 |  |  |  | A kis Nemo 3,86 m hosszából akár 2,8 köbmétert raktér, 610 kg-ot visz |
|  |
Citroën-Peugeot A Peugeot-val szemben kiállító francia egyrészt boldog tulajdonosává vált a Van of the Year 2008 címnek, amit a Jumpy, Expert és Fiat Scudo közös haszonjárműnek ítélt idén a zsűri. A standon ennél több energiát szenteltek az idáig titokban tartott eggyel kisebb áruszállítóra, az ugyancsak e három márka kicsinyére, amely itt a Nemo, a Peugeot-nál Bipper névre hallgat. |
 |  |  |  | A CF és az XF kabinjában mostantól a díjfizető kapuk elektronikus jeladóját is beépíthetővé tévő DIN-kasztninak is jut hely, a szélvédő felett |
|  |
DAF A hazai márka természetesen mindjárt a bejáratnál fogadja a látogatókat, az idén azonban nem sok újdonsággal. Értesülhettünk arról, hogy a teljes modellválaszték már Euro5 környezetvédelmi előírásoknak megfelel, amihez az SCR technológiája nyújt segítséget. A sajtóközlemény leginkább a megnövekedett piaci részesedésről árulkodik. |
 |  |  |  | A PSA-val közös járművek nem csak díjakat, de üzleti sikereket is hoznak |
|  |
Fiat Az új márkanév talán lendületet is hozott, rekord eladási eredménnyel. Ez nem is véletlen, az új Ducato jól megy, a még újabb Scudo pedig ígéretesnek mutatkozik – az itt bezsebelt díj is sikerhez vezeti. |
 |  |  |  | Transit Connect versenymezben |
|  |
 |  |  |  | A Ford Transitot tavaly díjazták, idén sportruhába öltöztették |
|  |
Ford A Ford Transit-ot az előző évben díjazták, az idén sportruhába öltöztették. |
 |  |  |  | A karosszéria egy, két és három üléssorral készül, végsebessége 180 felett van |
|  |
Hyundai A Hyundainál is láthattunk néhány holland specifikus típust, de az emellett bemutatkozó H300-as, mint igazi látnivaló. A H1-est követő, annál nagyobb és erősebb típus elődjénél egy évtizeddel mutat korszerűbb képet. Hossz és szélesség méretei 5125×1920 mm, ez mintegy decivel több mindkét irányban, tengelytávja pedig még ennél is jobban megnyúlt. A változó geometriájú töltővel pedig 170 lóerő lát napvilágot a 2,5 literes motorból. |
 |  |  |  | A 4×4-es Daily két tengelytávval, szimpla-, vagy duplakabinnal, 3,5, illetve 5,5 tonna össztömeggel készül |
|  |
 |  |  |  | A Massifot zárt és Pickup felépítménnyel valamint alváz-kabinos változatban tervezik gyártani. Még a belseje nem teljesen kész |
|  |
IVECO Az idei év kamionja címről lecsúszott felújított fekete Stralisok mellett a fő hangsúlyt a négykerék-hajtású Daily és az úgyszintén összkerekes Massif bemutatója kapta. Ez utóbbinak belseje még félkész. A valahol már láttam ezt a terepjárót érzés nem véletlen az egyelőre fejlesztés alatt álló prototípus esetén, hiszen az Iveco tulajdonába került spanyol Santana eredetije a Land Rover. A Dailynél amolyan Unimogos munkagép jelleget nemcsak a megjelenéssel, hanem a beépített technikával is igyekszik elérni az IVECO, állandó összkerék-hajtás, három diffizár, 24 fokozat, menetteljesítménytől független mellékhajtás a felszerelhető eszközök számára. |
 |  |  |  | A TGX zászlóshajója 680 LE nyújt, ez a jelenlegi kínálat maximuma, a 3000 Nm pedig közel van a csúcshoz |
|  |
 |  |  |  | A jellegzetesen német beltér design kimagasló komfortot nyújt a legénységnek |
|  |
MAN A stand nem is állhatott másból, mint a vadonatúj TGS és TGX modellekből. Természetesen hatalmas matrica jelzi, ide került a Truck of the Year 2008 elismerés. Az előd TGA 2001-ben viselte a címet. Az új MAN számos novummal jelent meg, új futómű, beltér és a piac jelenlegi legnagyobb teljesítményű V8-asa áll az új betű kombináció hátterében. |
 |  |  |  | A kívül-belül aprólékosan átdolgozott 2660 LS eredetileg egy 6×4-es vontató, a kiállítás mindenképpen legnívósabb showdarabja |
|  |
Mercedes-Benz Jelentősebb újdonságnak az Econic NGT 1828 bemutatása számit. A városi forgalomba küldött, elsősorban kommunális feladatokat ellátó gázüzemű Econic mentes a koromkibocsátástól, alacsonyabb CO2 és zaj szinttel fut. Látványosságként azonban az Actros Truck ’n’ Roll Edition modell szolgált. |
 |  |  |  | Szép teher a Nissannál a haszonjárműves szektor |
|  |
Nissan A Nissannál, ha nem is az új járművek, de azok beharangozásának helyszíne az idén Amszterdam. Visszahozzák a haszonjárműves szegmensbe a Pick-upot, a korábbi platós terepjárót és egy év múlva itt van a Kubistar kategóriájú áruszállító is, amelyhez nagy reményeket fűz a Nissan. Sőt a teherautógyár mellé épülő üzemében saját felépítményeket fognak készíteni, így a vásárlók gyorsan és teljesen kompatibilis felépítményhez juthatnak, ráadásul Nissan garanciával. |
 |  |  |  | A jelentősen javult légellenállású új Kangoo két hossz változatban kerül piacra |
|  |
Renault A sárga és a piros Renault standon is akad miről tudósítani. A személyautós cég rendkívül sikeres, idáig bő 1,3 milliós darabszámban elkelt kisáruszállítójáról, a Kangoo következő generációjáról került le a lepel Amszterdamban. A 4,2 méter hosszú autó jellege nem változott, 3-3,6 köbméteres praktikumához azonban számos kiegészítő finomítást társítottak: például két kerékdobja közé mostantól befér keresztbe is a Euro raklap, 2 palettássá téve az akár nyolcszáz kilós terhelhetőségűre hízott Kangoot. Mindez persze a jóval (16 cm) megnövekedett szélességének is köszönhető. Emelkedett a fedélzeti komfort is – agyő fényezett lemez hangulat! A Kangoo erőforrásául különböző teljesítmény beállítású 1,5-ös common-rail motor, valamint 1,6-os benzines motorok szolgálnak. |
 |  |  |  | A Hybrys elsősorban a városokat kiszolgáló flották számára jelentheti a jövőt |
|  |
Renault Hybrys A teherautók körében a leglátványosabbnak épp egy makett, a Hybrys bizonyult. A városi, elővárosi terítőjáratokra konstruált megoldás a kabinkialakításban ugyanúgy hoz koncepcionális előrelépést, mint hajtásláncában. A kényelmes bejutást automata lépcső biztosítja. A különálló három ülés a megfelelő utazási komforthoz segít, miközben a legénység a vezetőt nem zavarja a forgalom áttekintésében, sőt ebben speciálisan képzett ajtó és tükrök helyett holtteret nélkülöző, éjjel is jobban látó kamerák segítenek. A hajtáslánc egyik elemeként a Renault a 320 lóerős hétliteres dízelgépet építi be, társítva egy elektromotor-generátor egységgel. A hibrid-hajtásnak köszönhetően egyes területeken akár 35 százalékos fogyasztáscsökkenést és vele együtt emisszió csökkenést, valamint csendesebb járást prognosztizál a cég. |
 |  |  |  | A zöld Scania, egyedülállóan tiszta égéstechnikával SCR nélkül tudja az Euro 5-öt, sőt egyes erőforrások még az Euro 5-ös szint felét megengedő szénhidrogén emissziós határértékeket, az EEV-t is tudják! |
|  |
Scania A Scania standon az újdonságok észrevételéhez oda kellett figyelni! Egyrészről a G széria is vadonatúj, más részről a teljes motorprogram 230 és 620 lóerő között csupa Euro 5 erőforrásokból áll és mindez (480 lóerőig bezárólag) egyedülállóan tisztán, SCR, más néven AdBlue nélküli technikával! A P, vagyis a regionális közúti forgalomra szánt sorozat immáron 5 fülke variációból áll, minthogy a kínálat kiegészült a magas tetejű, azaz Highline kabinnal. Ugyanez a kabinválaszték áll rendelkezésre csak magasabb padlóval, a G, vagyis az építőipari/nehézvontató széria számára is. |
 |  |  |  | Számos alternatív üzemanyag lehetséges, mindegyiket elemzik a Volvo mérnökei |
|  |
Volvo A Volvo standja más cégekéhez hasonlatosan, de a leginkább kidomborítva és átfogóan, arról szól, miként lehet csökkenteni a kőolajfogyasztást és az emissziót. Hat pontban határozták meg a fogyasztás csökkentését. Elsőként a jármű optimalizálása kiválasztáskor. Másodikként a jármű takarékosságra fókuszáló gondozása. Harmadikként a hatásos kiegészítőket mondták. Negyedikként az új Dynafleet segítségével, ami egyrészt a jármű vezetőjének, másrészt a flotta fenntartójának is kiemelten részletes paramétereket küld, aminek segítségével a forgalmi és fogyasztási adatok értékelhetőek. Ötödikként a Volvo tréning során a járművezetőket takarékos vezetésre szoktatják, ezzel 5-10 százalékos fogyasztáscsökkenést érnek el. Hatodikként pedig lábra állítja a Volvo az üzemanyag management szervizt, amely egy-egy cég fogyasztásának átvilágításával és ezután konzultációval igyekszik a fogyasztás és környezetterhelés csökkentéséhez hozzájárulni. A Volvonál működőképes fázisban található minden a kőolaj alternatívájaként megtalálható megújuló üzemanyag hajtotta teherautó. Sok szempontból elemzik ezeket, a rendelkezésre álló alapanyag mennyiség, költség, infrastruktúra, környezeti terhelés, átalakítási költség, stb. A különböző világrészek számára más és más alternatíva tűnhet előnyösebbnek. |