Haszonjármű

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teherpróba: Nissan Interstar 2.5 dCi - Régi motoros

A Nissan palettáján Interstar néven jelent meg a Renault által évekkel ezelőtt fejlesztett, s az Opel programjában is feltűnt Master-Movano páros.

Teherpróba

Megszokott arc ez már, a Nissan logó nem sokat változtat a megjelenésen

Az alapul szolgáló Renault Master éppen a tíz évvel ezelőtt kiosztott kategória legjobbja címet vihette haza. Az év áruszállítója 1998-as díj megérdemelten került a Masterekre, jó alapul szolgáltak a folyamatos modellfrissítésekhez. Az utolsó, 2007-es modellévre végrehajtott változtatások elsősorban a hajtásláncban okoztak érdemi változtatásokat, de természetesen a stilisztikai finomítások sem maradtak el, így az Interstar teljesen korszerű modell maradhatott, dacára annak, hogy az utakon a rég megszokott benyomását kelti. Szerkesztőségünkben több ízben megfordultak a testvérek különböző kivitelei, a Master és a Movano mind kiváló munkagépnek minősült.

Raktér, utastér A tesztelésre érkezett hosszú, középmagas változatú áruszállító méretes rakteret nyújt, 3,71 méteres hossz, 176 cm-es szélességet, valamint

Csak a logó Nissan a kormányon, egyébként minden részlet ismerős már

191 centis belmagasságot. Ezzel kiegyenesedve lehet az amúgy meglehetősen védtelen térbe bepakolni. Az oldalajtó széles, csaknem 1,1 m, ezzel a targoncás munkája is könnyeddé válik, igaz, amennyiben még szélesebb volna,  úgy akár a rakfelületre 5 raklapot is be lehetne emelni – persze csak könnyű rakománnyal, hiszen a terhelhetőség 1560 kg, a széria laprugó pedig a túlsúlyt láthatóan nem kedveli. A 12,6 köbméteres térfogatba természetesen beleszámít a vezetőfülke feletti tér is, mely a spaniferek szokásos utazóhelye, valódi áruszállító haszna ritkán képzelhető el. Az üresen is mindössze 54 cm magas raktér nem igényel külön lépcsőt, a keskeny lökhárítója erre nem is alkalmas, de a targoncázási hibákat sem tűri. Az utastér kellően széles akár két kísérő esetén is, a szimmetrikusan megformált pad az átlagnál kényelmesebb, mindössze a műszerfal közepébe formált idétlen rekesz ütközik a középen ülő lábával. A vezetőülés mindenirányban mozgatható, ergonómiára csak a nagyon magas vezetők esetében lehet panasz, a közeli hátfal miatt. A karfa a kényelmet szolgálja, a kapcsolók és műszerek kézre esnek, így nem vonják el a figyelmet.

Óriási a raktér, a terhelhetőségére azonban oda kell figyelni

Vezetés, menettulajdonságok A mormogós 120 lovas 2,5 literes common-rail motor nyomatéka és fogyasztása is több mint kielégítő. Kifejezetten tempós áruszállítók hírében állnak és nem alaptalanul, rakottan is kényelmesen, sőt takarékosan fut a pályán a személyautók sebességével. Ebben persze a hatfokozatú váltónak is jelentős szerepe van.

Felszereltség, költségek Az öt és egynegyedmilliós nettó alapárú, 300 ezerért, klímával, elektromos tükörrel, rádióval, stb. berendezett Interstarban könnyen elviselhető a hosszú munkaidő. A vételár lehelettel magasabb, mint a Renault testvéré, ámde a Nissan 3 év garanciája egy évvel hosszabb, mint alapesetben a Masteré, amely azonban 4 évre bővíthető. A fogyasztás a 2,5 méter magas járműnél érthetően erősen függ a sebességtől, 8 literrel is beéri, de akár elérhető a még mindig nem túlzó 12 liter beszippantása is. Az olajcsere periódusa 30 ezres.

Domanovszky Henrik

Műszaki adatok

Elöl keresztben elhelyezett, soros négyhengeres, négyütemű, OHC vezérlésű dízelmotor, hengerenként négy szelep, comon-rail rendszerű hengerenkénti befecskendezés, közvetlen befecskendezéses égéstér. Hengerűrtartalom 2464 cm3, furat x löket 97 x 92 mm. Teljesítmény 88/120 kW/LE (3500/min), nyomaték 300 Nm (1500/min). 6 fokozatú kézi váltó, elsőkerék-hajtás. Hegesztett önhordó acélkarosszéria, elöl kettős háromszög-lengőkar, tekercsrugó, stabilizátor, lengéscsillapító, hátul laprugó, merevtengely. Elöl-hátul tárcsafék, ABS. Üzemanyagtartály 100 l. Gumik 225/65 R16. Legnagyobb sebesség 144 km/h. Fogyasztás 100 km-re (város/országút/kombinált) 10,7/7,8/8,8 l, tesztfogyasztás 9,6 l. Jármű hosszúság x szélesség x magasság: 5899 x 2361 x 2484 mm. Tengelytáv 4078 mm. Fordulókör 15,7 m. Raktér hosszúság x szélesség x magasság 3714 x1764 x 1912 mm. Rakszint 537 mm. Saját tömeg 1937 kg, megengedett össztömeg 3500 kg.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás