Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Suzuki Swift 1.5 GS AC - A magyarok bejövetele

Esztergom hosszú évekre a piac legkelendőbb modelljének szánja a Swiftet – esélyes is rá.

Képekben

Az európai formatervű japán kisautó karosszériája színre fújt. Hiányzik az oldalsó ajtóvédelem
A kerekek egymástól távol, a motorház rövid, a vállvonal dinamikusan emelkedik
Különleges a műszerfal megoldása. A krómkeretes műszerek áttekinthetőek
A négy hangszórós, egy CD-s hangzórendszer a kormányról távműködtethető 
A változó szelepvezérlésű motor a kor szokásához képest szinte fedetlen, a torpedólemez és a motorfedél egyes részei zajszigeteltek
A kulcsérzékelős kilincs kis gombját elég megnyomni a vezetőajtó nyitásához, a második nyomás a többi ajtót is kireteszeli. Erőszakra a zárbetétek elforognak

Az előrehajtott ülést az elülsőhöz lehet rögzíteni
Semmi kitüremkedés, a fölösleges díszektől mentes az áttekinthető, kemény műszerfal
Az elülső ajtó kartámasza az ablakemelő kapcsolóháza. Az ajtókat egy gombbal be lehet zárni

Az Autó2 újság 2005/5. számában megjelenő cikk rövidített változata. 
A teljes tesztet tartalmazó lap április 14-től az újságárusoknál!

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztés Motor, erőátvitel
Széles, magas utastér
Könnyű ki-beszállás
Komfortos rugózás
Jó úttartás
Osztott ülésdöntés
A kormánytávolság nem állítható
Kilengő karosszéria
Alacsony raktérajtó
Kis csomagtér, magas perem
Kiegyensúlyozott motor
Jó gyorsító képesség
Pontos váltó
Hangos gyorsítások
Biztonság Költségek
Ütközésvédelem hat légzsákkal, elöl övfeszítőkkel
Pedálkioldó, elforgó zárbetét
Jelzés csak a vezető övére figyelmeztet
Kitörésgátló nem rendelhető
Átlagos fogyasztás
Bőkezű felszerelés
Három év garancia
Gyakori, 15 000 km szervizigény
Olcsóbb kivitel hiánya

Az Autó2 újság 2005/5. számában megjelenő cikk rövidített változata. 
A teljes tesztet tartalmazó lap április 14-től az újságárusoknál!

Adatlap

Méretek:
Belső szélesség elöl: 1370 mm
Szélesség: 1690 mm
Nyomtáv elöl: 1470
Magasság: 1500 mm
Hossz: 3695 mm
Tengelytáv: 2380 mm
Belmagasság elöl: 950–980 mm
Elülső ülőlap: 480 mm
Lábhelyméret: 430 – 660 mm
Belmagasság hátul: 900 mm
Hátsó ülőlap 480 mm
Üléstér: 130 – 350 mm
Gumik: 185/60 R15
Belső szélesség hátul: 1350 mm
Csomagtér: 213/562 l
Nyomtáv hátul: 1480 mm

Motor
Vízhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros motor elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két felülfekvő vezértengely lánchajtással, változó szelepvezérlés. Hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej, elektronikus befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1490 cm3, furat 78, löket 78 mm. Sűrítési arány 9,5: 1. Teljesítmény 102 LE/75 kW (6000/min). Nyomaték: 133 Nm (4000/min).

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás.  Áttételek: I. 3,545; II. 1,904; III. 1,310; IV. 0,969; V. 0,769; H: 3,250. Végáttétel: 4,105. Hidraulikus működtetésű, egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztések háromszög lengőkarokkal, kanyarstabilizátorral. Hátul csatolt lengőkarok, csavarrugók, lengéscsillapítók. Elöl tárcsa-, hátul dobfék, ABS. Elektromos szervokormány.

Karosszéria
Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1000 kg. Megengedett össztömeg: 1485 kg. Hasmagasság 140 mm. Üzemanyagtartály: 45 l.

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0 – 100 km/h) 10 s
Végsebesség: 185 km/h

Fogyasztás (EU)
város: 8,6 l/100 km
városon kívül: 5,3 l/100 km
vegyes: 6,5 l/100 km
*Tesztátlag: 7 l/100 km
(Gyári adatok)
*Saját mérés, két személlyel, 5-20 Celsius-fok hőmérsékleten


A szériakivitel érdemleges tartozékai
Elülső, oldalsó és függönylégzsák, ABS, EBD, pedálkioldó rendszer, indításgátló, elforgó zárbetét, elöl övfeszítő, hátul a szélső ülésekhez Isofix-pontok, magasságában állítható szervokormány, kormányról is vezérelhető CD-s rádió, hat hangszóró, elöl elektromos ablakemelés és tükörmozgatás, távnyitós központi zár, kulcsnélküli indítás, légkondicionáló, fordulatszámmérő, kombinált kijelző, vezetőülés-magasság-állítás, elöl ülésfűtés, hátul osztott támla- és ülőlapdöntés, színezett üvegek, elülső-hátsó ködlámpák, színre fújt lökhárítók, könnyűfém felnik. 

Ára: 3 150 000 Ft

Az Autó2 újság 2005/5. számában megjelenő cikk rövidített változata. 
A teljes tesztet tartalmazó lap április 14-től az újságárusoknál!

Képgaléria

Tekintse meg a tesztautóról készült fényképeinket!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás