Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Toyota Auris 2.2 D-4D Premium Active - Sportolaj

A csúcs-Aurist izmos dízelmotor hajtja, s futóműve is igényesebb a többi családtagéhoz képest.

Pikoló

225/45 R17-es abroncsokat kapunk a legerősebb Aurishoz. A xenonfény és az esőérzékelő alapáras a Premium Active-változatnál

Elöl tágas a hely, az üléspozíció ideális, az állítható magasságú fotel jól támasztja a testet, de oldaltartása lehetne határozottabb. A lábtér hátul csak átlagos, a sík padló jópontot érdemel. Rakodórekeszből nincs hiány, dupla kesztyűtartó, fedeles karfa és használható ajtózsebek sorakoznak. Az összeszerelés precíz, a műanyagok kopogósak, a középkonzol recseg, ha nekitámasztjuk a térdet. A csomagtartó átlagos méretű, jól rakodható, aljában defektjavítót találunk.

A 2,2 literes 177 lovas motor 1800/perc fordulattól dinamikusan húz (0–100-ra 8,1 másodperc alatt ér), addig lusta.

Kemény tömésű, sötét huzatú ülések, kissé kemény fedelű kartámasz, látványos, de nem praktikus középkonzol-kialakítás. Az utastéri műanyagok minősége nem mindenhol éri el az elvárható szintet

Az aggregát „zenéje” alapjáraton is szépen szól, zaja sosem tolakodó, zavaró rezgéssel sem kellemetlenkedik. Átlagfogyasztása nem túlzó (6,8 l/100 km, főleg országúti használatban). A hatfokozatú váltó pontos, ideális áttételezésű, a kar rövid utat jár be. A kormány precíz és közvetlen, illik a sportos karakterhez. A féket jól lehet adagolni, de a lassítóerő nem kiemelkedő. A 2,2-es Aurisnál hátul nem torziós rudas, hanem kettős keresztlengőkaros a futómű; remekül irányítható az autó, farkitörésre még szélsőséges helyzetben sem kell számítani. A rugózás a peres gumi ellenére komfortos.

A jelenlegi legdrágább kivitel közel hétmilliót kóstál, cserébe gazdag alapfelszereltséget és 3 év/ 100 000 km garanciát nyújt.

KaMi

Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata.

Öröm, bánat

Öröm: Motor járáskultúrája, motorhang, futómű, kormány, ülések, fogyasztás, utastéri rakodási lehetőségek, 3 év vagy 100 000 km garancia.

Bánat: Turbólyuk, minőségérzet, középkonzol, 15 000 km szervizperiódus.

Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata.

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 2231 cm3; teljesítmény: 177 LE/130 kW (3600/min); nyomaték: 400 Nm (2000–2600/min); gyorsulás: (0–100 km/h) 8,1 s; végsebesség: 210 km/h; fogyasztás (város/ városon kívül/vegyes): 7,9/5,2/6,2; mért fogyasztás (vegyes): 6,8 l/100 km; felfüggesztés: elöl McPherson-, hátul kettős keresztlengőkaros rendszerű; elöl hűtött, hátul tömör tárcsafék, ESP; hossz x szél x magasság: 422x 176×151,5 cm; tengelytáv: 260 cm; csomagtér 355–777 l.

Ára: 6 940 000 Ft

Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás