Haszonjármű

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teherpróba: Nissan Cabstar 35.15 S 3.4 Premium - Platósztár

A Cabstar a Renault– Nissan együttműködés gyermeke.

Teherpróba

A bulldogfülke remek helykihasználást kínál – a plató hosszú lehet

Jószerivel egyetlen nagy platóból álló tesztautónk felépítménye hazai gyártmány.

Raktér, utastér Az erős, csavarozott létraalvázra szerelt alumínium oldalfalú plató szépen kivitelezett, könnyen nyitható, felülete csúszásmentes. Hatalmas, bő kilenc raklapnyi méretével messze „túllóg” a kocsi terhelhetőségén, szépséghibája, hogy az üzemanyagtartály beöntőjét részben eltakarja. A vezetőülés kényelmes, a kormány állítható, mögüle kombinált műszer néz a vezetőre. Az utasülés nem szimmetrikus, de elég széles két felnőttnek, s lábhely is van bőven, támlája azonban meredek. Mögötte méretes tárolórekeszeket találni, csakúgy, mint a műszerfalon és a tetőn – az elődénél méretesebb kabin helykihasználása példás.

Motor, erőátvitel

Az ülőlapok eltérő magasságban vannak, sok a rakodóhely a fülkében

A háromliteres négyhengeres turbódízel teljesítménye a 3,5 tonnához hat váltófokozattal egyértelműen túlzás, de fogyasztása könnyedén 14-15 l/100 km körül tartható. A zajkeltés a vártnál szolidabb, az egyes nagyon rövid, s balesetveszélyes, hogy tőle szinte egy-két centire balra, reteszelés nélkül ugrik be a hátramenet. A futómű kategóriájához mérten kényelmes. A konstrukció a gyenge laprugók kivételével erős, a fék jóval teherbíróbb az elődénél.

Felszereltség, költségek A Premium-felszereltséggel a vezetői légzsák, az emelkedős elindulásokat segítő féknyomástartó és a légkondi is alapáras, ezért nettó 6 050 000 forintot kell leszurkolni, amit a plató gyártója további 680 000-es számlával told meg. Ez persze nem kevés, igaz, cserébe 3 év vagy 100 000 km garancia is jár.

Domanovszky

Az Autó2 újság 2008/4. számából

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 2998 cm3. Teljesítmény: 150 LE (110 kW) 3400/percnél. Nyomaték: 350 Nm 1600/percnél. Hatfokozatú kéziváltó, hátsókerék-hajtás. Tengelytáv: 3400 mm. Hosszúság: 6185, szélesség: 2100, magasság: 2116 mm, platóhossz: 4475, -szélesség: 2040, -magasság: 400 mm. Rakszintmagasság: 880 mm. Megengedett össztömeg: 3500 kg. Saját tömeg: 2240 kg. Alapár (nettó): 6 050 000 Ft

Az Autó2 újság 2008/4. számából

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás