Haszonjármű
Teherpróba: Nissan Navara Double Cab 2.5 LE - Átmenő forgalom
A Navara kevés korlátot ismer, teherszállító és szabadidő-autó, aszfalton és sárban. No meg divatos is.
Teherpróba
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az új Navara King Cab változatban két üléssel (plusz két pótülés), B-oszlop nélküli utastérrel és ötülésesként Double Cab karosszériaváltozatban kapható, az egyetlen hajtómű a 2,5 literes, közös csöves turbódízel. Mindkét típushoz háromféle felszereltség választható, kettőhöz automata váltó is.
Utastér, raktér A Double Cab utastere kényelmes, a kidolgozás és az anyagok nem utalnak a teherhordó képességből származtatható egyszerűsítésekre. A hátsó padok üléslapja lehetne hoszszabb. A belső igényessége és tágassága inkább a rokon Pathfinder terepjáróra emlékeztet, a két modell a B-oszlopig egyforma. A műszerfal divatos, könnyen olvasható, és jól kezelhető. Számos rakodóhely próbálja pótolni a nyitott rakteret: nagy kesztyűtartó, könyöklődoboz, rekeszek a felhajtható lapú hátsó ülések alatt. Az első utasülés támlája egy mozdulattal lefekszik, hosszabb tárgyak az utastérben is elférnek. A rakomány a számtalan pozícióban rögzíthető, sínen mozgatható csúszkák jóvoltából könnyen megragadható.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Vezetés, menettulajdonságok A dízelmotor 403 Nm-es nyomatéka különleges vezetési élményt nyújt, csendesen, vibráció nélkül dolgozik, képességeihez képest elfogadható fogyasztással. A hatsebességes váltó karja haszonjárműves módon, hosszú utakon jár. Az alapvetően hátsókerék-hajtású autó még terhelten is könnyen megindítja a hátulját. Az összkerékhajtást menet közben lehet kapcsolni, a nyomaték 50/50 százalékban oszlik el a tengelyek között, a terepváltó álló helyzetben kapcsolható kuplungkinyomással együtt, ilyenkor bekapcsolódik a középső diffizár is. Gonosz helyzetekben a hátsó is működésbe hozható gombnyomásra. A futómű, az elöl független, kettős keresztlengőkaros, hátul merevtengelyes, laprugós megoldás ellenére csak az éles peremű, városi úthibákat jezi, a rugózás különben kényelmes, az útegyenetlenségek többségét meg sem érzi, terepen pedig feltűnően jól rugózik. A nyomatékos motor és a fejlett hajtáslánc jóvoltából kimondottan nehéz terepre is vihető. A széria GoodYear Wrangler All Weather gumik elnevezése megtévesztő, télre saras, homokos, meredek utakra, sőt nyárra is igazi off road téli gumik jelentik a biztonságot.
Felszereltség, költségek A Navara igazi többfunkciós autó, munkára, divatozásra, családi autónak egyaránt kiváló, ráadásul e képességeit még különösen nehéz terepen is megvillantja. A nagyon jó motor és a fejlett hajtáslánc miatt ára értékarányos.
Csikós Gábor
Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Soros négyhengeres, köztes hűtős, közös csöves turbódízel motor, elől hoszszában beépítve. Hengerűrtartalom: 2488 cm3. Teljesítmény: 174 LE/128 kW (4000/min), nyomaték: 403 Nm (2000/min). Hatfokozatú kéziváltó, hátsókerék-hajtás, elektromosan kapcsolható összkerékhajtás, terepváltó, zárható központi és hátsó differenciál. Elöl kettős keresztlengőkar csavarrugókkal, hátul merev híd, laprugókkal. Hűtött tárcsafékek elől, dobfékek hátul. Üres tömeg: 2051 kg, megengedett össztömeg: 2805 kg. Végsebesség: 170 km/óra, gyorsulás (0–100 km/h): 11,5 s. Átlagfogyasztás: 10,2 l/100 km.
Ára: 8 027 520 Ft
Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...