Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tartósteszt: Renault Scénic II 1.5 dCi 100 Dynamique - Kényelmi tényező

A kompaktegyterűek kategóriáját megalapító Scénichez az évek során lassan a konkurencia is felzárkózott, így a Renault-nak a második sorozattal elég nagyot kellett volna dobnia ahhoz, hogy újra az élmezőnybe kerüljön. Mást választott: sok kicsit dobott!

Képekben

Harmonikus vonalvezetésű, “felfújt” Mégane-forma, hatalmas üvegfelületekkel, nagy ajtókkal. A magas vezetői helyzetből könnyen átlátható a tágas fejterű karosszéria. A hátsó oldalablakok kihúzható naprolói a Dynamique-szinthez alapárasak.
A meredek hátsó szélvédő gyorsan koszolódik, de legalább az ablaktörlő hatásos. A lámpák viszonylag magasra, ütközésvédett helyre kerültek.
A méretes ajtók közel derékszögben nyílnak, így a magas ülésekbe könynyű beülni.

A hagyományos halogénfényszórók széles sávban, messzire világítanak, még a színük is szemnyugtató. A lökhárítók kopóbetétje okos ötlet
A külső visszapillantók kicsik ugyan, de alig keltenek szélzajt, és a holtterük is csekély
A jobb oldali ablaktörlő hosszú, excentrikus forgáspontú karon töröl, így a vizesen maradó szélvédőfelület minimális

A C-oszlopok háromszögablakai sokat segítenek tolatáskor
Az elülső térképzsebek mélyek, hoszszúak és elég szélesek is; egy másfél literes üdítős, ásványvizes palacknak állítva is jut hely
Az elülső ülések hoszszabb távon is kényelmesek, a magas támlák oldaltartása különösen jó. A vezetőülés alapáron magasságállítós
Finom anyagokból építkezik a folyadékkristályos műszerpult. A tervezők ügyesen variálták a különböző szám- és betűtípusokat, így egyetlen pillantással könnyen értelmezhető a kép. A sötét burkolat még szikrázó napsütésben sem tükröződik a szélvédőn, s a kijelzősor árnyékolása is hatásos.
A középkonzol alakos gombjain tapogatással is könnyen el lehet igazodni. A bal oldalon látható az indító/leállító gomb és a kulcskártya, sarkában egy apró karabinerrel, így könnyen nyakba akasztható, nem vész el
Ennyi a kézifék, a vezető bal kezénél. Elinduláskor automatikusan old, a kulcskártyát a helyéről kivéve pedig bekapcsol, de kézzel is használható, ugyanolyan egyszerűen, mint a hagyományos szerkezet
A kesztyűtartó mély, kivilágított.
A pedáltér keskeny, a fék/gáz magasságkülönbség túlzott, szélesebb cipőben (a pedálsor erősen jobbra tolt beépítése miatt) a jobb láb a fékpedál alá is akadhat
Jó gondolat az elülső ülések támlájára szerelt asztalka, de mivel lentről kell felhajtani, és rögzítése gyenge, csak nagyon kis súlyt bír el
Az elülső ülések közötti előre-hátra tologatható kartámasz redőnyös rekesze nemcsak méretes, még világítása is van.
A4-es méretű zajcsillapító betétes fiók az elülső ülés alatt. Mindkét oldalra és a hátsó szélső ülések alá is jutott egy-egy
Az elülső ülések közötti kartámaszrekesz hátsó utasok felőli vége a mély, kivilágított „kukával”
A hátsó fejtámlák teljesen eltüntethetők az üléstámlában, így nem zavarnak tolatáskor
A kalaptartó utastér felőli végének felhajtásával akár menet közben is lehet kotorászni a csomagtérben
Az anyósülés támlájának sarkán kapaszkodó segíti a síkba döntést. A támla előrebuktatásával közel 2 méter hosszú a raktér.
A két szélső hátsó ülés sínen tologatható, a középsőnek csak a támlaszöge változtatható. A középső merevítőalagút híján teljesen síkpadlós lábtér nagyautós. Isofix-gyerekülés-rögzítő pontok csak a szélső helyekhez járnak
Az alaphelyzetben 430 literes csomagtér az ülések döntésével, billentésével vagy akár kiszerelésével is bővíthető, a csúcs 1840 l és közel 2 méteres hossz
A csomagtartó zárszerkezetének élei veszélyeztetik a pakoló nyakát, mivel a fedél nem nyílik elég magasra, és így már az átlagtermetűnek is le kell hajolnia
Jó ötlet a Mégane-ból. A tanksapkának nincs külön zárókupakja, a központi zárral nyíló fedél tömít is
A jó erőben levő 1,5-ös turbódízel szinte teljesen kitölti a rövid motorteret. A zajcsillapítás hatékony

Az Autó2 újság 2004/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztés Motor, erőátvitel
Tágas fej- és lábtér
Praktikus pakolóhelyek
Jó átláthatóság, nagy üvegfelületek
Áttekinthető műszerfal
Semleges kanyartulajdonságok
Átalakítható hátsó tér
Kényelmetlen pedálrend
Csendes, szépen forgó motor
Jó menetteljesítmények
Könnyen kapcsolható sebességváltó
Zajos váltókapcsoló-mechanizmus
Biztonság Költségek
Ötcsillagos EuroNCAP-törésteszt
Gazdag biztonsági alapfelszerelés
Jó világítás
Holttérmentes visszapillantók
Terhelhető fékrendszer
Isofix-pontok az elülső és a két szélső utasülésen
Hibás pedálrend
Kétévi védőszárny-szolgáltatás
Csekély fogyasztás
30.000 kilométeres olajcsere-periódus

Az Autó2 újság 2004/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Adatlap

Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros, közvetlen befecskendezéses, közös csöves turbódízelmotor elöl keresztben beépítve, változó geometriájú turbó, köztes hűtő. Öt helyen csapágyazott főtengely, egy fogazottszíjhajtású felülfekvő vezértengely, hengerenként két szelep. Könnyűfém hengerfej, acélblokk. Hengerűrtartalom: 1461 cm3, furat 76 mm, löket 80,5 mm. Sűrítési arány: 18,8:1. Teljesítmény: 100 LE/74 kW (4000/min). Nyomaték: 200 Nm (1900/min). Olajtöltés: 5 l. Hűtővíz: 5 l. Akkumulátor: 12 V 70 Ah. Generátor: 70 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,73; II. 2,05; III. 1,32; IV. 0,97; V. 0,76; H. 3,55. Végáttétel: 3,87. Hidraulikus működtetésű egytárcsás száraz tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl segédvázas McPherson-felfüggesztések, hátul csatolt hosszanti lengőkarok spirálrugókkal, hidraulikus lengéscsillapítókkal. Elöl-hátul torziós stabilizátor. Hidraulikus fékrendszer blokkolásgátlóval, négy tárcsafékkel, elöl belső hűtéssel, pánikfékrendszer, elektronikus fékerőelosztó. Fogasléces kormánymű elektromos rásegítéssel.

Karosszéria
Ötajtós, ötszemélyes, önhordó acélkarosszéria, műanyag elülső sárvédőkkel. Saját tömeg: 1340 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1920 kg. Üzemanyagtartály: 60 l.

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0–100 km/h): 14,1 s
Végsebesség: 172 km/h

Fogyasztás (EU)
város: 6,3 l/100 km vegyes: 5,1 l/100 km
városon kívül: 4,5 l/100 km Tesztátlag: 6,6 l/100 km*
(Gyári adatok)
* Saját mérés

Garancia, szerviz
Kétévi általános, 12 évi átrozsdásodás elleni garancia, 2 évi védőszárny-szolgálat, olajcsere/szervizperiódus: 30 000 km vagy 2 év.

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Szervokormány, két frontlégzsák, két elülső oldallégzsák, két függönylégzsák, öt hárompontos öv, öt állítható magasságú fejtámla, blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztás, pánikfék, ködfény hátul, légkondicionáló, 16″-os könnyűfém keréktárcsák, két irányban állítható kormány, távirányítós zár, ködfényszórók, elektromos elülső ablakok és külső tükrök, automatikusan sötétedő belső visszapillantó, állítható magasságú vezetőülés, sínen mozgatható szélső hátsó ülések, rádiós magnó négy hangszóróval, automa-
tikus világításkapcsolás, esőérzékelős ablaktörlők, fedélzeti számítógép.

Alapára: 5 040 000 Ft

Az Autó2 újság 2004/10. számában megjelent cikk rövidített változata


 

A Renault Scénic és néhány versenytársa

 
Renault Scénic II 1.5 dCi 100
Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi
Ford Focus C-MAX 1.6 TDCI
Hyundai Matrix 1.5 CRDI
Mazda Premacy 2.0 DITD
Hengerűrtartalom [cm3]
1461
1560
1560
1493
1998
Teljesítmény [LE]
100
110
110
82
100
Gyorsulás 0–100 km/h [s]
14,1
11,9
11,3
17,9
11,6
Végsebesség [km/h]
172
183
185
160
170
Fogyasztás [l/100 km]
városban
6,3
6,3
6,3
7,6
7,8
városon kívül
4,5
4,1
4,1
6
5,6
vegyes
5,1
4,9
4,9
5
6,4
Csomagtér [l]
430/1840
550/1969
460/1620
350/1285
400/2745
Tengelytáv [mm]
2685
2760
2640
2600
2670
Hossz x szélesség x magasság [mm]
4260 x 1810 x 1620
4276 x 1751 x 1637
4335 x 1825 x 1560
4025 x 1740 x 1630
4340 x 1710 x 1570
Ár [Ft]
4 885 000
4 750 000
4 780 000
3 379 000
5 249 900
 
 
Opel Meriva 1.7 CDTI
Peugeot 307 SW 1.6 Hdi
Seat Altea 1.9 TDI
Volkswagen Touran 1.9 TDI
Hengerűrtartalom [cm3]
1686
1560
1896
1896
Teljesítmény [LE]
100
110
105
105
Gyorsulás 0–100 km/h [s]
n.a.
13,5
12,3
13,5
Végsebesség [km/h]
178
183
183
177
Fogyasztás [l/100 km]
városban
6,7
6,3
6,8
7,4
városon kívül
4,5
4,5
4,6
5,2
vegyes
5,3
5,1
5,5
5,9
Csomagtér [l]
350/1410
135/1540
410
695/1990
Tengelytáv [mm]
2630
2710
2580
2675
Hossz x szélesség x magasság [mm]
4040 x 1695 x 1620
4420 x 1755 x 1570
4280 x 1770 x 1570
4390 x 1795 x 1650
Ár [Ft]
4 294 000
4 600 000
5 069 000
5 587 000

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás