Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Seat Leon Ecomotive 1.9 PD TDI - Visszafogott

Részecskeszűrős és spórolós üzemű a Leon „zöld” kivitele.

Pikoló

Az Ecomotive saját tömege 1320 kg, 85 kg-mal kevesebb a nem „zöld” változaténál, 100-ra 10,9 mp alatt ér (0,4 mp-cel jobb érték a hagyományos kivitelénél), CO2-kibocsátása 119 g/km (135 helyett). Kívülről nem lehet észrevenni a különbséget, legfeljebb azt, hogy az Ecomotive a részecskeszűrő miatt nem kormol

A külsőn és a belsőn nem módosítottak, a műszaki részletekre helyezték a hangsúlyt a környezetbarát Leon-változatnál. Áthangolták a motorvezérlő elektronikát, alapáron adják a koromszemcsék kiszűrésére rendszeresített részecskeszűrőt (DPF), s megnyújtották az ötfokozatú kéziváltó hármasát, négyesét és ötösét; az utolsó fokozat 16 százalékkal hosszabb, mint a hagyományos modellben. Csökkentett gördülési ellenállású gumikat szereltek fel 16 colos méretben (ennél nagyobb átmérőjű abroncs nem is választható), s korlátozták a rendelhető extrák számát. A mozgatást ósdi,

Sok a kemény műanyag, de az összeszerelés minősége kiváló. A kilátást zavarja a lapos szögben álló ajtóoszlop, és a kicsi tükrök sem segítik a manőverezést

1,9 l-es, adagolófúvókás turbódízelre bízták (105 LE, 250 Nm). A kerregős, alapjáraton erős „muzsikával” működő aggregát elindulási hajlama jó, de a hosszabb hármas miatt a kettes és hármas között nagy az áttételi „szakadék”, így érdemes később felkapcsolni, hogy a használható tartományba „essen” a fordulatszám; 1600-tól terhelhető, 1800-tól kezd húzni az erőgép. Városban 50-nél elég a hármas fokozat, autópályán kellemes, hogy hosszú az ötödik (130-nál kb. 2200-at forog a gép), így a motorzaj is elfogadható szinten marad.

Átlagfogyasztása a gyári adat szerint csupán 4,5 l/100 km, tesztüzemben 6,1 l-t ért el (téli gumival).

Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!

Öröm, bánat

Öröm: Fogyasztás, futómű, kormány, fékek, ülések, 3 év vagy 150 000 km garancia.

Bánat: Kopogós műanyagok, ár, motorhang, nagy áttétellépcsők, kilátás.

Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1896 cm3; teljesítmény: 105 LE/77 kW (4000/min); nyomaték: 250 Nm (1900/min); gyorsulás (0–100 km/h): 10,9 s; végsebesség: 186 km/h; fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,7/3,9/4,5 l/100 km; mért fogyasztás (vegyes): 6,1 l/100 km; CO2: 119 g/km; felfüggesztés: elöl McPherson-, hátul oldalanként négy lengőkaros rendszerű; elöl-hátul tárcsafékek, ABS; hoszszúság x szélesség x magasság: 431,5×176,8x 145,8 cm; tengelytáv: 258 cm; csomagtér: 341 l.

Ára: 5 575 400 Ft

Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás