Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Seat Altea XL 1.9 PD TDI Stylance - Végeredmény

Izgalmas vonalvezetésű, nagy csomagterű a megnyúlt Altea.

Pikoló

Elegáns vonalvezetésű, családi sportkombi a nyújtott Altea
Elegáns vonalvezetésű, családi sportkombi a nyújtott Altea

Az elöl azonos, hátul eltérő Seat-sor tovább gyarapszik: az XL az Altea kibővített változata. A közel 19 cm-es farnövekedéssel nagy, az alapmodellnél 133 literrel (úgy egyharmadával) méretesebb űrtartalmú lett a csomagtér. Még a szinte XL-hosszúságú Toledóhoz képest is 30 l a raktéri többlet. Helybőség és családi irányultság jellemző: az Alteához képest két centivel megnövelt hátsó lábtér bőséges, az ülések osztva 16 cm-t mozgathatók előre-hátra, a lábaknak az ülés teljes előrerántása után is marad elég hely, az első ülések hátára még felcsapható asztalkákat is szereltek. Az osztott ülésrendezés egyszerű: a hátsó támla bukik, a lap előrecsúszik. A lefektetett támla vízszintes,

A hátsó ülés osztott, tologatható. A támla szintkülönbséggel hajtható előre
A hátsó ülés osztott, tologatható. A támla szintkülönbséggel hajtható előre

szintkülönbsége arasznyi a csomagtérhez képest. A középső támlarészt külön lehet hajtogatni. A csomagtér nyílása nagy, rakodópereme alacsony. Az elején változatlan Altea Stylance gazdag, biztonsági felszereltsége bőséges. A hangos dízelmotor alacsony fordulatszámról, egyenletesen gyorsít. Az ötfokozatú váltó könnyen jár. Elöl is tágas a tér, az ülések kényelmesek. Az enyhén feszes rugózás nem eltúlzott, illik a sportos külsőhöz. Az oszlopok vastagok, megnehezítik a kilátást. A dízelautót nem az „L-méretű” Alteához viszonyított bő 200 ezer forintos felára teszi drágává.                     

F. A.

Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Öröm, bánat

Öröm: Térkínálat, felszereltség, üléshajtogatás, kidolgozás, menettulajdonságok, fogyasztás.

Bánat: Vastag oszlopok, motorzaj, ár.

Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata.

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1896 cm3; teljesítmény: 107 LE/77 kW (4000/min); nyomaték: 250 Nm (1900/min); gyorsulás: (0–100 km/h) 12,6 s; végsebesség: 183 km/h; fogyasztás: (város/városon kívül/vegyes) 6,9/4,5/5,4 l/100 km; felfüggesztés: elöl McPherson, hátul több lengőkaros rendszer; elöl-hátul tárcsafékek, ABS; elsőkerék-hajtás; hossz x szélesség x magasság: 447x 177×157 cm; tengelytáv: 258 cm; csomagtér: 532–1604 l.

Ára: 5 791 600 Ft

Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás