Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Peugeot 308 1.6 HDi Premium 2-Tronic - Gépváltás

A robotizált váltós dízel a legkisebb fogyasztású 308-as.

Pikoló

A Premium-szinthez már a 308 sportosabbik, krómozott légbeömlős első lökhárítója jár, az első túlnyúlással parkolásnál vigyázni kell a járdákra. Az átlagos CO2-kibocsátást 120 g/km-nek ígéri a gyár, tesztünk 5,5 l/100 km fogyasztási átlaga meggyőző, országúton 4,7-et mértünk

Bolygóműves automata az 1,6-os benzineshez és a 2,0 literes dízel 308-ashoz is kapható, de a hatfokozatú robotizált csak az 1,6-os HDi 109 lóerős kiviteléhez választható. A kézikapcsolást a választókarral és a kormány mögötti fülekkel egyaránt megengedő rendszer automata üzemben is egészen finoman dolgozik, s a gázelvétellel generált váltási javaslatokat is jól veszi. Egyedül az elindulás nem gyors, és az egyest is feleslegesen hosszan húzatja az automatika. Automataállásban a fordulatszámot sosem engedi 1700/perc alá, s kézzel sem kapcsolhatunk 1500-nál lejjebb, mert nem hagyja a váltó számítógépe. Ez nem baj, a HDi turbólyuka így szinte teljesen titokban marad. A kormány mögötti kapcsolók automata módban is működnek, a váltó nem tiltakozik a beavatkozás ellen, és továbbra is automata állásban marad. Van sportprogram is, az mindegyik fokozatot tovább húzatja.

A beltér kifejezetten szellős, sok a rakodóhely. A világos bőrkárpit 500 000, az elektromos redőnyös napfénytető 120 000 forintos extra

A 308 legfőbb erénye továbbra is a kényelem. A komfortos futóművet még a tesztautó extrémperes, 225/45 R18-as abroncsai sem keményítették, de ívmenetének és stabilitásának jót tettek. A széles gumik a nyomvályúkat túlzottan követték. A hatodikban 130 km/ óránál percenként csupán 2400-at forduló motor az autó egészéhez hasonlóan jó zajszigetelésű. A helykínálat elöl-hátul bőséges, sok a pakolóhely. A 308-as nem olcsó, de alapellátmánya gazdag (ESP, négy légzsák, klíma stb.), a végeláthatatlan extrasorban sok máson túl függöny-, hátsó oldal- és vezetőoldali térdzsák is található.

-katona-

Az Autó2 újság 2008/10. számából

Öröm, bánat

Öröm: Beltér, csomagtérbővítés, pakolóhelyek, váltó, fogyasztás.

Bánat: Csomagtérküszöb, átlós hátralátás, ár.

Az Autó2 újság 2008/10. számából

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1560 cm3; teljesítmény: 109 LE/80 kW (4000/min); nyomaték: 240 Nm (1750/min); gyorsulás (0–100 km/h): 12,5 s; végsebesség: 190 km/h; fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,7/3,9/4,5 l/100 km; CO2: 120 g/km; felfüggesztés: elöl McPherson, hátul csatolt hosszanti lengőkaros; elöl-hátul tárcsafékek, ESP; elsőkerék-hajtás; hosszúság x szélesség x magasság 428x182x150 cm; tengelytáv: 261 cm; csomagtér: 348 l.

Ára: 5 524 000 Ft

Az Autó2 újság 2008/10. számából

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás