Hírek
Seat Exeo - Új kategóriában a spanyolok
Noha a Seat tulajok zöme elégedett autójával, eddig középkategóriás modell híján sokak kényszerültek a márka elhagyására. A spanyolok friss középkategóriása, az Exeo nem csak őket szeretné visszahódítani, új vevőket is a márkához kíván vonzani.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Szemből kifejezetten passzol a tavaly érkezett Ibizához az Exeo, az orr rész erősen márkaidentitást sugárzó. Az oldalpanel azonban ismerős, hisz egy az egyben a 2000-2008 között gyártott Audi A4-esé. Nem titok, a Németországban összecsomagolt gyártósorokat elismerésre méltó logisztikai bravúrral vitték délre, hogy ott némi módosítással az Exeót gyártsák. A fejlesztési költségek így szerények maradtak, sokra nem is volt keret. Az már nem fért a költségvetésbe, hogy az oldallemezek présgépeit módosítsák.
A látványos spórolás persze a vásárlóknak is jól jöhet. Nekik a Seat a korábbi A4, maradinak nem nevezhető technikáját és igen gazdag alapellátmányt, viszonylag kedvező árért ígér.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az Exeo egyébként nem csupán formájában különbözik a régi A4-től. Friss az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink futómű hangolása, a motorpark vérátömlesztett. Az alap továbbra is a hengerenkénti 2 szelepes, 102 lóerős, 1,6 literes benzines, ám már ehhez is hatfokozatú kéziváltó jár. Az összes többi variáns turbós, benzinesből 1,8 literes, 150 lovas és 2,0 literes, közvetlen befecskendezésű, 200 lóerős választható. A TDI-k a Seat palettájában elsőként itt közös nyomócsöves befecskendezésűek, a 2,0 literes blokk a kezdetekkor 143 és 170 lovas kivitelben, ősztől 120 lovas variánssal is érkezik.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az alapokat adó A4-nél 10,5 cm-rel hosszabb Exeo csomagtere 15 litert hízott, 460 literes, a karosszéria méretesebb első túlnyúlása a gyalogosvédelmi jellemzőket javítja. A legfőbb konkurensek (Citroën C5, Renault Laguna, Toyota Avensis) árszintjére ígért friss versenyző legfőbb ütőkártyája egyértelműen ellátmánya lesz. Már a bázis (Reference) kivitelnél is jár a zajszigetelést és a törésvédelmet is javító kétrétegű oldalüvegezés, a vezető térdét óvóval együtt 7 légzsák, a kitörésgátló, a kétzónás automata klímaberendezés, az MP3 olvasós CD-rádió, a ködfényszóró-pár, az elektromos ablak- és tükörmozgatás, valamint a távirányítós központi zár. Az opciós paletta szintén gazdag, sok egyéb mellett sportfutómű, napelemes, a parkoló autó légkondiját járató üvegtető is választható. Az ősszel érkező Exeo palettája ősszel Sport Tourer néven bővül a kombi variánssal, ugyanakkor az eladások zömét váró 2,0 literes TDI fokozatmentes automata váltóval is megjelenik.
A Seat Exeo spanyolországi menetpróbájáról bővebben Az Autó március 26-án megjelenő áprilisi számában olvashatnak!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...