Újautó
Teherpróba: Mazda BT-50 4×4 TE - Álarcos
Már-már személyautós megjelenésű a Mazda egy tonna teherbírású összkerékhajtású platósa.
Teherpróba
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A divatos fényszóróival, fényezett elülső lökhárítójával, vállas sárvédőivel és a TE-fokozat 16 colos alukerekeivel jellegzetesen szabadidő-autós BT-50, elődeihez hasonlóan erős létraalvázra épül. Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul laprugós, merevtengelyes felfüggesztések csak részben újak.
Utastér, raktér Az ülések kényelmesek, akár 180 centis utasok is gond nélkül elférnek egymás mögött, az ülőlap hátul is hosszú, a támla azonban túl meredek. Középre csak csípőöv jut, s a kardánalagút is méretes. A kormány és az első övek magassága állítható, a kapcsolók precízen járnak, a kesztyűtartó fölül polc húzható ki, zseb csak az első ajtókra, pohártartó azonban minden utasnak jutott. A Euro-raklapnak is megfelelő hosszúságú plató oldalain sín segíti a rakomány rögzítését, padlóját és oldalfalait gumiszerű burkolat védi a karcolásoktól.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Vezetés, menettulajdonságok A hosszában épített, darabos járású, változó geometriájú turbós, második generációs közös csöves (1600 bar befecskendezési nyomású) dízel már szinte alapjáraton terhelhető, nyomatékleadása egyenletes, hangja visszafogott, alapjárati rezonanciája azonban jól érezhető a vezető térdéhez érő középkonzolon, a kormányon és az üléseken is. Az ötfokozatú váltó karja hoszszú utakon jár, a kapcsolás nem túl pontos, a szerkezet áttételezése viszont jól illik a motorkarakterisztikához: 120 km/óránál 2500-at fordul percenként a főtengely. A menetzaj még a könynyen megfutható 160 km/óra közeli végsebességnél is visszafogott, az egyenesfutás (főleg a túl áttételezett, négyfordulatos kormány miatt) ekkor már bizonytalan. Kanyarban jelentős az oldaldőlés, a hátsó merevtengely laprugóit az egytonnás teherbíráshoz méretezték: terhelés nélkül kőkemények, így rossz úton „pattog” az autó hátulja. A veretes összkerékhajtás elektromos zárású első szabadonfutókat, kis sebességnél menet közben is kapcsolható elsőkerékhajtást, felezőt és részlegesen önzáró hátsó differenciálművet is kínál. A BT-50-es terepképességei igen jók.
Felszereltség, költségek A majdnem csúcsszintű TE nettó ötmilliós vételára a négy alapáras légzsákkal, az ugyanennyi elektromos ablakkal, a távnyitós központi zárral, a légkondicionálóval és a 16 colos alukerekekkel a konkurenciához mérten kedvező. Az általános garancia 3 év vagy 100 000 km, az átrozsdásodás elleni 6 év, a védőszárny-szolgáltatás – 20 000 kilométerenként a márkaszervizben megjelenve – 12 évig élhet a BT-50-re.
–katona–
Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom: 2499 cm3. Teljesítmény: 105 kW (143 LE) 3500/percnél. Nyomaték: 330 Nm 1800/percnél. Ötfokozatú kéziváltó, kapcsolható hátsó/összkerék-hajtás, felező, részlegesen önzáró hátsó differenciálmű. Létraalváz. Elöl hűtött tárcsa-, hátul dobfékek. Hossz: 5075 mm, szélesség: 1805 mm, magasság: 1760 mm, tengelytáv: 3000 mm. Raktérhossz: 1530 mm, szélesség: 1456, a kerékdobok között: 1092 mm. Saját tömeg: 1855 kg, megengedett össztömeg: 2855 kg. Fogyasztás (vegyes): 8,9 l/100 km. Alapár (nettó): 5 083 333 Ft
Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...