Haszonjármű

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teherpróba: Mercedes Sprinter 318/4325 CDI - Erőgép

A legerősebb dízel Sprintert hathengeres CDI motor hajtja. Szinte sportos.

Teherpróba

Feláras a krómozott hűtőrács. A visszapillantó tükör elektromos mozgatású, fűthető, házában van az irányjelző, tükörlapján a tolatóradar visszajelzője. Ha véletlenül letörik, sokba kerül…

Nagyobb haszonjárművekben is helyt állna a háromliteres V6-os CDI motor, a Sprinterből pedig szinte versenyautót varázsol. Bőven többet tud vele a méretes dobozos mint négyhengeres motorral hajtott társai. Nem is fognak belőle sokat eladni, elsősorban olyan vállalkozóknál számíthat sikerre, aki maguk hajtják a cég zászlóshajójának is kikiáltható 184 lóerős Sprintert.

Utastér, raktér A fülke méretes, rakodóhelyekből is van bőven. A tetőpolcokra, a középkonzol tetejére, s az utasülések ülőlapja alá is lehet pakolni. Az ülések is kényelmesek, bár az utasülés fix.

Az állítható kormánytól a külső hőmérsékletjelzőn át a zárható kesztyűtartóig a beltérben sok a feláras extra. A tesztautóba összesen több mint nettó 2,5 millió forint értékben építettek be feláras szerelvényeket

A vezetőé ellenben számtalan irányban állítható, sőt, rugózását a testsúlynak megfelelően is be lehet állítani. Az ajtók is hatalmasak, targoncával is könnyen rakodható a raktér, bár a tolatóradar érzékelőit is tartalmazó feláras hátsó fellépőre vigyázni kell. Pakoláskor könnyen letörhet a jobb oldali hátsó raktérajtóról a balra félig átlógó Mercedes csillag is.

Vezetés, menettulajdonságok A V6-os CDI motor finoman jár, közepes fordulatszámtól erőteljesen húz. A 318-as menetdinamikája komoly, gyorsításkor még erősebb személyautókat is képes megszorongatni. Szenvedés is vele az országúton engedélyezett 70, autópályán a 80 km/h tartása – a Sprinter ezzel a motorizáltsággal kétszer ennyit simán tud. A feláras automatizált váltónak hála, a kapcsolásokkal sem kell bajlódni.

Innen jön az erő. A motor ereje méretesebb járművek mozgatásához is elegendő lenne, a Sprinterből pedig szinte versenyautót varázsol

S bár a rendszer lehetőséget biztosít a  kézi fokozatváltásra is, arra ritkán van szükség – ez szerencse, mert a váltókar kézi kapcsolási síkja nagyon lent van, nem a legkényelmesebb a fokozatok közti „átlökdösés”. A kormány karimája vékony, s egyik tesztpilótánk arra is panaszkodott, hogy végállástól-végállásig „sokat kell tekerni”. Az oldalszél érzékenység a méretekből következik, s főleg üresen zavaró.

Felszereltség, költségek Kategóriájában egyedülállóan gazdag alapfelszereltség biztosítja az utasok és a rakomány biztonságát: ADAPTIVE ESP®, ABS, ASR, ABV, BAS, vezetőoldali légzsák, Bi-Xenon fényszórók, kanyarfényszóró, parkolássegítő rendszer – több mint 100 extrafelszerelésből válogathat a Sprinter-vásárló. Olajcsere 40 ezer kilométerenként vagy kétévente esedékes. A V6-os félig terhelve, főleg országúton és autópályán, „ésszel” hajtva 12 liter körül fogyasztott száz kilométerenként, ez – méretét és motorjának erejét figyelembe véve – jó eredmény.  

Igényes a raktér burkolata (123 ezer forint), profik a rakományrögzítő sínek (49 ezer Ft), masszívak a rakományrögzítő szemek. Szépséghiba, hogy a padlón lévő rakományrögzítő sínekből nem folyik ki a víz, s kiseperni is nehéz a vájút
 
A jobboldali tolóajtó 178 ezer forintért elektromos mozgatású is lehet. Kívülről a fogantyú meghúzásával nyitható, belülről gombnyomásra működik – ha akadályt érzékel, nem mozog tovább
 
Szépek a műszerek. A fedélzeti számítógép tudja a hűtővíz hőmérsékletét is mutatni, külön vízhőmérő nincs
    

 Ács T.

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 2987 cm3. Teljesítmény: 135 kW (184 LE) 3800/percnél. Nyomaték: 400 Nm 1600-2600/percnél. Manuálisan is kapcsolható automatizált váltó. Hátsókerék-hajtás. Elöl belső hűtés tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD. Hosszúság: 6940 mm, szélesség: 1993 mm, magasság: 2820 mm. Tengelytáv: 4325 mm. Raktér: 14 m3. Raktér hosszúság: 4300 mm, szélesség (a kerékdobok között): 1350 mm, magasság: 1940 mm. Saját tömeg: 2180 kg, terhelhetőség: 1320 kg. Átlagfogyasztás: 11,8 l/100 km. Alapár (nettó): 6.371.000 Ft, tesztautó vételára (nettó): 8.923.000 Ft.

Az Autó2 újság 2008/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás