Újautó
Ssangyong Rodius 2.7 Xdi 4×4 Premium - Mercedes Koreából
A Ssangyong kategóriaújdonsága, a hétszemélyes, összkerékhajtású egyterű nem titkolja a Mercedes-származást.
Tesztnapló
![]() | |
| |
Karosszéria és utastér
A Rodius hűtőmaszkja azonnal mutatja, hogy erős a Mercedes-hatás, de szinte ez az egyetlen hagyományos elem. Az autó annyira szokatlan megoldásokat vonultat fel, hogy mindenhol feltűnést kelt. Különösen a hátsórész egyedi. A tetőrész kiegyenesedése valódi, ezért elegendő mindhárom sorban a fejmagasság, viszont a leeső ívvonal mint külső formajellegzetesség igen lendületessé teszi az autót. A három üléssor kihasználásával is tágas beltér kényelmes, távolsági utazóautóvá teszi a Rodiust. A második sorba rakott önálló két ülést menetiránnyal szembe lehet forgatni a harmadik sori háromszemélyes padhoz, ezzel az utastér ötfős tárgyalóvá vagy családi nappalivá alakítható. A harmadik sor üléstámlája egyben hajtható le, az egész egység sínen tologatható. A műszerfal kivitele utasbarát, a műszerek pont középen vannak, az első utas és a többiek is láthatják. Ezt méretük és grafikájuk meg engedi. A vezető maga előtt csak az automata váltó állását és néh
![]() | |
| |
Motor, erőátvitel
A Mercedes-eredetű motor nyomatékos igavonó, már 1800-as fordulattól húz. 130-as tempónál még nem zajos, innen is csak gázadásra válaszol hanggal. A váltó is stuttgarti származású, a végáttétele még éppen nem rövid, a fokozatok passzolnak a motorkarakterisztikához. A fogyasztás a nagy tömeghez nem magas. A váltót kézzel is lehet kapcsolni. Az alapvetően hátsókerékhajtás tapadásvesztéstől függő nyomatékot ad az elülső kerekeknek is.
Vezetés, menettulajdonságok
Az üléshelyzet kényelmes, de a hátsó kiképzés zavarja az oldallátást, hat utasnál jóformán csak a nagy külső tükrökre lehet támaszkodni. A középre rakott órákat meg kell szokni. A rugózás a biztonság miatt feszes, a futómű a fejlettebb nyugat-európai országokat szereti. A karosszéria kanyarban nem dől, fékezéskor nem bólogat, gyors fordulókban, terhelten is nagyon biztonságos. A nyomatékvándorlás az elülső kerekekre nem érezhető, sem rántással, sem kormányerőben. A futómű nem mutat befeszülést. A terepfokozatot álló helyzetben lehet kapcsolni. Változó útviszonyok között, mély sárban, hóban biztonságos a hajtáslánc.
Felszereltség
ABS, kitörésgátló, tempomat, vezetői és utaslégzsák, ködfényszórók, tolatóradar, elektromos ablak és tükör, ülésfűtés, klíma-automata, bőrkárpit, motoros-ülés, esőérzékelő, fűthető elülső szélvédő van. Oldal- és függönylégzsák nincs.
Költségek
A használati értékhez megfelelő ár. A koreai autók presztízse a gyártási és anyagminőség miatt emelkedőben van.
Csikós Gábor
Az Autó2 újság 2005/11. számában megjelent cikk rövidített változata
Előnyei – hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2005/11. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Soros négyhengeres dizelmotor, elöl hosszában beépítve, két felülfekvő lánchajtású vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 2696 cm3, furat 86,2 mm, löket 92,4 mm. Teljesítmény: 165 LE/121 kW (4000/min). Nyomaték: 340 Nm (2400/ min). Ötfokozatú automata váltó, hátsókerékhajtásból automatikusan bekapcsolódó összkerékhajtás, terepváltó. Elöl rugóstag, kettős trapézkarral, hátul több lengőlaros futómű. Elöl-hátul kanyarstabilizátor. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel. Gumiméret: 225/65 R16. Csomagtér: 875/3148 Üzemanyagtartály: 80 l. Hossz x szélesség x magasság: 5125x1915x1845 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 2000/2750 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 12,0 s. Végsebesség: 177 km/h. Fogyasztás (város/ városon kívül/vegyes): 12/8,2/9,9 l/100 km.
Ára: 9 490 000 Ft
Az Autó2 újság 2005/11. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...