Jogi tanácsok

2009. március 16. hétfő, 00:52

Reped az ablak

A kérdés: Néhány hete a Kerepesi úton haladtam, amikor beértem az előttem cammogó Kamaz teherautót, amelynek apró kavicsos rakománya le volt ugyan takarva, de a ponyva itt-ott lyukas volt. Nem tudtam rögtön megelőzni a forgalom miatt, és amíg mögötte haladtam, felcsapódott a szélvédőmre egy kavics, ami az ő platójáról esett le. Nyomban utána is eredtem,

A kérdés:

Néhány hete a Kerepesi úton haladtam, amikor beértem az előttem cammogó Kamaz teherautót, amelynek apró kavicsos rakománya le volt ugyan takarva, de a ponyva itt-ott lyukas volt. Nem tudtam rögtön megelőzni a forgalom miatt, és amíg mögötte haladtam, felcsapódott a szélvédőmre egy kavics, ami az ő platójáról esett le. Nyomban utána is eredtem, és a következő lámpánál kérdőre vontam. Õ csak azt hajtogatta: az a sérülés már biztos ott volt korábban is, nem az ő rakományától származik. Mivel én egyedül voltam, ráadásul nő vagyok, ők meg ketten, nem akartam szembeszállni velük. A telefonom nem volt nálam, így még a rendőrséget se tudtam kihívni. Mit lehet ilyenkor tenni, hogy megtéríttessem a káromat, és ki lehet-e egyáltalán javítani egy mogyoró nagyságú sérülést?

A válasz:

Ha a teherautós nem vállalta a károkozást, ön csak saját cascója alapján kaphat térítést. Ha nincs cascója, de van kiegészítő üvegkár-biztosítása a kötelezőjéhez, akkor ki tudja fizettetni a költségeket.
Egy mogyoró nagyságú repedés többnyire javítható, de érdemes minél hamarabb felkeresni egy erre szakosodott mestert, mert később a javítás eredménye a lyukba lerakódó por, piszok miatt kevésbé lesz jó minőségű.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás