Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Volvo S40 1.8 Flexi-Fuel Momentum - Iszik és vezet?

Csekély felárért a Volvo legkisebb limuzinja is kapható a benzin-alkohol keverékre felkészített motorral.

Pikoló

Kívülről csupán egyetlen, a csomagtérajtó modelljelöléséhez biggyesztett „F” betű azonosítja a Flexi-Fuelt. A 205/55 R16-os Continental Premium Contact abroncsokkal a futás csendes és kényelmes

Az S40 műszaki alapjait adó Ford Focusból (Autó2 2008/1) ismerős 1,8-as, hengerenkénti négyszelepes benzinmotor E85-tel (85% etanol, 15% benzin) és a normál 95-össel, illetve a kettő bármilyen arányú keverékével itatható. A használatban alig érezhető különbség, de E85-tel jobb a teljesítmény és a nyomatékrugalmasság, a motor is csendesebb, fogyasztása azonban nagyobb. A gyár szerint a többlet 3 liter körüli, mérésünk alapján leszorítható 1-2 liter/100 km-re a plusz mennyiség, vegyes üzemben 12,0 l/100 km átlagfogyasztást mértünk. Az 1,8-as benzineshez 110 000 forintos felárért kínált Flexi-Fuel rendszer ára a literenként 230 forintért mért E85-ös és a 95-ös benzin közötti árkülönbözettel nagyjából 40 000 km alatt megtérül.

Az ülések nem túlformázottak, mégis kényelmesek, az utastéri plasztikok többsége puha

Az S40 kezelőszervei finomak, ötfokozatú váltója precíz, de végáttétele feleslegesen rövid: 130 km/óránál már 4000/percet forog a főtengely. Megjelenése finom kialakítású, de a kissé szűkös utastere, valamint ára alapján egyaránt prémiumos S40-es vásárlói csendes és kényelmes futású limuzint kapnak, viszont E85-öst tankolva gyakran kell majd felkeresniük az ország 12 etanolkútjának valamelyikét.                               

katonam

Az Autó2 újság 2008/9. számából

Öröm, bánat

Öröm: Kidolgozás, futáskultúra, kezelőszervek, Flexi-Fuel-felár.

Bánat: Helykínálat, végáttétel, csomagtér, ár.

Az Autó2 újság 2008/9. számából

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1798 cm3; teljesítmény: 125 LE/92 kW (6000/min); nyomaték: 165 Nm (4000/min); gyorsulás (0–100 km/h): 10,9 s; végsebesség: 200 km/h; fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 10,3/5,8/7,4 l/100 km; CO2: 177 g/km; felfüggesztés: elöl McPherson, hátul független több lengőkaros; elöl-hátul tárcsafékek, ESP; elsőkerék-hajtás; hosszúság x szélesség x magasság: 448x177x145 cm; tengelytáv: 264 cm; csomagtér: 404 l. Ára: 6 470 000 Ft

Az Autó2 újság 2008/9. számából

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás