Újautó
Pikoló: Volkswagen Golf 1.4 TSI GT - Kettős
A Volkswagen rafinált, dupla feltöltős, közvetlen befecskendezéses TSI benzinese a Golf sportosabb kivitelében debütált. De nem túl kicsi ez egy GT-be?
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A benzines motorpalettáját mostanában kissé elhanyagoló Volkswagen-konszern meglepő újítással állt elő: turbót és kompresszort is épített új 1,4-esébe, ami ettől igazi kétlelkű szerkezetté alakult, a szó legjobb értelmében. A kisgép 170 lóereje bőségesen elegendő a GT-től megkövetelt menetteljesítményekhez, és ha nem várunk tőle sportos mutatványokat, a TSI meglepően takarékosan és szinte dízeles nyomatékkarakterisztikával is használható.
A szerkezet lényege röviden: kis fordulaton egyedül tölt a kompresszor, a középtartományban a turbó is beszáll, a csúcsrégiókban azonban a fúvó kikapcsol, csak a turbina marad. Az eredmény: 2500 alatt szinte kétliteres dízelmotornak is becsületére válóan nyomatékos működés, 2500–4000-ig igazi benzines élénkség, 4500-tól pedig sportmotoros hangzás és villámgyors gázreakció. A három működési szakasz a műszerfal nyomásmérőjén is jól nyomon követhető (a műszert éppen a motorhőmérő helyére telepítették így az kimaradt), de a gázpedálon és az üléseken is érezhető. A gázt hirtelen letaposva szinte minden fordulatszámon néhány századmásodpercig gondolkodik a gép, majd a vezetőt ülésbe préselve húzni kezd, a nyomásmérő pedig kiakad. A katonásan kapcsolgatható, pontos, hatfokozatú kéziváltó áttételei a nyomatékos viselkedéshez illően hosszúak, hatodikban 130 km/óránál alig 2500-at fordul a főtengely percenként.
A finom kidolgozású, igényes hátsó felfüggesztésű, pontosan adagolható fékű Golfhoz a GT-felszereltséggel együtt jár az 1,5 centis futóműültetés, a 17 colos keréktárcsakészlet, a hat légzsák, az automata légkondi, a kitörésgátló és a magasságállítós sportülés-garnitúra is. A tesztfogyasztás 7,2 l/100 km volt.
Szécsényi
Az Autó2 újság 2006/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...