Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Renault Kangoo 4×4 - Van tere

A Kangoo nem igazi off-road autó, de felkészítették a rossz útviszonyokra.

Első oldal

Kangoo 4×4, a négykerékhajtás a Nissanból jön, a hosszabb áttételű sebváltó a Scénic RX4-ből. A nemesebb részeket alul védőlemezek óvják
A tolóajtós mindenes négykerékhajtással mindenhol elboldogul, ahol ilyen jellegű autók járhatnak. Ehhez passzol is az 1,9 literes, 84 lovas, a közvetlen befecskendezéses közös csöves turbódízel. A már 2000-es percenkénti fordulaton leadott 180 Nm-es nyomatékot a hajtott elülső kerekek kipörgésekor, a beprogramozott sémához alkalmazkodó adaptív hidraulikus kuplung automatikusan osztja el az elülső és hátsó tengelyek között. A nyomatékelosztás aránya a sebességtől függ. A Nissantól átvett rendszerben ehhez a művelethez a vezetőnek nem kell semmit sem kapcsolnia. Az elülső kerekek tapadását elektronikus kipörgésgátló nyújtja meg. Az autó a csúszós, mély, saras vagy nedves füves úton tovább marad mozgásképes, mint az összkerekes szabadidőautók. Ez a képesség terepgumikkal javítható, számolva azzal, hogy a minimálisan kárpitozott doboz az egyébként is az átlagosnál jobban hallható futóműzaj hangszórójává válik. A hasmagasságot 18 centivel növelték, az elülső rugós tagok erősebbek, a motorteret acéllemez védi alulról. A gázlómélysége 400 mm. Két utassal és a 150 kilónyi raktérterheléssel a Kangoo mintegy 25-30 fokos emelkedőn képes felmászni.

Az úthiba elnyelése nagyon jó, viszont a kerekek dobolása figyelmeztet a rossz utakon a túlzott sebességre.

A csomagtartóban a pótkerék függőlegesen áll jobb oldalon. Ha széles tárgyat kell szállítani, az könnyen, gyorsan áthelyezhető. A raktér műanyag burkolatú, ez a használat szempontjából ideális, de zajszigetelésre nem elég.

Hátul nagy a láb- és a fejtér, a szellőzés ott nem tökéletes: a tolóajtók a billenőablakokon át vesznek levegőt. Nagyok a tető alatti nagyméretű tárolódobozok kétoldalt és a szélvédő feletti, hatalmas elülső polc.

A raktér világítása a második üléssor feletti erős lámpával kitűnő. Az elülső fejtámlák aktívak, a hátsók az üléstámlába tolhatóak, nem zavarják a kilátást.

A hátsó üléshajtogatás után a raktér tökéletesen sík marad.  

Cs-S

Öröm, bánat

Öröm
Hatalmas utas- és csomagtér, sok rakodóhely, jó mászóképesség rossz útfelületen, univerzális használhatóság, gazdaságos üzem, ABS és pánikfék.

Bánat
Nagy helyigénnyel és erővel nyitható hátsó ajtó, lejtőn kicsit nehéz tolóajtónyitás, nagy belső zaj.

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom 1870 cm3;
Teljesítmény 84 LE/62 kW (4000/min);
Nyomaték 180 Nm (2000/min);
Gyorsulás (0–100 km/h) 16,2 s;
Végsebesség 142 km/h;
Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes) 9,3/6,3/7,4 l/100 km;
Felfüggesztés elöl McPherson spirálrugókkal, hátul független hosszanti lengőkarok torziós rugókkal, elöl-hátul stabilizátorral;
Elöl tárcsa-, hátul dobfék;
Gumik 175/65 R14; hossz x szélesség x magasság 404x167x187 cm;
Tengelytáv 260 cm;
Csomagtér 650/2600 l;
Ötfokozatú kéziváltó, hidraulikusan vezérelt (viszkós) állandó négykerékhajtás.

Ára: 5 350 000 Ft

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás