Újautó
Teherpróba: Fiat Dobló Cargo 1.3 Multijet SX - Minidízel
A Fiat Dobló haszonjármű-kivitele is megkapta a piac egyik legkisebb s legmodernebb dízelmotorját.
Első oldal
| ||||||||
Raktér, utastér
Alapárért kétszárnyas hátsó ajtókat kap a Dobló Cargo, s szériában jár a jobb oldali tolóajtó is – a nyílászárók üvegezése feláras. Rendelni vezetőoldali tolóajtót is lehet, 50 ezerbe kerül. A raktér 3,2 köbméteres, felárért emelt tető (+ 600 liter) s zsiráftető is kérhető. A hátsó raktérnyílás közel négyzet keresztmetszetű, az oldalajtónál azonban szűkebb a hely, ott 68 centi a szélesség. A kerékdobok között 119 cm széles a tér – pont nem fér el keresztben egy euróraklap, csak hosszában. Alapárért jár a 6 rögzítőfül. A műszerfal kétszínű (sötétszürke-kék), s alapárért jár a fedélzeti számítógép is. Pakolni sokfelé lehet, a helyek mérete azonban csak átlagos. A szervokormány csak fel-le állítható, viszont a vezetőülés ülőlapjának magassága elöl és hátul is változtatható, s alapáras a kar- és a deréktámasz is.
Vezetés, menettulajdonságok
Lehet felfelé nyíló hátsó ajtót is rendelni. A tolatóradar megéri a 28 ezres felárat
A kis motor nem csöndes, méretéhez képest viszont meglepően jól mozgatja a kasztnit. Amíg ez az erőforrás a Pandában még csak 145, a Doblóban már 180 Nm-t tud, s ez érezhető is. A legjobban a közepes fordulatszám-tartományokat szereti a motor. A kezelőszervek működési kultúrája átlagos.
Felszereltség, költségek
A hely bőséges, az ülés nagyobb embernek sem szűk. Az A-oszlopok szélesek, s a tükrökben sok a holttér
Nettó 2,58 millióért első ködlámpát, elektromos ablakemelőt, központi zárat, vezetőoldali légzsákot kap a Dobló-vásárló. Rendelni a kategóriában szokásos extrákat lehet – ezek ára nem vészes, de bosszantó, hogy a zárható tanksapkáért külön kell fizetni. A tesztelt kivitellel egyező felszereltségű 1,9 literes 105 lóerős 205 Nm-es, de kevésbé modern (egy vezérműtengely, hengerenként két szelep, s első generációs közös nyomócsöves Unijet-befecskendezés), viszont dinamikusabb JTD 140 ezer forinttal drágább csupán, s csak átlagosan 3 decivel fogyaszt többet száz kilométerenként az 1,3-asnál. Minimális a két motor közötti árkülönbség – ez az ABS felára. Aki csak városban használja Doblóját, annak a kisebb motor, aki inkább autópályán, annak a nagyobb az ideális választás. Az olajcsere-periódus mindkét változatnál 30 ezer km.
Ács Tibor
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom: 1248 cm3.
Teljesítmény: 51 kW (70 LE) 4000/percnél.
Nyomaték: 180 Nm 1750/percnél.
Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás.
Önhordó acélkarosszéria.
Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul dobfék.
Hoszszúság: 4159 mm, szélesség: 1714 mm, magasság: 1832 mm, tengelytáv: 2566 mm.
Raktér- térfogat: 3,2 m3.
Saját tömeg: 1300 kg, megengedett legnagyobb össztömeg: 1925 kg.
Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km.
Alapár (nettó): 2 580 000 Ft
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...