Bemutatók
2009. március 16. hétfő, 00:52
Renault Clio III - Biztos alapokon
Az elődjét minden irányban túlnövő legfrissebb Clio egyéb jellemzőivel is tovább kíván lépni. Újdonságainak jó része már ismerős.
Első oldal
![]() | |
| |
A padlólemez a Renault–Nissan- szövetség B-platformja, ez a Nissan Micra, a Renault Modus és a Dacia Logan alapja is. A felfüggesztések a kategóriában megszokott módon elöl McPhersonok, hátul csatolt lengőkarok, a kanyarstabilizátor mindkét futóműben alaptartozék.
Az új far a Mégane-éhoz hasonlóan szoknyás, a síkokkal határolt csomagtér 33 litert hízott, most 288 literes, a hátsó üléstámla tövében vaskos küszöb véd a csomagok vészfékezési előretörtetésétől. Az utastér is érezhetően nőtt, az elülső válltér 3 centivel lett szélesebb, de még nagyobb az előrelépés hosszban: rövid ülőpróbánk alapján felnőttek is kényelmesen elférnek egymás mögött. A hátsó pad középső helyét rövidebb ülőlapjával és a gazdagabb szereltségekben lehajtható, az utas nyakát is határozottan védő fejtámaszával kifejezetten gyerekekre méretezték. A beltér
![]() | |
| |
A motorpaletta három benzines (1,2 l: 75 LE, 1,4 l: 98 LE, 1,6 l: 111 LE) és három teljesítményszinttel (68, 86 és 106 LE) egy 1,5 literes turbódízelt sorakoztat fel, valamennyi Euro4-es. 2006-ban érkezik hatfokozatú váltóval a 2,0 literes, 140 lovas csúcsbenzines, amely felárért szekvenciális automata váltóval is elérhető lesz. Az indulóválasztékban csak az 1,6 literes benzineshez társítható majd automata, az 1,2-eshez és a 86 lovas dízelhez kormány mögötti fülekkel vezérelhető robotizált egység lesz választható felárért, a 106 lovas öngyújtós pedig alapáron kapja a Renault–Nissan első közös fejlesztésű hatsebességes, manuális váltóját.
![]() | |
| |
A Clio harmadik generációjának feláras extrakínálatát is jelentősen kibővítették: a szeptemberben piacra lépő kisautóhoz a kanyarkövető és xenonfényszóró, a sebességtartó és -szabályozó, az MP3-as CD-játszó, a függönylégzsák, a guminyomás-ellenőrző rendszer és az automatikus nyitást, kulcs nélküli indítást is lehetővé tevő Renault-kártya szintén elérhető lesz. Az autó öt alapkivitelben (Authentique, Expression, Dynamique, Privilege, Initiale) és három felszereltségi szintben (Pack, Comfort és Luxe) szeptemberben érkezik a hazai kereskedőkhöz. A Modus elemeinek húsz százalékát hasznosító Clio III kifejlesztése mindössze 28 hónapot vett igénybe, 953 millió eurós költségvetése főként annak tudatában számít takarékosnak, hogy az autót készítő francia és török gyárak átalakítása önmagában 630 millió euróba került.
Választékbővítésnek, szerényebb felszereltséggel és visszafogott árral 2006 végéig a második generációs Clio is gyártásban marad, a Thaliáról pedig azt rebesgetik, hogy egészen 2008-ig alapvetően mai formájában fut majd.
Katona Mátyás
Műszaki adatok
1.2 | 1.4 | 1.6 | 1.5 dCi (68 LE) | 1.5 dCi (86 LE) | 1.5 dCi (106 LE) | |
Henger-/szelepszám | 4/16 | 4/8 | ||||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1149 | 1390 | 1598 | 1461 | ||
Kompresszióviszony | 9,8:1 | 10,0:1 | 9,8:1 | 17,9:1 | ||
Furat x löket [mm] | 69×76,8 | 79,5×70,0 | 79,5×80,5 | 76×80,5 | ||
Teljesítmény [LE/kW(1/min)] | 75/55(5500) | 98/72(5750) | 111/82(6000) | 68/50(4000) | 86/63(3750) | 106/78(4000) |
Nyomaték [Nm(1/min)] | 105(4250) | 127(4250) | 151(4250) | 160(1700) | 200(1900) | 240(2000-2500) |
Gyorsulás (0–100 km/h) [s]* | 13,4 | 11,3 | 10,2 (12,2) | 15,2 | 12,7 | 11,1 |
Végsebesség [km/h]* | 167 | 183 | 190 (186) | 162 | 174 | 190 |
Fogyasztás [l/100 km]* | ||||||
város | 7,6 | 8,7 | 8,8 (10,0) | 5,3 | 5,2 | 5,7 |
városon kívűl | 4,9 | 5,4 | 5,4 (6,1) | 4,3 | 4 | 4,1 |
vegyes | 5,9 | 6,6 | 6,6 (7,5) | 4,6 | 4,4 | 4,6 |
Csomagtér [l] | 288-1038 | |||||
Üzemanyagtartály [l] | 55 | |||||
Hossz x szélesség x magasság [mm] | 3986x1707x1493 | |||||
Tengelytáv [mm] | 2575 | |||||
Saját tömeg/össztömeg [kg] | 1080-1190/1570-1680 | |||||
Felfüggesztés elöl/hátul | McPherson/csatolt hosszanti lengőkarok spirálrugókkal és torziós rúddal | |||||
Kormánymű | Fogasléces kormánymű sebességfüggő rásegítéssel, kerékmérettől függően 2,84-3,0 fordulattal | |||||
Fékek (elöl/hátul) | Tárcsa/dob | Tárcsa/tárcsa | Tárcsa/dob | Tárcsa/tárcsa |
Comments
Címkék: clio, újdonságainak
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...