Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Suzuki Swift 1.25 DDiS - Olajág

Az eladási listavezető Swift dízelmotorral tör a nagyobb népszerűségre.

Pikoló

A biztonsági felszerelés gazdag, része 4 légzsák és ABS, de függönylégzsák és ESP nem rendelhető

Hiányzott már a dízel a Swiftből. S most árusításkezdetének évfordulója előtt itt van. Erős fagyban is csak másodpercekig izzít. A suzukis megjelölésben DDiS közvetlen befecskendezésű, 1,3-nál kisebb turbódízelmotor 100-nál is csak 2100-at fordul, s 130-nál mutat 3000-et a fordulatmérő. Csak ekkor kezd felhangosodni a motor. A 2200-as fordulat után élénk a gyorsító erő. Ez eltart egy darabig (4000/ perc), azon túl zajosan tiltakozik a hajsza ellen. Induláskor kicsit lomha, az emelkedőkön szembetűnik a motor kicsinysége, vissza kell kapcsolni. Még a városban is visszafogott, 6 l alatti a fogyasztása. Az oszlopok kicsit vastagok, az utastérbe a külső zajok szűrve, az úthibák gyakran szinte szűretlenül jönnek be. A kemény műszerfal és az utastér kialakítása minőségi benyomást kelt. Az ülések majdnem kényelmesek, a fej fölötti magasság hatalmas, oldalt is, hátul a középtermetű térdének is elegendő a hely. A csomagtartó pereme magas, a rakodóhely mérsékelt. Előtte az osztott ülés, egymásra hajtva előrebuktatható a lap és támla – ez majd fél méterrel megnöveli a rakteret. A felszerelés elég bőséges, de hiányzik a légkondicionáló a benzinmotoros 1,3-nál félmillióval drágább dízelből. A gyár tízezer kilométerenként ír elő szervizlátogatást, ami szociális intézkedést sejtet a műhelyek javára: az autó megbízható lesz, s kell egy ok a javítók felkeresésére.

F. A.

Az Autó2 újság 2006/2. számában megjelent cikk rövidített változata.

Öröm, bánat

Öröm:
Takarékos fogyasztás, jó térkínálat, hátsó üléshajtogatás.

Bánat:
Kissé magas ár, feltűnően rövid szervizintervallum, kemény rugózás.

Az Autó2 újság 2006/2. számában megjelent cikk rövidített változata.

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom 1248 cm3; teljesítmény 70 LE/51 kW (4000/min); nyomaték 170 Nm (2000/min); gyorsulás (0–100 km/h) 15 s; végsebesség 165 km/h; fogyasztás (városban/városon kívül) 5,7/4,6 l/100 km; elöl McPherson-, hátul csatolt felfüggesztés; elöl tárcsa-, hátul dobfékek, ABS; hossz x szélesség x magasság 370x169x151 cm; tengelytáv 238 cm; csomagtér 213/562 l.

Ára: 2 950 000 Ft

Az Autó2 újság 2006/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás