2009. március 16. hétfő, 00:52
Suzuki Wagon R - Hiba a váltóban
Az Autó2 Online autószerető műhelye olyan hibát talált egy Suzuki Wagon R-ben, amelyik a kátyúgazdag utakon eshet meg a közkedvelt modellekkel. Egy gödör vagy huppanó egyszerre hat csavart is képes kinyírni a sebességváltóban.
|
 | |
|
Az eredeti keresztnyílású csavarok mindegyike a menetes rész és a fej találkozásánál tört el. Látszik, hogy az eredeti falvastagság milyen csekély volt (Szabó László felvétele) | |
|
Autószerető műhelyünk nem először találkozik modern autókban rossz megoldásokkal. Nem egészen egy évvel ezelőtt egy
Ford Mondeo benzintartályában találtak zárlat miatt elégett szivattyú érintkezőket.
A mostani esetnükben a Suzuki Wagon R tulajdonosnak nem volt szerencséje, amikor kissé tempósan haladt át egy fekvő rendőrön. Érdekes módon nem a futómű sínylette meg a vad gázolást, hanem a sebességváltó csapágyfedele kapott ütést a tengelyektől.
|
|  |
|
A megjavított csapágyfedél a váltóban. Az imbusz fejfű csavarok nagyobb terhelést is elviselnek, persze nem árt a gödröket lassan venni, a fekvő rendőrökről nem is beszélve (Szabó László felvétele) | |
|
A suzukisnak azért szerencséje is volt, mert mindez éppen az Autó2 autószerető műhelye előtt történt. Kiderült, hogy azok a csavarok törtek el, amik a váltó belsejében levő és a tengelyeket tartó csapágytokot a váltó házához rögzítették. Az ütés mind a hattal egyszerre végzett. A szerelő megállapította, hogy csavarfej keresztnyílása olyan mély, hogy alig van “húsa” a csavarnak. A fotón látszik is, hogy elnyírt állapotukban a menetes rész lyukat hagyott a csavar nyakánál, a szakadás a keresztnyílás tövében játszódott le. A szerelő szerint tetézte a bajt, hogy a csavarokat “üvegkeménységűre” edzették, ez is hozzájárult, hogy egyszerre pattantak el. Az autószerető műhelyben (
e-mail küldése) a javításkor eltértek az eredeti megoldástól és a csavarokat 10.9-es imbusz fejűre cserélték, amiben a fej alatti rész vastagabb, mint a keresztnyílásúnál.
Comments
comments