Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Skoda Roomster Praktik 1.4 PD TDI - Praktikus

Kidobták a Roomster hátsó üléseit, helyükön sík rakfelületet alakítottak ki. Beszereltek egy rácsot, s a hátsó ajtókba üveg helyett lemez került, ablakemelők nélkül – így készült a Skoda Praktik.

Teherpróba

Jellegzetes orrával a "hasznos Roomster" Praktik azonnal felismerhető

Ami a Skoda Roomsternél dizájn elem, a belőle kialakított haszonjármű Praktiknál nem a legsikerültebb formai megoldás. Az elejével és a hátuljával semmi gond, de az oldala, a fura formájú hátsó ajtóval és a kerekített első ajtó kivágással érdekes összképet eredményez, amit a hátsó ajtó függőleges fekete díszítése tetéz.

Utastér, raktér Praktikus, hogy az utas és rakteret elválasztó rács csavarok oldása után öt különböző helyzetben rögzíthető, így biztosítva az épp szükséges utas-raktér arányt. Ráadásul a rács a vezető mögött nagyobb teret engedélyez, ami szintén praktikus megoldás. Az utastér többi eleme egyezik a Roomsterrel. A raktér vízszintes padlót kapott, a melynek hátsó utastér lábtér feletti része felhajtható – mivel a kesztyűtartónak nincs fedele, ez az egyetlen hely a járműben, ahol el lehet rejteni csomagokat. Hat komoly rakomány rögzítő fület csavaroztak a raktérbe, s világítás is van a plafon közepén. A központi zárat nélkülöző tesztautó minden ajtaja külön reteszelhető, a hátsó ajtók a rács mellett benyúlva belülről, a raktérajtó pedig csak a vezető ajtajáról nyitható – nem szerencsés megoldás. 

Mindenhol lemezek, egyedül a hátsó ajtó alja kapott műanyag burkolatot. A nagy-látószögű objektív csal, nem ennyire gömbölyű a tér!

Vezetés, menettulajdonságok Kár, hogy hiányzik a hűtővízhőmérő, s a kilátás is kifogásolható – az első ajtó lekerekítése különösen sávváltáskor, ferdén történő kihajtáskor akadályozza a tájékozódást. Menet közben viszont jó pontokat szerez a Praktik: a háromhengeres dízelmotor könnyedén felpörög, s fürgén kezelve a pontos váltót és nem engedve 2000-alá a fordulatszámot dinamikusan is lehet vele hajtani. Szépséghiba, de minden ilyen felépítésű, a személy kivitelekhez képest korlátozott szigeteléssel ellátott járművere jellemző, hogy a raktér felerősíti a kipufogódob hangját, ami különösen gázadáskor szembetűnő, amikoris a háromhengeres wartburgos hangot hallató erőforrás is hallat magáról.

Felszereltség, költségek Van benzines kivitele is, de 70 és 80 lóerős háromhengeres PD TDI motorral is rendelhető a Praktik, a kettő közötti árkülönbség 75 ezer forint. Az alapárért gyakorlatilag semmi extra nem jár, mindenért fizetni kell, viszont cserébe bőséges a lista, a kocsi teljesen testre szabható.

ÁT

Akár egy alapfelszereltségű Roomster is lehetne, az egyetlen extra a légkondicíonáló
 
Trükkös megoldás a nem egysíkú válaszrács, de az utastérből nézve nem a legszebb
 
A vezető ajtajára került a raktérnyitó, sehonnan máshonnan nem nyitható a raktér ajtaja. Lassan a kézi ablakemelő is technikatörténeti emlék
    

Nagyobb haszonjárművekben se mindig látni ilyen komoly rakományrögzítő szemeket
 
Semmi felesleges nem maradt a hátsó ajtókon
 
Felhajtható a hátsó utasok lábtere, ide is lehet pakolni. Látható, hogy csavarokkal öt fokozatban lehet rögzíteni a válaszrácsot
    

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1422 cm3. Teljesítmény: 51 kW (70 LE) 4000/percnél. Nyomaték: 155 Nm 1600-2800/percnél. Ötfokozatú váltó, elsőkerék-hajtás. Önhordó acélkarosszéria. Elől tárcsa, hátul dobfék. Hosszúság: 4205 mm, szélesség: 1684 mm, magasság: 1607 mm, tengelytáv: 1617 mm. Raktér 1783 liter. Saját tömeg: 1205 kg, megengedett legnagyobb össztömeg: 1845 kg. Végsebesség: 158 km/h. Átlagfogyasztás: 5,7 l/100 km. Alapár (nettó): 2 618 000 Ft.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás