Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Skoda Roomster 1.6 16V Style - Fejforgató

A Skoda extravagáns egyterűjében új 1,6-os, 16 szelepes motor debütált.

Pikoló

Példás helykínálat – főként a második sorban –, a tetősín és az egész utasteret fedő panorámatető feláras. A mély hátsó oldalablakon keresztül gyerekek is könnyedén bámészkodhatnak

A feltűnést keltő karosszéria kétlelkű: a vezetési hely funkcionális, a 40/20/40 arányban osztott hátsó üléssor parádés térkínálatú. Az anyagok kellemesek, sok a praktikus részlet, pakolóhely bőven akad. A támlák hátul is dönthetőek, a szélső ülések tologathatóak is, az oldalablakok mélyről indulnak, szellős a láb-, a fej- és a válltér; utóbbi a szélsőknél keskenyebb középső szék kiemelésével és a másik két ülés középre tolásával még fokozható is. A raktérajtó mélyről, teljes szélességben nyílik, a hátsó ülések összehajtva az elülsők tövébe dönthetők, akár ki is emelhetők a sík padlójú raktérből.

A Roomsterben debütált hagyományos befecskendezésű 16 szelepes 1,6-os a már ismert közvetlen befecskendezéses 1,6 FSI leszármazottja.

A kárpitok finomak és több tónusúak, a műszerfal egy része puha borítású, az elülső ajtózsebek palacktartósak, a kesztyűtartó és a váltó előtti pohártartó egyaránt kettős

A 105 lovas benzines kellemes nyomaték-karakterisztikával dolgozik, akár már 1500-as fordulattól terhelhető. Gyorsító ereje egészen a 6500-as leszabályozási fordulatig élvezhető. Városban csendesen fut, 120 körül a futómű, felette már a motorzaj a domináns, 130-as tempónál ötödik fokozatban 3600 környékén, hajszálnyit a zajhatár fölött forog a főtengely. A nem egész 3 fordulatos sebességfüggő rásegítésű kormánnyal az irányíthatóság és az egyenesfutás mindenkor jó. A futómű hangolása biztonságosan feszes, de nem kényelmetlen, a karosszériadőlés elenyésző, a hátsó felfüggesztések azonban a jelentősebb keresztirányú úthibákon felüthetnek.

A Roomster jelentős csábereje a hosszú, nem túlzó árakat (pl. a teljes utasteret fedő napfénytetőt 183 000 Ft-ért) soroló extralistája, kielégítő alapellátmánya és rendkívül jól variálható, feltűnően csomagolt utastere. De nem elhanyagolható erénye lehet a vegyes használatban mért 8,3 l/100 km-es fogyasztása.

Katona M.

Az Autó2 újság 2007/1. számában megjelent cikk rövidített változata.

Képgalériánk megtekintéséhez kattintson ide!

Öröm, bánat

Öröm: Kellemes nyomaték-karakterisztika, méretes csomagtér, igen tágas hátsó tér, kényelmes ülések, igényes kárpitozás, hosszú opciós lista.

Bánat: Autópályán zajos motor, kardánalagút, kilátászavaró középső oszlopok, hátsó felfüggesztések rugózási kényelme és zajszigeteltsége, pedálrend.

Az Autó2 újság 2007/1. számában megjelent cikk rövidített változata.

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1598 cm3; teljesítmény 105 LE/77 kW (5600/min); nyomaték 153 Nm (3800/min); gyorsulás (0–100 km/h) 10,9 s; végsebesség 184 km/h; fogyasztás (vegyes) 7,0 l/100 km; felfüggesztés elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkarok; elöl-hátul tárcsafékek; hossz x szélesség x magasság 421x168x161 cm; tengelytáv 262 cm; csomagtér 450-1780 l.

Ára: 4 029 600 Ft

Az Autó2 újság 2007/1. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás