Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Volkswagen Golf 1.4 TSI GT - Kettős

A Volkswagen rafinált, dupla feltöltős, közvetlen befecskendezéses TSI benzinese a Golf sportosabb kivitelében debütált. De nem túl kicsi ez egy GT-be?

A GT Golf kizárólag az 1,4-es TSI-motorral készül, az erőforrás kisebb teljesítményű változata (140 LE) a Touranban debütált
A GT Golf kizárólag az 1,4-es TSI-motorral készül, az erőforrás kisebb teljesítményű változata (140 LE) a Touranban debütált

A benzines motorpalettáját mostanában kissé elhanyagoló Volkswagen-konszern meglepő újítással állt elő: turbót és kompresszort is épített új 1,4-esébe, ami ettől igazi kétlelkű szerkezetté alakult, a szó legjobb értelmében. A kisgép 170 lóereje bőségesen elegendő a GT-től megkövetelt menetteljesítményekhez, és ha nem várunk tőle sportos mutatványokat, a TSI meglepően takarékosan és szinte dízeles nyomatékkarakterisztikával is használható.

A szerkezet lényege röviden: kis fordulaton egyedül tölt a kompresszor, a középtartományban a turbó is beszáll, a csúcsrégiókban azonban a fúvó kikapcsol, csak a turbina marad. Az eredmény: 2500 alatt szinte kétliteres dízelmotornak is becsületére válóan nyomatékos működés, 2500–4000-ig igazi benzines élénkség, 4500-tól pedig sportmotoros hangzás és villámgyors gázreakció. A három működési szakasz a műszerfal nyomásmérőjén is jól nyomon követhető (a műszert éppen a motorhőmérő helyére telepítették így az kimaradt), de a gázpedálon és az üléseken is érezhető. A gázt hirtelen letaposva szinte minden fordulatszámon néhány századmásodpercig gondolkodik a gép, majd a vezetőt ülésbe préselve húzni kezd, a nyomásmérő pedig kiakad. A katonásan kapcsolgatható, pontos, hatfokozatú kéziváltó áttételei a nyomatékos viselkedéshez illően hosszúak, hatodikban 130 km/óránál alig 2500-at fordul a főtengely percenként.

A finom kidolgozású, igényes hátsó felfüggesztésű, pontosan adagolható fékű Golfhoz a GT-felszereltséggel együtt jár az 1,5 centis futóműültetés, a 17 colos keréktárcsakészlet, a hat légzsák, az automata légkondi, a kitörésgátló és a magasságállítós sportülés-garnitúra is. A tesztfogyasztás 7,2 l/100 km volt.

Szécsényi

Az Autó2 újság 2006/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás