Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Száguldás: Mercedes-Benz C 63 AMG – A végén hatháron - A végén hatháron

V8-as bigblokk a C-osztályban.

Mercedes-Benz C 63 AMG

Versenypályán van igazán elemében a C 63 AMG. A jellegzetesen AMG-s, háromlyukú elülső köténylemez és a hűtőmaszk rácsozata méhsejtmintás

A Mercedes szereti megünnepelni a kerek évfordulókat. A „bébi-Benz”-fogalom pont 25 éves, az első ilyen AMG-kivitel – a 190 E 3.2 AMG – pedig éppen 20 éve debütált. Az AMG-sítés akkoriban még soros hathengerest és ötfokozatú váltót jelentett. Tíz éve, a C 43 AMG bemutatásával már csak V8-as és ötsebességes automata muzsikált a legkisebb AMG-kben is.

Ma 6,2 l-es a V8-as, és hétsebességes az automatája. A csupa könnyűfém, hengerenkénti négyszelepes, változó vezérlésű és változó szívócsőhosszú blokk az AMG történetének első, Mercedes-Benz C 63 AMG teljesen saját fejlesztésű motorja. A nagyobb autókban is szolgáló gép itt a leggyengébb: „mindössze”

A hátsó lámpák fényemittáló diódások, a far kötényidoma diffúzort formáz, a kétszer két króm kipufogóvég szépen muzsikál

457 lóerős, de már ezzel is alaposan megközelíti a DTM-ben szolgáló C-osztályos pályaautót, a konkurenciát egyenesen vadul beelőzi. Persze van is miből építkezni, ilyen hatalmas motort egyik vetélytárs sem kínál. A C 63 AMG nyomatéka csaknem 30 százalékkal több (600 Nm), mint a legizmosabb konkurenseké.

A külső a hajtáslánchoz képest kifejezetten szerény. A motorháztető domborításai és az egyedi köténylemezek kicsit sem hivalkodók. A hátsó lökhárító diffúzora szinte elvész a kipufogóvég-rengetegben, de a far ennek ellenére még a lépcsőshátú kivitelekhez járó csomagtérfedélspoilerrel sem rikítóan sportos, a kombik pedig még ennél is visszafogottabbak. Persze az elöl 35, hátul 12 mm-rel szélesített nyomtáv a jellegzetesen AMG-s, grafitszürke árnyalatú, ötküllős alufelnikkel és az elöl 235/40 R18-as, hátul 255/35 R18-as extraalacsony oldalfalú gumikkal, a méretes lyuggatott féktárcsákkal már szinte álló

Az egyenes aljú háromküllős sportkormány ebben az erőkategóriában ma már szinte kötelező tartozék

helyzetben lerendezi a versenyre hívókat. Ha mégis akad ellenfél, akkor sem kell nagyon aggódni.

A beltér kagylóülései izmos tartást, integrált, aktív fejtámaszokat kínálnak, nem muszáj sokat bíbelődni a testre szabással. A perforált bőrbe varrt kormánykerék egyenesre vágott alja a gyors beszállást és manőverezést segí-ti. A direktáttételezésű kormánymű kifejezetten sportos, a karima mögül ráadásul a váltó is irányítható. A hétfokozatú bolygóműves automata váltásai alaphelyzetben szinte észrevehetetlenek, a sportmód nem csupán 30 százalékkal gyorsabb és magasabb fordulathoz passzított kapcsolást, de némi „hátbavágásérzést” is ad. Az elektronikus felügyelet melletti manuális program 50 százalékkal rövidített kapcsolási időt ígér. A váltások idejét persze nehéz megítélni, de mindig töredékmásodpercnyiek, felfelé inkább a lélegzetelállító gyorsulás, visszakapcsoláskor pedig az automatikus gázfröccs kápráztat el.

Alaposan kitölti a C-osztály gépházát a 6,2 l-es AMG motor. A műanyag fedélen fémtábla viseli az összeszerelő technikus névjegyét

Álló helyzetből 100 km/órás tempóra 4,5 másodperc a menetidő, ám az ülésbe préselődésnél talán még nagyobb az akusztikai élmény,erőteljes dinamizmusra és akár visszaváltásos gyorsításra számíthatunk a végsebesség közelében is. A futómű versenyautós: kemény, de hihetetlen tartalékokkal bíró, és mindig kiszámítható.

A központi kombinált kijelző a motorolaj és a hűtővíz hőfokáról, a rádióról és a fedélzeti számítógépről egyaránt tudósíthat

A hátsó tengelytől azonban így is van miért óvakodni, még a háromállású kitörésgátló normál programjában is számíthatunk némi farriszálásra egy-egy óvatlan gázpedáltaposásnál. Komolyabb gumifüstölést, szolid drifteket enged a Sport-mód, az AMG történetében először teljesen kiiktatható elektronika lekapcsolását csakis kifejezetten képzett pilótáknak, csakis versenypályára ajánlják – a korlátozott gyártókapacitással dolgozó AMG inkább az új vevők meghódítását, mintsem a korábbiak autópótlását célozza.

Balesetben a vezető térdét is óvóval együtt összesen hét légzsák nyílhat, opcióként a baleseti helyzeteket előre felismerő és azokra felkészülő Pre-Safe elektronika vagy hátsó oldallégzsák is elérhető. Az amúgy sem szerény ellátmányú AMG-hez egyébként szinte minden földi jó megkapható, térhangzású hifijét a Harman Kardon fejlesztette, 19 colos alufelni, hangvezérlés, bixenon kanyarlámpa, kulcs nélküli nyitás/indítás, a kombikivitelhez elektromos csomagtérajtóemelés mind-mind elérhető a kereskedőkhöz jövő év elején beszáguldó C 63 AMG-ben.

Katona Mátyás

Ízelítő a Luxusautó 2007/4 számából

A Mercedes-Benz C 63 AMG számokban

Motor V8-as benzinmotor, elöl hosszában beépítve, hengersoronként két lánchajtású vezérműtengely, változó vezérlés, hengerenként négy szelep. Hétfokozatú, kézzel is kapcsolható automata váltó, hátsókerékhajtás. Hengerűrtartalom: 6208 cm3. Furat x löket: 102,2×94,6 mm. Teljesítmény: 457 LE/336 kW (6800/min fordulaton). Nyomaték: 600 Nm (5000/min fordulaton).

Karosszéria, futómű  Négyajtós (vagy kombi), ötüléses, önhordó acélkarosszéria. Elöl McPherson, hátul több lengőkaros független futómű. Elől-hátul belső hűtésű tárcsafékek, ESP. Fogasléces kormánymű hidraulikus rásegítéssel.

Méretek  Hosszúság x szélesség x magasság: 4726x1795x1439 mm (kombi: 4711x1795x1442 mm). Tengelytáv: 2765 mm. Csomagtér: 475 (kombi: 485–1500) liter. Gumiméret: elöl 235/40 R18, hátul 255/35 R18. 

Menetteljesítmények  Végsebesség: 250 km/h (elektronikus korláttal). Gyorsulás (0–100 km/h): 4,5 (kombi: 4,6) s. Fogyasztás (vegyes): 13,4 (kombi: 13,7) l/100 km. 

Ízelítő a Luxusautó 2007/4 számából

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás