többszázezret érő imázs előnye. Az 5 millióról induló árlista tesztautónk karosszériájával és motorjával már az 5,4 milliót is meghaladja. Ezért a pazar összeállításért pedig további 2,2 milliót kérnek. Minden további fenntartási költség, a fogyasztás, a nagy szervizintervallum viszont már alacsonynak számít.

Doma

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás