Technika

2009. március 16. hétfő, 00:52

Suzuki Wagon R - Hiba a váltóban

Az Autó2 Online autószerető műhelye olyan hibát talált egy Suzuki Wagon R-ben, amelyik a kátyúgazdag utakon eshet meg a közkedvelt modellekkel. Egy gödör vagy huppanó egyszerre hat csavart is képes kinyírni a sebességváltóban.

Az eredeti keresztnyílású csavarok mindegyike a menetes rész és a fej találkozásánál tört el. Látszik, hogy az eredeti falvastagság milyen csekély volt (Szabó László felvétele)

Autószerető műhelyünk nem először találkozik modern autókban rossz megoldásokkal. Nem egészen egy évvel ezelőtt egy Ford Mondeo benzintartályában találtak zárlat miatt elégett szivattyú érintkezőket.

A mostani esetnükben a Suzuki Wagon R tulajdonosnak nem volt szerencséje, amikor kissé tempósan haladt át egy fekvő rendőrön. Érdekes módon nem a futómű sínylette meg a vad gázolást, hanem a sebességváltó csapágyfedele kapott ütést a tengelyektől.

A megjavított csapágyfedél a váltóban. Az imbusz fejfű csavarok nagyobb terhelést is elviselnek, persze nem árt a gödröket lassan venni, a fekvő rendőrökről nem is beszélve (Szabó László felvétele)
A suzukisnak azért szerencséje is volt, mert mindez éppen az Autó2 autószerető műhelye előtt történt. Kiderült, hogy azok a csavarok törtek el, amik a váltó belsejében levő és a tengelyeket tartó csapágytokot a váltó házához rögzítették. Az ütés mind a hattal egyszerre végzett. A szerelő megállapította, hogy csavarfej keresztnyílása olyan mély, hogy alig van “húsa” a csavarnak. A fotón látszik is, hogy elnyírt állapotukban a menetes rész lyukat hagyott a csavar nyakánál, a szakadás a keresztnyílás tövében játszódott le. A szerelő szerint tetézte a bajt, hogy a csavarokat “üvegkeménységűre” edzették, ez is hozzájárult, hogy egyszerre pattantak el. Az autószerető műhelyben (e-mail küldése) a javításkor eltértek az eredeti megoldástól és a csavarokat 10.9-es imbusz fejűre cserélték, amiben a fej alatti rész vastagabb, mint a keresztnyílásúnál.

Comments

comments

Címkék: , , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

BMW M5 CS

Az M5 CS a valaha gyártott leggyorsabb gyári BMW,...

Itt a Lada Largus

Kereslet minden bizonnyal lenne rá, de nem éri meg,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás