Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Renault Clio III - Biztos alapokon

Az elődjét minden irányban túlnövő legfrissebb Clio egyéb jellemzőivel is tovább kíván lépni. Újdonságainak jó része már ismerős.

Első oldal

Immár a Clióhoz is elérhető
a Renault kulcs nélküli nyitást és indítást engedő kátyás rendszere
A markáns forma hosszban 17,5 (3986 mm), tengelytávban 10,5 (2575 mm), magasságban (1493 mm), szélességben (1707 mm) pedig 6 centit nőtt elődjéhez képest. Megjelenésekor menetkomfortjával már a most leköszönő második nemzedék is túlmutatott kategóriáján. Most is ez az egyik fő cél, míg biztonságból, vezetési élményből és a helyből is az átlagosnál többet kíván adni a Renault.

A padlólemez a Renault–Nissan- szövetség B-platformja, ez a Nissan Micra, a Renault Modus és a Dacia Logan alapja is. A felfüggesztések a kategóriában megszokott módon elöl McPhersonok, hátul csatolt lengőkarok, a kanyarstabilizátor mindkét futóműben alaptartozék.

Az új far a Mégane-éhoz hasonlóan szoknyás, a síkokkal határolt csomagtér 33 litert hízott, most 288 literes, a hátsó üléstámla tövében vaskos küszöb véd a csomagok vészfékezési előretörtetésétől. Az utastér is érezhetően nőtt, az elülső válltér 3 centivel lett szélesebb, de még nagyobb az előrelépés hosszban: rövid ülőpróbánk alapján felnőttek is kényelmesen elférnek egymás mögött. A hátsó pad középső helyét rövidebb ülőlapjával és a gazdagabb szereltségekben lehajtható, az utas nyakát is határozottan védő fejtámaszával kifejezetten gyerekekre méretezték. A beltér
A hátfal a Mégane-énál kevésbé hangsúlyos, de szoknyás.
formavilága nemcsak ötleteket, hanem konkrét elemeket is átörökített a Mégane-ból és a Modusból. A műszerfal leginkább a Mégane-éra emlékeztet, s a klímavezérlőt is a nagytestvérből hozták, de a Scénicben, majd a Modusban megismert rövid irányjelző-fényszóró és ablaktörlő kapcsolók is megtalálhatók. A belső anyagai a felszereltséggel arányosan finomodnak, a 9,4 literes kesztyűtartó a légkondicionálós változatokban hűtött, s az elülső és a hátsó ajtókra is kerültek zsebek minden kivitelben.

A motorpaletta három benzines (1,2 l: 75 LE, 1,4 l: 98 LE, 1,6 l: 111 LE) és három teljesítményszinttel (68, 86 és 106 LE) egy 1,5 literes turbódízelt sorakoztat fel, valamennyi Euro4-es. 2006-ban érkezik hatfokozatú váltóval a 2,0 literes, 140 lovas csúcsbenzines, amely felárért szekvenciális automata váltóval is elérhető lesz. Az indulóválasztékban csak az 1,6 literes benzineshez társítható majd automata, az 1,2-eshez és a 86 lovas dízelhez kormány mögötti fülekkel vezérelhető robotizált egység lesz választható felárért, a 106 lovas öngyújtós pedig alapáron kapja a Renault–Nissan első közös fejlesztésű hatsebességes, manuális váltóját.

A beltér szín- és kárpitvilága felszereltségfüggő. A légkondicionáló vezérlőpultja a Mégane-ból, a hűtőegység a Modusból jön
Az ötcsillagos EuroNcap-minősítésű új Clióba összesen tíz légzsák fér, a hazai alapzsákszám négy. Az 1,6-os benzinestől felfelé valamennyi motorhoz és a legizmosabb dízelhez, ahogyan a kitörésgátlós változatokhoz is, négy tárcsafék jár. A Bosch nyolcadik generációs blokkolásgátlója az elektronikus fékerőelosztóval és a vészfékasszisztenssel együtt alapáras; erős fékezésnél automatikusan indul a vészvillogó. Az elülső ülésekhez kettős överő-határolós övfeszítők járnak, az ötajtós változatokban az övalácsúszást egy további előfeszítő is gátolja. A háromajtósoknál ehelyett az üléspárna aljába szerelt légzsák véd. A kormánykerék váza deformálódó magnézium, a kormányoszlop öszszecsukló. Hátul valamennyi üléshely alácsúszásgátló szerkezetet kapott, a szélső utasok hárompontos övei erőhatárolósak, feszítősek. Az öt fejtámasz közül az elülsők az üléstámlával együtt a korábbinál sokkal hatásosabban védenek a ráfutásos baleseteknél.

A Clio harmadik generációjának feláras extrakínálatát is jelentősen kibővítették: a szeptemberben piacra lépő kisautóhoz a kanyarkövető és xenonfényszóró, a sebességtartó és -szabályozó, az MP3-as CD-játszó, a függönylégzsák, a guminyomás-ellenőrző rendszer és az automatikus nyitást, kulcs nélküli indítást is lehetővé tevő Renault-kártya szintén elérhető lesz. Az autó öt alapkivitelben (Authentique, Expression, Dynamique, Privilege, Initiale) és három felszereltségi szintben (Pack, Comfort és Luxe) szeptemberben érkezik a hazai kereskedőkhöz. A Modus elemeinek húsz százalékát hasznosító Clio III kifejlesztése mindössze 28 hónapot vett igénybe, 953 millió eurós költségvetése főként annak tudatában számít takarékosnak, hogy az autót készítő francia és török gyárak átalakítása önmagában 630 millió euróba került.

Választékbővítésnek, szerényebb felszereltséggel és visszafogott árral 2006 végéig a második generációs Clio is gyártásban marad, a Thaliáról pedig azt rebesgetik, hogy egészen 2008-ig alapvetően mai formájában fut majd.

Katona Mátyás

Műszaki adatok

1.2 1.4 1.6 1.5 dCi (68 LE) 1.5 dCi (86 LE) 1.5 dCi (106 LE)
Henger-/szelepszám 4/16 4/8
Hengerűrtartalom [cm3] 1149 1390 1598 1461
Kompresszióviszony 9,8:1 10,0:1 9,8:1 17,9:1
Furat x löket [mm] 69×76,8 79,5×70,0 79,5×80,5 76×80,5
Teljesítmény [LE/kW(1/min)] 75/55(5500) 98/72(5750) 111/82(6000) 68/50(4000) 86/63(3750) 106/78(4000)
Nyomaték [Nm(1/min)] 105(4250) 127(4250) 151(4250) 160(1700) 200(1900) 240(2000-2500)
Gyorsulás (0–100 km/h) [s]* 13,4 11,3 10,2 (12,2) 15,2 12,7 11,1
Végsebesség [km/h]* 167 183 190 (186) 162 174 190
Fogyasztás [l/100 km]*  
város 7,6 8,7 8,8 (10,0) 5,3 5,2 5,7
városon kívűl 4,9 5,4 5,4 (6,1) 4,3 4 4,1
vegyes 5,9 6,6 6,6 (7,5) 4,6 4,4 4,6
Csomagtér [l] 288-1038
Üzemanyagtartály [l] 55
Hossz x szélesség x magasság [mm] 3986x1707x1493
Tengelytáv [mm] 2575
Saját tömeg/össztömeg [kg] 1080-1190/1570-1680
Felfüggesztés elöl/hátul McPherson/csatolt hosszanti lengőkarok spirálrugókkal és torziós rúddal
Kormánymű Fogasléces kormánymű sebességfüggő rásegítéssel, kerékmérettől függően 2,84-3,0 fordulattal
Fékek (elöl/hátul) Tárcsa/dob Tárcsa/tárcsa Tárcsa/dob Tárcsa/tárcsa

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás