2009. március 16. hétfő, 00:52
Skoda Roomster Praktik 1.4 PD TDI - Praktikus
Kidobták a Roomster hátsó üléseit, helyükön sík rakfelületet alakítottak ki. Beszereltek egy rácsot, s a hátsó ajtókba üveg helyett lemez került, ablakemelők nélkül – így készült a Skoda Praktik.
Teherpróba
 |
 |  |
 |
Jellegzetes orrával a "hasznos Roomster" Praktik azonnal felismerhető |
|
 |
Ami a Skoda Roomsternél dizájn elem, a belőle kialakított haszonjármű Praktiknál nem a legsikerültebb formai megoldás. Az elejével és a hátuljával semmi gond, de az oldala, a fura formájú hátsó ajtóval és a kerekített első ajtó kivágással érdekes összképet eredményez, amit a hátsó ajtó függőleges fekete díszítése tetéz.
Utastér, raktér Praktikus, hogy az utas és rakteret elválasztó rács csavarok oldása után öt különböző helyzetben rögzíthető, így biztosítva az épp szükséges utas-raktér arányt. Ráadásul a rács a vezető mögött nagyobb teret engedélyez, ami szintén praktikus megoldás. Az utastér többi eleme egyezik a Roomsterrel. A raktér vízszintes padlót kapott, a melynek hátsó utastér lábtér feletti része felhajtható – mivel a kesztyűtartónak nincs fedele, ez az egyetlen hely a járműben, ahol el lehet rejteni csomagokat. Hat komoly rakomány rögzítő fület csavaroztak a raktérbe, s világítás is van a plafon közepén. A központi zárat nélkülöző tesztautó minden ajtaja külön reteszelhető, a hátsó ajtók a rács mellett benyúlva belülről, a raktérajtó pedig csak a vezető ajtajáról nyitható – nem szerencsés megoldás.
 |
 |  |
 |
Mindenhol lemezek, egyedül a hátsó ajtó alja kapott műanyag burkolatot. A nagy-látószögű objektív csal, nem ennyire gömbölyű a tér! |
|
 |
Vezetés, menettulajdonságok Kár, hogy hiányzik a hűtővízhőmérő, s a kilátás is kifogásolható – az első ajtó lekerekítése különösen sávváltáskor, ferdén történő kihajtáskor akadályozza a tájékozódást. Menet közben viszont jó pontokat szerez a Praktik: a háromhengeres dízelmotor könnyedén felpörög, s fürgén kezelve a pontos váltót és nem engedve 2000-alá a fordulatszámot dinamikusan is lehet vele hajtani. Szépséghiba, de minden ilyen felépítésű, a személy kivitelekhez képest korlátozott szigeteléssel ellátott járművere jellemző, hogy a raktér felerősíti a kipufogódob hangját, ami különösen gázadáskor szembetűnő, amikoris a háromhengeres wartburgos hangot hallató erőforrás is hallat magáról.
Felszereltség, költségek Van benzines kivitele is, de 70 és 80 lóerős háromhengeres PD TDI motorral is rendelhető a Praktik, a kettő közötti árkülönbség 75 ezer forint. Az alapárért gyakorlatilag semmi extra nem jár, mindenért fizetni kell, viszont cserébe bőséges a lista, a kocsi teljesen testre szabható.
ÁT
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom: 1422 cm3. Teljesítmény: 51 kW (70 LE) 4000/percnél. Nyomaték: 155 Nm 1600-2800/percnél. Ötfokozatú váltó, elsőkerék-hajtás. Önhordó acélkarosszéria. Elől tárcsa, hátul dobfék. Hosszúság: 4205 mm, szélesség: 1684 mm, magasság: 1607 mm, tengelytáv: 1617 mm. Raktér 1783 liter. Saját tömeg: 1205 kg, megengedett legnagyobb össztömeg: 1845 kg. Végsebesség: 158 km/h. Átlagfogyasztás: 5,7 l/100 km. Alapár (nettó): 2 618 000 Ft.
Comments
comments