Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Személypróba: Volkswagen Caddy Maxi Life 2.0 TDI DPF - Sokat sokért

A Caddy idén érkezett hosszított kivitele személyszállító-verzióban, hét üléssel, legizmosabb motorjával járt nálunk.

Személypróba

A méretes, a vezető oldalán osztott látóterű tükrökkel jól átlátható a csaknem 5 m-es autó. A helykínálat 7 üléssel is bőséges, a hátsó ablakok sötétítése 63 200 forintért kérhető 

A 4,9 méter hosszú dobozos a normál Caddynél 47 (!) cm-rel hosszabb. A növekedés aránytartó, a tengelytáv 32, a hátsó túlnyúlás 15 cm-t hízott, így első pillantásra sokan nem is ismerik fel a „hosszabbítást”.

A Caddy műszerfala nem újdonság, a vezetési kényelem hibátlan, a kezelőszervek mind precízek. A pakolóhely-kínálat jó, a kesztyűzsebnek nincs fedele

Utastér, raktér Kívülről a méretnövekedésen túl nincs újdonság, a forma kissé buszosba fordul, de nem gnóm. A beszállási kényelem jó, a kárpitok kemények, mégsem bántóan ridegek. A műszerek jól olvashatók, a középkonzol tetején egy apró fedeles rekesz ül, de a kesztyűzsebnek nincs fedele. Az első ajtók rekesze széles, elejére palacktartó is került, a második sor előtt padlórekeszek kínálkoznak, oldalzsebek és pohártartók még a harmadik sorba is jutottak, az első ülések felett pedig méretes polc is húzódik. Az első ülések kényelme pazar, de panasz a többire sem igen lehet. A hátsó sorok lépcsősen sorakoznak, a kilátás így még leghátulról is egészen jó, a fejtér ott épp elég, előrefele légiessé fokozódik. Az üléshajtás egyszerű, a középső sor székei a támla lebillentése után hajthatók előre, a leghátsónak csak a támlája dönthető le, de akár ki is emelhető. A hátra jutás a középső sor jobb oldali székének egyszerű ledöntésével viszonylag fájdalommentes, de tornával jár.

A második sor székei nem tologathatók, de lábterük bőséges

A csaknem 1,2 méter széles csomagtér még 7 üléssel is igen nagy, 62 cm-es alaphossza 530 l-es űrtartalmat hoz, 5 üléssel már 182 cm hosszú, 1650 l-es térrel számolhatunk, míg a középső sor előredöntésével már 225 cm-es és 3,9 m3-es teret kapunk.

A leghátsó ülések a többinél csak hajszálnyit kisebbek, de kényelmük még hosszabb utakra is elegendő, igaz a hátsó merev-tengelyen rossz úton nem élmény az utazás

A rakodás a teljes szélességben, igen magasra nyíló ajtón keresztül egyszerű, a csomagrögzítést számos kampó segíti. A hatalmas ötödik ajtó lecsukása még a méretes lehúzó-fülével sem kis feladat.

Vezetés, menettulajdonságok Aranyszabály, hogy a magas üléspozíció a forgalom jó átláthatóságát szolgálja, a csaknem 5 m hosszú és 3 m tengelytávú autó azonban megfontolt vezetést követel, a fordulókör több mint 12 m-es. A nem egészen 3 fordulatos, négy irányban állítható kormánnyal a méretek megszokása után könnyű a navigálás, a méretes tükrökkel hátra is jó a kilátás. A 2,0 l-es, 140 lovas adagolófúvókás turbódízel régi ismerős, járása kissé kemény, de alapjárati rezonanciája nem túlzó, turbólyuka azonban jelentős. A fordulatszámmérő 1500-as állása alatt dinamikára nemigen számíthatunk, 1700 körül azonban tekintélyes (320 Nm) nyomaték érkezik, ami egészen 4000 körülig kitart. A gyorsítások így még teljes terheléssel sem lomhák, a motorhoz passzol a precíz úton, könnyedén kapcsolható 6 fokozatú kéziváltó. A végfokozatban az autópályás 130 még 2500/perc fordulat alatt futható, a motor zaja alig érezhető, a szélé azonban ilyen tempónál már domináns, a nagy homlokfelület és főként a hatalmas külső tükrök jól hallhatóan

A csomagtér még 7 üléssel is jelentős, a rögzítőszemek és a 12 V-os csatlakozó alapárasak

tolják a levegőt. A futómű a bő 650 kg-os terhelhetőség miatt erősen feszes, az első McPhersonok csillapítása kényelmes, a hátsó laprugók azonban még teli utastérrel is pattogósak, jó úton azonban a kanyartulajdonságok biztonságosan semlegesek, az egyenesfutás hiábtlan. A jól adagolható, hatásos négytárcsás fékrendszert alapáron blokkolásgátló felügyeli, de (128 400 Ft) plusz pénzért kitörésgátló is óv. A tesztfogyasztás vegyes használatban igen kedvező értéket mutatott, száz kilométerenként csupán 6,6 l gázolajat kért a hétüléses.

Felszereltség, költségek A Caddy alapesetben sem olcsó, pláne nem a hosszított, 7 üléses Maxi Life a 2.0 TDI motorral. Az árcédula alapesetben is több mint 6,8 millió forintot mutat, de a hosszas opciós kínálattal könnyedén fokozható. A részecskeszűrő, a 4 légzsák, az elektromos ablak, a félautomata klíma, a ködfény, a kétoldali tolóajtó és a CD-rádió alapáras. Az extralistáról kétzónás automata légkondi (178 800 Ft), alufelni (199 200), oldalra nyíló, szárnyas hátsó ajtó (61 200 Ft), központi zár és riasztó (69 600 Ft), navigációs rendszer (763 200 Ft), tolatóradar (109 200 Ft), tempomat (88 800 Ft) és még sok egyéb is válaszható.

-katona-

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1968 cm3. Teljesítmény: 140 LE/103 kW (4000/min), nyomaték: 320 Nm (1750-2500/min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson felfüggesztés spirálrugókkal, hátul merev tengely laprugókkal. Elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek. Hosszúság x szélesség x magasság: 4875x1794x1834 mm. Tengelytáv: 3002 mm. Csomagtér: 530-3900 l. Üres tömeg: 1684 kg, megengedett össztömeg: 2360 kg. Végsebesség: 186 km/óra, gyorsulás (0–100 km/h): 11,1 s. Fogyasztás (város, városon kívül, vegyes): 7,8,/5,6/6,4 l/100 km. Tesztfogyasztás: 6,6 l/100 km.

Ára: 6 841 400 Ft.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás