Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Skoda Fabia Combi 1.4 Dual Ambiente - Autózz olcsón!

Többet fogyaszt, jóval kevesebbért a gázból – messzire jut a benzinből.

Pikoló

Biztos a Fabia úttartása, kellemes a rugózása
A pótkerék helyét a 20 l-es gáztartály foglalja el

A Fabia önálló: benzinnel indít, majd néhány perc múlva felmelegedve gázüzemre vált. Az átmenet alig érzékelhető rántás. A műszerfali kapcsolóval a vezető is egyszerűen lépkedhet az üzemmódok között. A motor a gázzal csöndes, 2000 alatti fordulaton erőtlen, 2700 fölött élénk, de nem szilaj. Gyorsítás közben szolidan felhangosodik. Tulajdonságai alig térnek el a benzinesétől. A gyári adat szerint benzinből átlagosan 6,6 litert fogyaszt 100 km-en a kombi Fabia, gázból 7,4-et. A benzin literje kb. 300 forint, a cseppfolyós gázé 185, a megtakarítás 10 000 kilométerenként 60 000 Ft is lehet. A Dual felára a benzines Fabiához képest nem egészen 300 000 forint, ez 50 000 km megtételével megtérül, a visszafogott szennyezés jutalom. Ám a kevés gáztöltő kút fölösleges utakat követel meg – a városban átlagosan 10 l/100 km gáz fogyott, a 20 l-es tartály gyorsan kiürült. A Dual a sokat közlekedő, ugyanoda gyakran visszatérő, a mélygarázsokat elkerülő, gázkút közelében lakó autósoknak ajánlott. A kivitel fontosabb felszerelése az automata klíma, az ABS, az elektrohidraulikus szervokormány, az állítható magasságú vezetőülés, a fedélzeti komputer, a négy légzsák, az osztott hátsó ülés és támla. 

Sok a műanyag. A rádió jobb szélén az üzemmódválasztó és -jelző. A váltó könnyen, pontosan kapcsol, a fékpedál sután magas

        

F. A.

Az Autó2 újság 2008/5. számából 

Öröm, bánat

Öröm:  Önműködő üzemmódváltás, gazdaságos autózás, környezet- és motorkímélő üzemanyag, három év garancia.

Bánat:  Rövid gázhatótávolság, körülményes tankolás, hiányzó pótkerékhely, tiltott mélygarázsok.

Az Autó2 újság 2008/5. számából

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1390 cm3; teljesítmény: 86 LE/63 kW (5000/min); nyomaték: 132 Nm (3800/min); gyorsulás (0–100 km/h): 12,7 s; végsebesség: 173 km/h; fogyasztás (város/ városon kívül/vegyes): 8,6/5,3/6,5 l/100 km; felfüggesztés elöl McPherson, hátul csatolt felfüggesztés; elöl-hátul tárcsafékek, ABS; elsőkerékhajtás; hosszúság x szélesség x magasság: 424x164x150 cm; tengelytáv: 246 cm; csomagtér: 480–1460 l.

Ára: 3 719 000 Ft

Az Autó2 újság 2008/5. számából

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás