Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Seat Altea 2.0 PD TDI Stylance Black&White - Fehéren fekte

Világos bőrkárpittal, „feketemágia” gyöngyház fényezéssel csábít a dús felszereltségű sportos egyterű.

Pikoló

A 17 colos alufelni garnitúra a Black&White felszereltség része

A 2004 tavasza óta ismert kompakt egyterű üléspozíciója az átlagosnál magasabb. A kilátás előre és hátra is jó, átlóban azonban a vastag oszlopok minden irányban takarnak. Az ülések tartása masszív, a támla dőlésszöge hátul is szabályozható, a két szélső hely tologatható, a csenevészebb középső, pohártartós háttámlarész könyöklőnek lehajtható. Az utastéri műanyagok kivétel nélkül kemények, de tapintásuk nem kellemetlen. Valamennyi ajtón öblös a zseb, az elülső ülések alatt és a felhajtható könyöklőben egyaránt mély rekesz segíti a pakolászást. A méretes (410 l), könnyen pakolható csomagtér egymozdulatos (a támla döntésekor az ülőlap is lesüllyed), osztott üléshajtással bővíthető; a lehajtott székek a csomagtér (feláras tálcával megemelhető) padlósíkjába fekszenek.

A világos bőr kárpitozás, a kétzónás klíma és az ülésfűtés egyaránt alapáras

Az Altea 2,0 literes adagolófúvókás turbódízele a konszern számos más modelljéből ismerős. A precízen kapcsolható hatfokozatú kéziváltóval társított öngyújtos zajszigetelése gyenge, hidegen különösen zavaró, de bemelegedve is harsányan kerregő az alapjárat. A tubólyuk jelentős, 1500/perc alatt szinte nincs nyomaték, 1800-tól azonban 4000-ig vehemens a gyorsítóerő. A 130-as tempót hatodik fokozatban 2500-as fordulaton hozó Altea még éppen a zajhatár alatt fut, a gyorsítás innen is könnyed, nagyobb tempónál azonban a futómű és a szél zaja is zavaróan megnövekszik. A nem egészen három fordulatos kormányművel az irányíthatóság precíz és közvetlen, a semleges kanyartulajdonságokat mutató futómű a Black&White igencsak peres, 225/45 R17-es abroncsaival feszesnek érződött.

A turbódízel Altea Black&White ára tetemes, felszereltsége bőséges. Meghatározó a szürkés-fehér bőrkárpit, a kétzónás automata légkondi, a 17 colos könnyűfém-felnikészlet, az mp3-as CD-rádió, a bluetooth kihangosító, a multikormány, az eső- és fényérzékelő, a 8 légzsák, a kitörésgátló, a sebességszabályozó, valamint az elülső ülések fűtése. A felszereltségéhez mérten értékarányos turbódízellel 7,2 liter/100 km tesztfogyasztást mértünk.

Katona M.

Öröm, bánat

Öröm: Felszereltség, irányíthatóság, csomagtér, ülések.

Bánat: Átlós kilátás, motor- és futóműzaj.

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1968 cm3; teljesítmény 140 LE/103 kW (4000/min); nyomaték 320 Nm (1750-2500/min); gyorsulás (0-100 km/h) 9,9 s; végsebesség 201 km/h; fogyasztás (vegyes) 5,8 l/100 km; felfüggesztés elöl McPherson-rendszerű, hátul több lengőkaros független; elöl- hűtött, hátul tömör tárcsafékek; hossz x szélesség x magasság 428 x 177 x 157 cm; tengelytáv 258 cm; csomagtér 410 l.

Ára: 6 577 000 Ft

Képgaléria

Tekintse meg a tesztautóról készült fotóinkat!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás