Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Renault Clio 1.2 Authentique Plus - Minőségi csere?

Ha a Renault a minőségével tudna mit kezdeni, lényeges előrébb lehetne az eladási listákon.

Képekben

Barátságos arc, viszonylag nagy beltér, jó biztonság, alacsonyabb alaktényező(Cw 0,342). A kisebb sérüléseket az első űanyag sárvédők deformációk nélkül viselik el, az átlag feletti technológiai szintre utal a könnyűfém gépháztető Az ajtóra kitett oldalindex is biztonsági ötlet
A csomagtér 288 literes, az ülések hajtogatásával 1038 literre növelhető. A hátsó lökhárítónak legalább a széleit fekete műanyag védi
Olcsó anyagokból, divatos, jó minőségi érzetű belő. A kezelőszervek finoman működnek
A szemölccsé zsugorított kormánykapcsolók egyike, ráadásul a rádiót irányítja erről az ideális helyről; finoman billen, öröm használni
A kesztyűtartó öblös
A Renault egyik biztonsági fogása: az öv alsó bekötése magán az ülésen van. Ez a pont kevésbé deformál és közelebb is van a bent ülőhöz
Az elülső ajtó zsebe még használható méretű, a kemény műanyag ajtóburkolaton mindössze tenyérnyi (fekete) textília van
A hátsó ajtóig érve a zseb szinte eltűnik
Méretes hely hátul

A csomagtér nagy, a pereme viszont kicsit magas
Könnyen és jól hajtogatható a hátsó üléssor
A Renault nem felejt, csak takarékoskodik. Az állítólag költségesebb Mégane-gyorstankolót nem vitték át a Clióra
Itt már minden németes rendben áll, a takarékos, hengerenkénti négy szelepes motorból nem sokat látni

Az Autó2 újság 2005/11. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztés Motor, erőátvitel
Csekély szél- és motorzaj, csendes beltér
Jó vezetési helyzet, méretes utastér
Kényelmes rugózás (jó egyenesfutás, megfelelő kanyarodási tulajdonságok)
Gazdag felszereltség (biztonsági is)
Forgatógombos támlaállítás
A vezetőülés magassága nem állítható
Kicsit magas csomagtérperem
Kulturált járású, csendes motor
Nagyon jó váltó
Mérsékelt dinamizmus
Kicsit magas fogyasztás
Biztonság Költségek
 Kategóriája egyik legbiztonságosabb (ötcsillagos) karosszériája, a legjobb gyermekvédelemmel
Összes légzsák, hárompontos biztonsági öv és fejtámla
Isofix-bekötési pontok három ülésen is
30 000 km-es olajcsere- és szervizperiódus
12 évi átrozsdásodás elleni garancia
Drága

Az Autó2 újság 2005/11. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Motor
Euro4-es, folyadékhűtéses, négyütemű, soros négyhengeres benzinmotor elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, fogazottszíjhajtásos, felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szeleppel. Acélblokk, könnyűfém hengerfej. Hengerűrtartalom: 1149 cm3, furat 69,0 mm, löket 76,8 mm. Sűrítési arány: 9,8 : 1. Teljesítmény: 75 LE/55 kW (5500/min). Nyomaték: 105 Nm (4250/min). Olajtöltés: *3,5 l. Hűtővíz: 5,0 l. Akkumulátor: 12 V 47 Ah. Generátor: 90 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, hidraulikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló. Áttételek: I. 3,72 ; II. 2,047 ; III. 1,39; IV. 1,02; V. 0,82 H. 3,54. Végáttétel: 4,35.

Futómű
Elöl McPherson – felfüggesztések, hátul csatolt hosszanti lengőkarok spirálrugókkal, hidraulikus lengéscsillapítókkal. Elöl-hátul torziós stabilizátor. Hidraulikus fékrendszer, elöl tárcsa-, hátul dobfékkel. Fogasléces kormánymű elektromechanikus rásegítéssel.

Karosszéria
Ötajtós, ötszemélyes, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1090 kg tól. Megengedett össztömeg: 1580 kg. Üzemanyagtartály: 55 l. Hossz: 3986 mm, Szélesség: 1707 mm, Magasság: 1493 mm, Tengelytáv: 2575 mm, Nyomtáv elöl: 1472 mm, Nyomtáv hátul: 1470 mm, Belső szélesség elöl: 1390 mm, Belső szélesség hátul: 1410 mm, Belmagasság elöl: 980 mm, Elülső ülőlap: 490 mm, Lábhelyméret: 500–690 mm, Belmagasság hátul: 940 mm, Hátsó ülőlap: 460 mm, Üléstér: 100–335 mm, Csomagtér: 288/1038 l, Gumik: 165/65 R15 (Bridgestone B250).

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0 100 km/h): 13,4 s
Végsebesség: 167 km/h
Fogyasztás (EU)
város: 7,6 l/100 km
városon kívül: 4,9 l/100 km
vegyes: 5,9 l/100 km
Tesztátlag: 8,1 l/100 km*
*Saját mérés, egy személlyel 17-25 Celsius-fok között

Garancia, szerviz
Kétévi általános garancia és védőszárny – szolgáltatás (hosszabbítható), 12 évi átrozsdásodás elleni garancia, 30 000 km-es (vagy évi) olajcsere – periódus.

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Az induló modell (Authentique) felszereltsége
Két frontlégzsák, öt hárompontos öv (a hátsó szélsőkön is erőhatárolóval) és fejtámla, blokkolásgátló, pánikfék, aszferikus tükör a bal oldalon, Isofix – pontok három ülésen, fékezésre vészvillogás, állítható magasságú fényszórók, távvezérelt központi zár, automatikusan záródó ajtók, hátsó ablaktörlő, elektromos ablakmozgatás elöl, fedélzeti számítógép, színezett üvegezés, egészben dönthető hátsó üléstámla, indításgátló.
A legolcsóbb 5 ajtós változat ára: 2 780 000 Ft

Az Authentique Plus többletszereltsége
Elülső oldallégzsákok, függönylégzsákok, aszimmetrikusan dönthető hátsó ülések, rádió-CD, hazakísérőfény, megvilágított kesztyűtartó

Ára: 3 030 000 Ft

Az Autó2 újság 2005/11. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás