Újautó
Pikoló: Renault Grand Scénic 2.0 dCi - Bőterű
A kategóriaalapító frissített kiadása műszaki és kényelmi csemegéket is tartogat.
Pikoló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A karosszéria alig változott, a lökhárítók védőbetétei felárért fényezettek, s immár elöl-hátul óvhat parkolóradar. Az ajtók tágra nyílnak, kényelmes a beszállás a méretes és jól formázott ülésekbe. A kilátás jó, a térkínálat az első két sorban fejedelmi, a 150 000 forintért kínált harmadikban csak gyerekeknek komfortos. A kesztyűtartó és az elülső ülések közötti szekrény hatalmas, rekeszeket az első ajtókba, a padlóba, de még a csomagtér oldalába is süllyesztettek. A középső sor székei tologathatóak, teljesen lebillenthető támlájuk meredeksége is szabályozható. A csomagtér hét üléssel is használható méretű (200 l), öttel hatalmas (475–610 l), a középső sor kiemelésével pedig közel két köbméteres.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A visszafogott hangú, egyenletes járású dízel már az alapjárat közelében terhelhető, s 2000-től kifejezetten dinamikusan mozgatja a hétülésest. A 375 000 forintért kínált hatfokozatú, bolygóműves automata váltó minden fokozatban áthidalja a hidrodinamikát, így szlipje szinte nincs is. Okos kapcsolásával a legjobb robotizáltakat (és a legprofibb vezetőket) is megszégyenítve ügyködik. A motorfék növelése érdekében lejtőn, de még sík úton guruláskor is visszakapcsol, s a kézivezérlésre is gyorsan reagál. 130 km/h-nál csupán 2400-at fordul a főtengely percenként, motorzaj ekkor gyakorlatilag nincs, s a szél is alig hallható a tükrök felől. Az irányíthatóság a 3,2 fordulatos változó rásegítésű elektromos szervóval mindenkor precíz, az egyenesfutás stabil. A biztonság érdekében feszesre hangolt felfüggesztés keménysége terheletlen karosszériával túlzottnak tűnhet.
A Grand Scénic csúcsváltozatának ára tetemes, de praktikus kialakítása, valamint gazdag és hosszas listáról, kedvező részösszegekkel bővíthető felszereltsége alapján értékarányos. Az automatával társított dízel 8,2 literes tesztfogyasztása kedvező.
Katona M.
Az Autó2 újság 2007/2. számában megjelent cikk rövidített változata.
Öröm, bánat
Öröm: Beszállás, ülések, nyomaték, váltó, kilátás, variálhatóság, csomagtér, egyenesfutás, csend, 5 EuroNCAP-csillag, automatikus ajtónyitás, gombra éledő motor.
Bánat: Feszes futómű (terheletlenül), fej- és lábtér a harmadik sorban.
Az Autó2 újság 2007/2. számában megjelent cikk rövidített változata.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom 1995 cm3; teljesítmény 150 LE/110 kW (4000/min); nyomaték 340 Nm (2000/min); gyorsulás (0–100 km/h) 10,1 s; végsebesség 198 km/h; fogyasztás (vegyes) 7,2 l/100 km; felfüggesztés elöl McPherson, hátul csatolt lengőkarok; elöl-hátul tárcsafékek; hossz x szélesség x magasság 450x181x143 cm; tengelytáv 274 cm; csomagtér 200/610/1920 l.
Ára: 7 305 000 Ft
Az Autó2 újság 2007/2. számában megjelent cikk rövidített változata.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...