Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teherpróba: Fiat Dobló Cargo 1.3 Multijet SX - Minidízel

A Fiat Dobló haszonjármű-kivitele is megkapta a piac egyik legkisebb s legmodernebb dízelmotorját.

Első oldal

A zárak jól működnek, az ajtó könnyen mozog, mindegyik nyitható belülről is
 
Az 1,3 literes 16 szelepes turbódízel erőforrás második generációs közös nyomócsöves, neve Multijet, ami arra utal, hogy egy ütem alatt – az üzemi paraméterek függvényében – akár 3-5 befecskendezésre is képes. Nem csoda, hogy a csöppség a piac egyik legtakarékosabb erőforrása.

Raktér, utastér
Alapárért kétszárnyas hátsó ajtókat kap a Dobló Cargo, s szériában jár a jobb oldali tolóajtó is – a nyílászárók üvegezése feláras. Rendelni vezetőoldali tolóajtót is lehet, 50 ezerbe kerül. A raktér 3,2 köbméteres, felárért emelt tető (+ 600 liter) s zsiráftető is kérhető. A hátsó raktérnyílás közel négyzet keresztmetszetű, az oldalajtónál azonban szűkebb a hely, ott 68 centi a szélesség. A kerékdobok között 119 cm széles a tér – pont nem fér el keresztben egy euróraklap, csak hosszában. Alapárért jár a 6 rögzítőfül. A műszerfal kétszínű (sötétszürke-kék), s alapárért jár a fedélzeti számítógép is. Pakolni sokfelé lehet, a helyek mérete azonban csak átlagos. A szervokormány csak fel-le állítható, viszont a vezetőülés ülőlapjának magassága elöl és hátul is változtatható, s alapáras a kar- és a deréktámasz is.

Lehet felfelé nyíló hátsó ajtót is rendelni. A tolatóradar megéri a 28 ezres felárat
Vezetés, menettulajdonságok
A kis motor nem csöndes, méretéhez képest viszont meglepően jól mozgatja a kasztnit. Amíg ez az erőforrás a Pandában még csak 145, a Doblóban már 180 Nm-t tud, s ez érezhető is. A legjobban a közepes fordulatszám-tartományokat szereti a motor. A kezelőszervek működési kultúrája átlagos.

 
A hely bőséges, az ülés nagyobb embernek sem szűk. Az A-oszlopok szélesek, s a tükrökben sok a holttér
Felszereltség, költségek

Nettó 2,58 millióért első ködlámpát, elektromos ablakemelőt, központi zárat, vezetőoldali légzsákot kap a Dobló-vásárló. Rendelni a kategóriában szokásos extrákat lehet – ezek ára nem vészes, de bosszantó, hogy a zárható tanksapkáért külön kell fizetni. A tesztelt kivitellel egyező felszereltségű 1,9 literes 105 lóerős 205 Nm-es, de kevésbé modern (egy vezérműtengely, hengerenként két szelep, s első generációs közös nyomócsöves Unijet-befecskendezés), viszont dinamikusabb JTD 140 ezer forinttal drágább csupán, s csak átlagosan 3 decivel fogyaszt többet száz kilométerenként az 1,3-asnál. Minimális a két motor közötti árkülönbség – ez az ABS felára. Aki csak városban használja Doblóját, annak a kisebb motor, aki inkább autópályán, annak a nagyobb az ideális választás. Az olajcsere-periódus mindkét változatnál 30 ezer km.
Ács Tibor

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1248 cm3.
Teljesítmény: 51 kW (70 LE) 4000/percnél.
Nyomaték: 180 Nm 1750/percnél.
Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás.
Önhordó acélkarosszéria.
Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul dobfék.
Hoszszúság: 4159 mm, szélesség: 1714 mm, magasság: 1832 mm, tengelytáv: 2566 mm.
Raktér- térfogat: 3,2 m3.
Saját tömeg: 1300 kg, megengedett legnagyobb össztömeg: 1925 kg.
Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km.
Alapár (nettó): 2 580 000 Ft

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás