Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Peugeot 307 1.6 HDi Sportline - Szájhős?

A Peugeot új arcú kompaktját a paletta középső teljesítményszintű dízelével próbáltuk.

Első oldal

Látványos, a márkaarculatba illeszkedő orr, a korábbiaknál nagyobb fényszórók xenonkivitelben is rendelhetők. A frissítéssel bevezetett új szín- és felniválasztékot a tesztautó is hirdeti
A 407-esre hasonlító front a gyalogosvédelem miatt jókora puha műanyag ormányt hord. Leheletnyit változtak a hátsó lámpák, az elülső lökhárító széleire védőbetétek kerültek. A tágas beltér apró változásai az új kárpitválaszték, a rendelhető kétzónás légkondicionáló, valamint a műszerórák átrajzolt hátlapja. A műszerpult puha borítása változatlan. A 307-esek fő erénye továbbra is a kényelem, s ebben az ülések a kulcsszereplők. A szélső helyek hátul felnőtteknek is megfelelőek, de a középső padlómerevítő vaskos. Az öt állítható fejtámasz és az ugyanennyi hárompontos öv (elöl feszítővel) alapból jár. Az ajtózsebek elöl-hátul nagyok, a méretes kesztyűtartó hűthető.
Észrevétlenül változtak a hátsó lámpák, a csomagtér tágas

A 110 lovas 1,6 literes, 16 szelepes, csupa alu, közös csöves, változó geometriájú turbós az utastértől jól elszigetelt HDi-turbódízel hidegen sem zajos. Már 1500-as fordulattól dolgoztatható, 240 Nm-es (átmeneti túltöltéssel 260 Nm) nyomatékcsúcsa 1750-es fordulaton jön, igen jó dinamikával mozgatja az üresen is 1,25 tonnás, bő 5 mázsa terhelhetőségű 307-est. Az autópályázást is kedveli, 130-nál ötödikben percenként 2800-at fordul a főtengely, a menetzaj ilyenkor is csekély. A váltókar hosszú és kissé bizonytalan úton jár, de alapvetően könnyen mozgatható. A lágy beállítású futómű úthibaelnyelése, egyenesfutása és kanyartulajdonságai egyaránt jók. A HDi fogyasztása visszafogott, a teszt átlaga 5,6 liter/100 km-re adódott.

A 307 Sportline a paletta sportos, gazdag felszerelésű csúcsa. A Peugeot ára a vele azonos 1,6-os dízelmotort használó (Mazda3, Ford Focus) konkurensekéhez képest kedvező, garanciája 2 évre szól, a dízel szervizperiódusa 20 000 km.

Katona M.

Az Autó2 újság 2005/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1560 cm3; teljesítmény 110 LE/80 kW (4000/min); nyomaték 240/260 (átmeneti túltöltéssel) Nm (1750/min); gyorsulás (0–100 km/h) 12,3 s; végsebesség 188 km/h; fogyasztás (városban/városon kívül) 6,0/4,2 l/100 km; felfüggesztés elöl McPherson kanyarstabilizátorral, hátul csatolt hosszanti lengőkaros, elöl hűtött tárcsa-, hátul tömör tárcsafék, ABS; hossz x szél x magasság 421x175x151 cm; tengelytáv 261 cm; csomagtér 420–1470 l.

Ára: 4 740 000 Ft

Az Autó2 újság 2005/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Öröm, bánat

Öröm:
Jó hangszigetelés, csekély fogyasztású, dinamikus HDi-turbódízel, tágas utastér, jól világító fényszórók, gazdag felszereltség, jó fékek.

Bánat:
Lépcsős pedálrend, hosszú úton járó, lazán vezetett váltókar, korlátozott hátralátás.

Az Autó2 újság 2005/12. számában megjelent cikk rövidített változata.

Képgaléria

A tesztautóról készült képeink

Az Autó2 újság 2005/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás