Haszonjármű

2009. március 16. hétfő, 00:52

RAI 2007 - Az év haszonjárműveinek gálája

Amszterdam. Évről-évre itt adják át a rangot jelentő Truck of the Year és Van of the Year díjakat. A haszonjárművesek felvonulása persze jó lehetőséget ad az újdonságok bemutatására is. Betűrendbe szedtük őket.

Ahogyan arról már hírt adtunk, az Év Kamionja díjat az MAN TGX/TGS széria nyerte, az Év Haszonjárműve címet pedig a Citroën Jumpy a Peugeot Expert és a Fiat Scudo egyszerre viselheti. A RAI 2007 azonban egyéb érdekességeket is tartogatott.

A kis Nemo 3,86 m hosszából akár 2,8 köbmétert raktér, 610 kg-ot visz

Citroën-Peugeot

A Peugeot-val szemben kiállító francia egyrészt boldog tulajdonosává vált a Van of the Year 2008 címnek, amit a Jumpy, Expert és Fiat Scudo közös haszonjárműnek ítélt idén a zsűri. A standon ennél több energiát szenteltek az idáig titokban tartott eggyel kisebb áruszállítóra, az ugyancsak e három márka kicsinyére, amely itt a Nemo, a Peugeot-nál Bipper névre hallgat.

 

 

A CF és az XF kabinjában mostantól a díjfizető kapuk elektronikus jeladóját is beépíthetővé tévő DIN-kasztninak is jut hely, a szélvédő felett

DAF

A hazai márka természetesen mindjárt a bejáratnál fogadja a látogatókat, az idén azonban nem sok újdonsággal. Értesülhettünk arról, hogy a teljes modellválaszték már Euro5 környezetvédelmi előírásoknak megfelel, amihez az SCR technológiája nyújt segítséget. A sajtóközlemény leginkább a megnövekedett piaci részesedésről árulkodik.

A PSA-val közös járművek nem csak díjakat, de üzleti sikereket is hoznak

Fiat

Az új márkanév talán lendületet is hozott, rekord eladási eredménnyel. Ez nem is véletlen, az új Ducato jól megy, a még újabb Scudo pedig ígéretesnek mutatkozik – az itt bezsebelt díj is sikerhez vezeti.

Transit Connect versenymezben
A Ford Transitot tavaly díjazták, idén sportruhába öltöztették

Ford

A Ford Transit-ot az előző évben díjazták, az idén sportruhába öltöztették.   

A karosszéria egy, két és három üléssorral készül, végsebessége 180 felett van

Hyundai

A Hyundainál is láthattunk néhány holland specifikus típust, de az emellett bemutatkozó H300-as, mint igazi látnivaló. A H1-est követő, annál nagyobb és erősebb típus elődjénél egy évtizeddel mutat korszerűbb képet. Hossz és szélesség méretei 5125×1920 mm, ez mintegy decivel több mindkét irányban, tengelytávja pedig még ennél is jobban megnyúlt. A változó geometriájú töltővel pedig 170 lóerő lát napvilágot a 2,5 literes motorból.

A 4×4-es Daily két tengelytávval, szimpla-, vagy duplakabinnal, 3,5, illetve 5,5 tonna össztömeggel készül
A Massifot zárt és Pickup felépítménnyel valamint alváz-kabinos változatban tervezik gyártani. Még a belseje nem teljesen kész

IVECO

Az idei év kamionja címről lecsúszott felújított fekete Stralisok mellett a fő hangsúlyt a négykerék-hajtású Daily és az úgyszintén összkerekes Massif bemutatója kapta. Ez utóbbinak belseje még félkész. A valahol már láttam ezt a terepjárót érzés nem véletlen az egyelőre fejlesztés alatt álló prototípus esetén, hiszen az Iveco tulajdonába került spanyol Santana eredetije a Land Rover. A Dailynél amolyan Unimogos munkagép jelleget nemcsak a megjelenéssel, hanem a beépített technikával is igyekszik elérni az IVECO, állandó összkerék-hajtás, három diffizár, 24 fokozat, menetteljesítménytől független mellékhajtás a felszerelhető eszközök számára.

A TGX zászlóshajója 680 LE nyújt, ez a jelenlegi kínálat maximuma, a 3000 Nm pedig közel van a csúcshoz
A jellegzetesen német beltér design kimagasló komfortot nyújt a legénységnek

MAN

A stand nem is állhatott másból, mint a vadonatúj TGS és TGX modellekből. Természetesen hatalmas matrica jelzi, ide került a Truck of the Year 2008 elismerés. Az előd TGA 2001-ben viselte a címet. Az új MAN számos novummal jelent meg, új futómű, beltér és a piac jelenlegi legnagyobb teljesítményű V8-asa áll az új betű kombináció hátterében.

A kívül-belül aprólékosan átdolgozott 2660 LS eredetileg egy 6×4-es vontató, a kiállítás mindenképpen legnívósabb showdarabja

Mercedes-Benz

Jelentősebb újdonságnak az Econic NGT 1828 bemutatása számit. A városi forgalomba küldött, elsősorban kommunális feladatokat ellátó gázüzemű Econic mentes a koromkibocsátástól, alacsonyabb CO2 és zaj szinttel fut. Látványosságként azonban az Actros Truck ’n’ Roll Edition modell szolgált.

Szép teher a Nissannál a haszonjárműves szektor

Nissan

A Nissannál, ha nem is az új járművek, de azok beharangozásának helyszíne az idén Amszterdam. Visszahozzák a haszonjárműves szegmensbe a Pick-upot, a korábbi platós terepjárót és egy év múlva itt van a Kubistar kategóriájú áruszállító is, amelyhez nagy reményeket fűz a Nissan. Sőt a teherautógyár mellé épülő üzemében saját felépítményeket fognak készíteni, így a vásárlók gyorsan és teljesen kompatibilis felépítményhez juthatnak, ráadásul Nissan garanciával.

A jelentősen javult légellenállású új Kangoo két hossz változatban kerül piacra

Renault

A sárga és a piros Renault standon is akad miről tudósítani. A személyautós cég rendkívül sikeres, idáig bő 1,3 milliós darabszámban elkelt kisáruszállítójáról, a Kangoo következő generációjáról került le a lepel Amszterdamban. A 4,2 méter hosszú autó jellege nem változott, 3-3,6 köbméteres praktikumához azonban számos kiegészítő finomítást társítottak: például két kerékdobja közé mostantól befér keresztbe is a Euro raklap, 2 palettássá téve az akár nyolcszáz kilós terhelhetőségűre hízott Kangoot. Mindez persze a jóval (16 cm) megnövekedett szélességének is köszönhető. Emelkedett a fedélzeti komfort is – agyő fényezett lemez hangulat! A Kangoo erőforrásául különböző teljesítmény beállítású 1,5-ös common-rail motor, valamint 1,6-os benzines motorok szolgálnak.

A Hybrys elsősorban a városokat kiszolgáló flották számára jelentheti a jövőt

Renault Hybrys

A teherautók körében a leglátványosabbnak épp egy makett, a Hybrys bizonyult. A városi, elővárosi terítőjáratokra konstruált megoldás a kabinkialakításban ugyanúgy hoz koncepcionális előrelépést, mint hajtásláncában. A kényelmes bejutást automata lépcső biztosítja. A különálló három ülés a megfelelő utazási komforthoz segít, miközben a legénység a vezetőt nem zavarja a forgalom áttekintésében, sőt ebben speciálisan képzett ajtó és tükrök helyett holtteret nélkülöző, éjjel is jobban látó kamerák segítenek. A hajtáslánc egyik elemeként a Renault a 320 lóerős hétliteres dízelgépet építi be, társítva egy elektromotor-generátor egységgel. A hibrid-hajtásnak köszönhetően egyes területeken akár 35 százalékos fogyasztáscsökkenést és vele együtt emisszió csökkenést, valamint csendesebb járást prognosztizál a cég.

A zöld Scania, egyedülállóan tiszta égéstechnikával SCR nélkül tudja az Euro 5-öt, sőt egyes erőforrások még az Euro 5-ös szint felét megengedő szénhidrogén emissziós határértékeket, az EEV-t is tudják!

Scania

A Scania standon az újdonságok észrevételéhez oda kellett figyelni! Egyrészről a G széria is vadonatúj, más részről a teljes motorprogram 230 és 620 lóerő között csupa Euro 5 erőforrásokból áll és mindez (480 lóerőig bezárólag) egyedülállóan tisztán, SCR, más néven AdBlue nélküli technikával! A P, vagyis a regionális közúti forgalomra szánt sorozat immáron 5 fülke variációból áll, minthogy a kínálat kiegészült a magas tetejű, azaz Highline kabinnal. Ugyanez a kabinválaszték áll rendelkezésre csak magasabb padlóval, a G, vagyis az építőipari/nehézvontató széria számára is.

Számos alternatív üzemanyag lehetséges, mindegyiket elemzik a Volvo mérnökei

Volvo

A Volvo standja más cégekéhez hasonlatosan, de a leginkább kidomborítva és átfogóan, arról szól, miként lehet csökkenteni a kőolajfogyasztást és az emissziót. Hat pontban határozták meg a fogyasztás csökkentését. Elsőként a jármű optimalizálása kiválasztáskor. Másodikként a jármű takarékosságra fókuszáló gondozása. Harmadikként a hatásos kiegészítőket mondták. Negyedikként az új Dynafleet segítségével, ami egyrészt a jármű vezetőjének, másrészt a flotta fenntartójának is kiemelten részletes paramétereket küld, aminek segítségével a forgalmi és fogyasztási adatok értékelhetőek. Ötödikként a Volvo tréning során a járművezetőket takarékos vezetésre szoktatják, ezzel 5-10 százalékos fogyasztáscsökkenést érnek el. Hatodikként pedig lábra állítja a Volvo az üzemanyag management szervizt, amely egy-egy cég fogyasztásának átvilágításával és ezután konzultációval igyekszik a fogyasztás és környezetterhelés csökkentéséhez hozzájárulni. A Volvonál működőképes fázisban található minden a kőolaj alternatívájaként megtalálható megújuló üzemanyag hajtotta teherautó. Sok szempontból elemzik ezeket, a rendelkezésre álló alapanyag mennyiség, költség, infrastruktúra, környezeti terhelés, átalakítási költség, stb. A különböző világrészek számára más és más alternatíva tűnhet előnyösebbnek.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szabályok, amikkel érdemes tisztában lenned ha autópályát használsz

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás