Újautó
Pikoló: Seat Altea 2.0 PD TDI Stylance Black&White - Fehéren fekte
Világos bőrkárpittal, „feketemágia” gyöngyház fényezéssel csábít a dús felszereltségű sportos egyterű.
Pikoló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A 2004 tavasza óta ismert kompakt egyterű üléspozíciója az átlagosnál magasabb. A kilátás előre és hátra is jó, átlóban azonban a vastag oszlopok minden irányban takarnak. Az ülések tartása masszív, a támla dőlésszöge hátul is szabályozható, a két szélső hely tologatható, a csenevészebb középső, pohártartós háttámlarész könyöklőnek lehajtható. Az utastéri műanyagok kivétel nélkül kemények, de tapintásuk nem kellemetlen. Valamennyi ajtón öblös a zseb, az elülső ülések alatt és a felhajtható könyöklőben egyaránt mély rekesz segíti a pakolászást. A méretes (410 l), könnyen pakolható csomagtér egymozdulatos (a támla döntésekor az ülőlap is lesüllyed), osztott üléshajtással bővíthető; a lehajtott székek a csomagtér (feláras tálcával megemelhető) padlósíkjába fekszenek.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az Altea 2,0 literes adagolófúvókás turbódízele a konszern számos más modelljéből ismerős. A precízen kapcsolható hatfokozatú kéziváltóval társított öngyújtos zajszigetelése gyenge, hidegen különösen zavaró, de bemelegedve is harsányan kerregő az alapjárat. A tubólyuk jelentős, 1500/perc alatt szinte nincs nyomaték, 1800-tól azonban 4000-ig vehemens a gyorsítóerő. A 130-as tempót hatodik fokozatban 2500-as fordulaton hozó Altea még éppen a zajhatár alatt fut, a gyorsítás innen is könnyed, nagyobb tempónál azonban a futómű és a szél zaja is zavaróan megnövekszik. A nem egészen három fordulatos kormányművel az irányíthatóság precíz és közvetlen, a semleges kanyartulajdonságokat mutató futómű a Black&White igencsak peres, 225/45 R17-es abroncsaival feszesnek érződött.
A turbódízel Altea Black&White ára tetemes, felszereltsége bőséges. Meghatározó a szürkés-fehér bőrkárpit, a kétzónás automata légkondi, a 17 colos könnyűfém-felnikészlet, az mp3-as CD-rádió, a bluetooth kihangosító, a multikormány, az eső- és fényérzékelő, a 8 légzsák, a kitörésgátló, a sebességszabályozó, valamint az elülső ülések fűtése. A felszereltségéhez mérten értékarányos turbódízellel 7,2 liter/100 km tesztfogyasztást mértünk.
Katona M.
Öröm, bánat
Öröm: Felszereltség, irányíthatóság, csomagtér, ülések.
Bánat: Átlós kilátás, motor- és futóműzaj.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom: 1968 cm3; teljesítmény 140 LE/103 kW (4000/min); nyomaték 320 Nm (1750-2500/min); gyorsulás (0-100 km/h) 9,9 s; végsebesség 201 km/h; fogyasztás (vegyes) 5,8 l/100 km; felfüggesztés elöl McPherson-rendszerű, hátul több lengőkaros független; elöl- hűtött, hátul tömör tárcsafékek; hossz x szélesség x magasság 428 x 177 x 157 cm; tengelytáv 258 cm; csomagtér 410 l.
Ára: 6 577 000 Ft
Képgaléria
Tekintse meg a tesztautóról készült fotóinkat!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...