Haszonjármű

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teherpróba: Nissan NP300 DC Basic - Vis­­sza­ha­tó

A régi pick-up visszatért, a Nissan a munkaeszközt keresőknek szánja.

Teherpróba

A jól ismert forma mögött a dízeltechnika mai. A 129 lóerős négyhengeres a kapcsolható összkerékhajtással és a felezővel komoly terepen is jól boldogul

Utas­tér, rak­tér Állítható magasságú a kormány, mögötte semmi fölösleg, gomb is csak három, az elakadásjelzőé, a feláras klímáé és a melegedés-gyorsítóé. Kopogós, kemény, szürke műanyagok mindenhol, de az ülések jól formázottak, nem emelhetők, a tér mögöttük a gyerekekre szabott második üléssorhoz is kevés. Elég azonban szerszámok tárolására, bár a rögzítőszemek hiányoznak. A plató több mint 1,8 méter hoszszú, szélessége a kerékdobok között nem két raklapos, igaz, általában a kategóriatársaké sem. A raktér vége közel függőlegesre nyitható, végállásában az ajtót gumibakok fogják meg. A hátsó ütköző és az azon kialakított fellépő egyszerű és jól használható.

Mo­tor, erő­át­vi­tel

A 31 fokos első-hátsó terepszög és a 230 mm-es hasmagasság jónak számít

A nem csendes, de modern szerkezetű, Euro4-es kibocsátású motor 1200/perctől dolgoztatható, alacsony fordulaton is dinamikusan viszi az NP-t. A váltó áttételezése rövid: 80 km/óránál 2000-et fordul a főtengely percenként, 2500-ig a motorhang zavaró tónusú. A váltókar megvezetése nem precíz, a részlegesen önzáró hátsó differenciállal és a kapcsolható összkerékhajtással (felezővel) a Nissan terepen is jól boldogul. Ve­ze­tés, me­net­tu­laj­don­sá­gok A futómű hangolása üresen pattogós, a fordulókör nagy, a fékhatás a személyautókénál gyengébb, de jól adagolható, a hátsó híd kitörési hajlamát meg kell szokni.

A váltókar messze van a kormánytól, ez manapság hibapont. A műszerfalon sok a vakkapcsoló

Az 1,1 tonnás teljes terheléssel az autó leül, a futómű lengéseire ilyenkor figyelni kell, de a motor még így is egészen dinamikusan húz. Autópályán zajos az NP300-as, átlagfogyasztása azonban könnyen 10,0 l/100 km körül tartható.

Fel­sze­relt­ség, költ­sé­gek A DC Basicben alap a két légzsák, a blokkolásgátló, a kormányszervo, az állítható kormányoszlop, a kapcsolható összkerékhajtás és a részlegesen önzáró hátsó differenciálmű. A manuális légkondi felára 174 000 forint.

Doma

Az Autó2 újság 2008/10. számából

Műszaki adatok

Soros négyhengeres, közös csöves turbódízel motor, elöl hosszában beépítve. Teljesítmény: 129 LE (95 kW) 4000/percnél. Nyomaték: 294 Nm 2000/percnél. Ötfokozatú kéziváltó, hátsókerék-hajtás, kapcsolható összkerékhajtás, felező. Elöl kettős keresztlengőkaros felfüggesztés, tekercsrugók, hátul merev tengely laprugókkal. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 10,4/8,4/9,1 l/100 km. Hosszúság: 5054 mm, szélesség: 1825 mm, magasság: 1700 mm. Tengelytáv: 2950 mm. Platóhossz: 1865 mm, -szélesség: 1390 mm, -magasság: 435 mm. Saját tömeg: 1750 kg, megengedett össztömeg: 2860 kg, vontatható fékezett/fékezetlen össztömeg: 3000/750 kg.

Alapár: 4 266 000 Ft + áfa

Az Autó2 újság 2008/10. számából

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Oktatás a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján (x)

Hasznos és élményekkel teli programmal vár mindenkit a MAK...

Ecobest Challenge 2021, Electrified by Vinfast

Az Autobest idén is megrendezte Spanyolországban a nagy villanyautó-tesztjét.

Mutatjuk az Autobest 2022 döntőseit!

Döntött a zsűri, ez a hat modell maradt versenyben...

Háromféle hibrid hajtáslánc elérhető a Suzukinál

Egyre több vásárló érdeklődik a hibrid meghajtású modellek iránt,...

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás